{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.807 visninger | Oprettet:

Stejler i Longe {{forumTopicSubject}}

Min venindes hest stejler næste altid i longen når hun vil sætte den i trav. Jeg skulle så prøve at hjælpe hende i dag, da hesten gjorde det sammen. Jeg virkede på ingen måde truende og prøvede bare at berolige den og rose. Anden gang jeg prøver at få den i trav, sparker den ud efter mig, hvor efter vi går ind.
Dette sker kun i longen!
Nogen der har oplevet noget lignende eller kan komme med nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stejler i Longe
  • #1   16. dec 2011 En hest kan ikke stejle, når den skal fremad... Så fremaf, fremaf, fremaf! Og du må endelig ikke give op, det gør det langt værre..

• #2   16. dec 2011 Lyder til den har fundet ud af det virker.. Så er det altså bare at få dem frem.. og den skal bare frem.. Den skal finde ud af at der er en konsekvens ved at stejle og ISÆR hvis den sparker ud..

• #3   16. dec 2011 og sorry måden at sige det på.. hvis ikke i kan få den frem med stemmen og den sparker ud efter jer, så stik den en i røven.. Det er både for farligt og ikke acceptabelt at den gør det..

Når den så går frem, så sørg for den går 2-3 runder og så stopper <b>I</b> den, så den får en belønning ved at gå rundt.. smiley

• #4   16. dec 2011
    Vil sige det samme som Sanne.
    Det hele handler om rangorden hos hesten, så hvis den kæmper, uden at I gør modstand, ja.. - så kommer den højere op i rangen = at den tror den bestemmer over jer/hende.

Så I må bare være lidt strengere og gøre lidt mere modstand. Ellers tror den bare den kan gøre alt muligt når den ikke lige vil det som I vil (:

• #5   16. dec 2011 Der er to muligheder, få den frem, og muligvis med en longepisk?
    Ellers så når den rejser sig, så få den ud af balance,
    så det er ubahageligt at stejle.

• #6   16. dec 2011 er enig med de andre der allerede har skrevet her i forumet..

frem frem frem

• #8   16. dec 2011 Et ordentligt rap i røven er vist på sin plads med den opførsel!!

• #9   16. dec 2011 Den skal drives fremad, og I forstærker altså selv problemet, når I tager den ind - på den måde lærer den netop bare at den får sin "vilje" hvis den laver disse numre...

Men driv den fremad...

• #10   16. dec 2011 er enig med vestergård, hvis den finder det at stejle ubehageligt, vil den selv komme frem til løsningen af problemet, altså ikke stejle = behageligt.

Og ellers, kan det jo være en dårlig oplevelse i longen engang, der giver problemet? - og det skal seæf. løses, men ikke ved at slå den i røven!

• #11   16. dec 2011 Hvis en hest sparker, skal den irettesættes meget kraftigt omgående. Ellers blir den rigtig farlig...

Bevidste spark efter mennesker er rendyrket "møgdyr", og den slags skal man ikke finde sig i. Længere er den såmænd ikke.

• #12   16. dec 2011 k A

Sødt, så sort på hvidt du sætter det op... det kan man jo sige omkring alle dyr, der ikke opføre sig efter normen...

• #13   16. dec 2011 Tja...lige omkirng bevidste spark efter mennesker, der er min opfattelse fuldstændig sort/hvid....for det er NO GO, uanset hvad. Jeg vil uner ingen omstændigheder finde mig i at blive sparket.

Når det så er sagt, så har hesten som regel mange små signaler,den sender inden det når til spark,og dem skal man naturligvis lytte til. Der er et hav af måder, hvorpå den kan "tale"...men hos mig er spark ikke èn af dem.

• #14   16. dec 2011 fremad fremad fremad har selv haft samme problem med min som desværre os nåede ramme mig.

og det var ligemeget hvem som prøvede om så det var dyrelægen der prøvede longerer hende

• #15   16. dec 2011 k A
    Helt enig! Vil heller ikke acceptere et spark.
    Men tak for hjælpen alle sammen smiley

• #16   16. dec 2011 Jeg tænker om i kommer ubevidst til at "spærre vejen" for hesten.. Holder I jer bag hesten når i longere den?? Hvis i kommer til at stå omkring forparten, så kan i komme til at "bremse" den, og nogle reaktioner vil være at stejle.. KAN det være.. Hold jer bag hesten, også skal den fremaf.. Og nej.. man skal IKKE accepetere at hesten sparker, det bliver lyn hurtigt farligt når den begydner på det...

Kommentér på:
Stejler i Longe

Annonce