{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.296 visninger | Oprettet:

Bremselarver.. {{forumTopicSubject}}

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=331175

Ja, eftersom min hoppe havde fået spoleorm, gav jeg hende en omgang ormekur. Allerede to dage senere finder jeg så dette lille røde 2 centimetret dyr i hendes afføring. Jeg spurgte så andre til råds, hvad dette lille dyr kunne være, for det var ikke det jeg prøvede at behandle for. Straks måtte jeg så læse lidt om det, og

Jeg fandt frem til dette, hvor det forklares kort.

Primært i mavesækken. Larverne overvintrer siddende fast på mavesækkens væg, hvor de kan opholdes sig i op til 12 måneder. Mavesækken kan være helt dækket af larver. Om foråret forlader de hesten via afføringen og borer sig ned i marken, hvor de forpupper sig. Der kommer voksne fluer ud af pupperne efter 3-10 uger. Hunfluen irriterer hesten ved at lægge sine gule klæbrige æg enkeltvist i hesten hår. Når ægget er klækket, kommer larverne ind i hestens mund, når den slikker sig. I munden borer larverne sig ind i slimhinden. Efter 3-4 uger vandrer de ned til maveslimhinden. Da de voksne hestebremser tåler ikke frostvejr, er det bedst at behandle mod disse larver efter den første frost har været der.

Symptomer: Larvernes vandring i mundens slimhinde forårsager sår, der nemt kan blive inficerede. Larver i mavesækken kan forårsage blødninger, sår, perforation og kan blokere passage til tarmen. Irritation og nervøsitet i den periode, hvor fluen lægger æg. De kan også gøre at hesten ikke spiser og tygger optimalt når de sætter sig fast i munden.

- Så det er altså sådan hesten indtager disse æg, jeg vil helt klart være mere omhyggelig med at fjerne dem når fluerne sætter sig og lægger æg på hestenes kroppe. - *Hunfluen irriterer hesten ved at lægge sine gule klæbrige æg enkeltvist i hesten hår. Når ægget er klækket, kommer larverne ind i hestens mund, når den slikker sig*

Er der nogen der har nogen gode behandlingsmetoder, evt. er

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremselarver..
Kommentér på:
Bremselarver..

Annonce