{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

strøelse - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg står et sted hvor der er halm med i prisen. Har mange gange hørt at heste som spiser halm får en vom. Min pony har en vom og det er Jeg selvfølgelig træt af.

Har i nogle andre former for strøelse enten to forskellige der bliver blandet eller bare en slags "rent".

Har overvejet spåner, men vil gerne hører andre former og erfaringer. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  strøelse - hjælp!
  • #1   12. dec 2011 Vil lige sige at der er forskel på at hesten har halm-vom og bare er fed...
    Min klarede sig fint på halm men stod i stald med en der åd alt strøelsen hver nat, og den havde en kæmpe rund hængevom.. Synes lidt det ser ud som om de er i fol når de har halmvom.


  • #2   12. dec 2011 Nogle heste er mere disponible for at få en halmvom end andre. Men om ikke andet så sørg for han får hø eller evt frøgræs ind i boksen så han ikke er så opmærksom på halmen.
    Mht strøelse så kan jeg varmt anbefale halm-pellets. Det er halmpiller der trampes/ knuses under hesten og bliver til en dejlig tyk varm blød bund hvor man kun fjerner klatter hver dag og tis - ja det er så meget forskelligt, nogle siger 1 gang pr uge, personligt gør jeg det 1 x pr måned ved min.
    Jeg synes det er væsentligt bedre end spåner. Og det suger bedre.


  • #3   12. dec 2011 Jeg vil anbefale dig Spåner. Jeg står selv på spåner og er meget glad for det. Spånebokse er nemme at holde og lette at muge ud i (:
    - Jeg har til gengæld dårlige erfaringer med Træpiller, så det vil jeg ikke lige anbefale (:


  • #4   12. dec 2011 <b>Katrine P</b> Min hest er vallak, og tømmer boksen for rent halm! han ligner en hoppe i fol og vil bestemt ikke kalde ham tyk, da man kan mærke alle ribben men at der så er den vom.

    <b>Janni H</b> Vi har wrap i stalden og dette kan jeg ikke give ham alt for meget af, da han let for tynd mave.
    lige meget hvor meget han får af alt andet, bliver boksen tømt for halm hver dag! smiley Har købt dårlig om halm piller, at de let bliver sjappet. smiley

    <b>LouiseDitlev</b> mange tak for rådet.
    har været staldarbejder i en stald hvor de stod på spåner, det var dejlig nemt og sugede fint. Tror det kommer an på hvilke spåner man køber smiley


  • #5   12. dec 2011 Jeg ville klart anbefale træpiller det er nemmere at holde rent end spåner. Træpiller står jeg selv på:)
    Har prøvet med spåner men efter min mening er det meget sværere:)


  • #6   15. dec 2011 Jeg bruger træpiller til den ene af mine, som ikke roder alt for meget rundt i boksen og min nye hest, som vader rundt i boksen står på en blanding af spåner og træpiller, hvilket fungere rigtig godt. smiley Men tror det er en smagssag.. smiley

Kommentér på:
strøelse - hjælp!

Annonce