{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Skummer med hovedet ned, og i den ene side {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg undret mig længe nok. Jeg er egentlig "gammel" dressurrytter, og min hest har aldrig skummet, uanset om hun gik i lod uden vægt i tøjlen, eller i rollkur, som mine beridere og top-ryttere ville have.

Men rider jeg mere western-inspireret, i langsomt tempo, hoved ned og ryg op, så skummer hun.

Men de sidste to gange kun i den venstre side?

Har jo ikke fat i tøjlen, når jeg rider western-inspireret? Jeg plejer at ride sådan, at hvis jeg havde 5 cm mere fat, så havde jeg kontakt til biddet?

Det giver ikke mening, gør det? Læste, at de skummer, for at bevare deres "holdning". Ved godt, det også kaldes holdning, når de går frem og ned, men er det ikke lidt sjovt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skummer med hovedet ned, og i den ene side
  • #1   16. jan 2012
    Det at skumme vides ikke rigtigt hvorfor heste gør.

    Nogle heste gør det ved meget tøjle kontakt ( hvis man bremser dem osv. ), nogle når de slapper af, nogle når de spænder, nogle når de klør sig ( yeps, Maja kløede nakken også stod det ud med skum ).

    Og heste kan også gøre det bidløs..

    Så... Men ja, det lyder sjovt at det kun er i den ene side.


  • #2   16. jan 2012 Måske noget med tænder. Læste en gang noget de skrev v dyrenes beskyttelse om det smiley Men altså, se det lige an, når nu det kun er de sidste 2 gange..Det er meget omdiskuteret al det her med at skumme, nogle gør det aldrig, nogle gør det altid..

Kommentér på:
Skummer med hovedet ned, og i den ene side

Annonce