{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

halt pony=< {{forumTopicSubject}}

min pony er halt hvad kan jeg gøre?
vi har puttet ham ind i min mors hests (luxus) boks fordi den er stører.
åhhh er så bekymret han er så sød ham den lille.
jeg har haft ham i (næsten tre år).

Timians mor skriver: Han blev halt i dag og er derfor dømt boksro til vi lige får det set an. Han er ikke varm eller hævet og er heller ikke stokhalt, men der er en markering i trav. Timian (8år) ville gerne dele sin bekymring med jer og har derfor fået lov til at skrive dette indlæg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  halt pony=<
  • #1   17. dec 2011 ja kontakt dyrlægen. og ellers forkæl lidt

• #2   17. dec 2011 (Timians mor igen - Jeg understreger lige igen, at vi har situationen under kontrol, inden nogen antyder andet smiley Jeg har nemlig set lignende indlæg på HN ende ud i beskyldninger om dyremishandling, dårlige forældre og lign. Dette indlæg er en piges reaktion på hendes første ponys første sygedag. Vi har snakket med smeden, der kommer mandag og bliver noget værre inden kommer dyrlægen naturligvis ud og smertedækker.)

• #3   17. dec 2011 Hej Timian smiley

Det sker at heste bliver halte og det behøver sletter ikke at være alvorligt. Din pony kan sagtens bare have trådt forkert på folden i et glad hop lige som hvis du har løbet og leget og så lige trådt forkert smiley Det kan godt være det kan komme til at tage lidt tid inden du kan ride ponyen igen, men det kan også være den er klar igen om et par dage, så ingen panik endnu, det kan sagtens bare være en let hovbyld (blåt mærke i hesten hov). Er det noget der kræver lidt mere dyrelægehjælp lyder det som om din mor er forberedt og er klar til at ofte både smed og dyrelæge på din pony smiley Hvis han ikke er halt i skridten han han sikkert heller ikke spor ondt når han bare står i en varm boks og slapper af og hygger sig
    Bare sørg for at holde modet oppe på ham, strigl ham, snak med ham og forkæl ham lidt med noget guf og generalt bare brug lidt tid på ham så er jeg sikker å at han snart for det godt igen smiley

• #4   17. dec 2011 TIl dagligt arbejder jeg på en større rideskole. Ejerens mand er selv uddannet dyrelæge og han siger selv at han ikke vil se på dem før der er gået 3 dage hvis de er halte (selvfølgeligt ikke hvis det er stor sår, voldsom halthed eller ligende) da det netop nemlig er meget normalt at heste kan lave et lille vrid eller hop og så lige blive lidt små halte og det går som regl væk efter et par dage smiley

• #5   17. dec 2011 vi skal over til ham i aften når jeg skal sove. men tak for de gode råd og der kommer dyrelæge+ smed på mandag.

kig gerne forbi ham med kommentar og bedømmelse

knus Timian

(Schmølz: Tusind tak for dit indlæg, det var sådan noget jeg håbede hun ville høre herinde smiley Mette, Timians mor)

flacki er sød

• #6   17. dec 2011 Sidste vinter havde jeg en hest, der hoppede rundt på tre ben, og slet ikke ville støtte på det ene forben, fordi han havde fået det i et hul, tror jeg. Jeg skulle lige til at gå ind og ringe til dr.dyr, med fodderspandene i hånden, som jeg havde været ude for at hente og det hele da ponyen på magisk vis ikke længere havde ondt i benet og mente at det med at følge efter mig hen til foderet var en MEGET bedre idé end at have ondt. Næste morgen var der slet ingenting, så det behøver ikke være alvorligere end at den lige har fået foden i et hul eller er snublet lidt smiley

• #7   17. dec 2011 Hvis hesten er voldsomt halt, hævet eller varm (Som ikke er dit tilfælde.) Så ville jeg kontakte dyrelæge..
    Men en hest kan sagtens være halt, uden det er voldsomt alvorligt, ligesom hvis du vrider om, eller andet, så skal foden abre have ro, og så kommer den sig. (-:
    Hvis den stadig ikke er rentgående om noget tid, ville jeg kontakte en dyrelæge (-:
    Viser hesten smerte eller ubehag når du røre benet? (:

Kommentér på:
halt pony=<

Annonce