902 visninger
|
Oprettet:
hvad gør en pony til børnepony? {{forumTopicSubject}}
hvordan er en børnepony skruet sammen. ?
jeg har fx. en lille ponyvallak han er klog, glad og selvstændig det eneste minus er, at han bider hvis man ikke magter at sige fra. Han skal egentlig bare behandles som om han var en almindelig stor hest for at fungere, så er han fin.
Så som sådan en god lille dreng, men ikke på nogen måde en pony jeg turde vende ryggen til, hvis der var børn i nærheden i al fald ikke børn under 8, måske endda 10 år, indtil de lige forstod at få sagt nej, når han napper.
men så igen hvem lader sine børn under 10 alene med en hest/pony?
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
En børnepony er i min verden en pony der er rolig og finder sig i børns mærkelige påfund.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
jeg har indtryk af at en børnepony tålmodigt finder sig i alt hvad en "almindelig" hest ville sige nej tak til.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Jeg synes det virker som om at små ponyer = børneponyer, men som mange der haft med shetlændere at gøre nok vil give mig ret i, er dette langt fra virkeligheden.
Jeg trak ponytræk med en shetlænderhoppe og hun blev mere og mere sur i løbet af dagen og til sidst måtte jeg stoppe, fordi hun begyndte at bide ud efter børnene - også selvom de ville give hende græs eller aede hende lige så forsigtigt. Voksne var der ingen problemer med.
mar 2011
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 20
Her skal min 6 årige datter selv kunne tumle hende dvs hente hende på fold. ordne hende og trække hende. ride den selv også mens andre rider.
den skal finde sig i alt. og lidt mere end hvad jeg ville kræve af min egen. dvs ekstra larm og uro og mærkelige berøringer.
dog skal det siges at jeg altid er i nærheden som backup, men typisk skal de have lov selv i første omgang.
aug 2008
nu var min pony oprindeligt slet ikke tænkt til ridebrug, han var bare i annoncen ved siden af den med en miniature jeg gik og drømte om...og så faldt jeg pladask for ham i stedet. Har selv stiftet bekendtskab med et par "rigtige" shettere. de er absolut ikke til børn, og havde allerede inden ældste barn begyndte at plage om en pony besluttet at købe en lidt større pony som jeg selv kunne ride også, så jeg var sikker på den var god og sød og velopdragen, netop for ikke at stå med en ulykkelig unge og knapt en meter pony. så måtte ungerne hellere vente lidt med at ride til de blev store nok til den "rigtige" pony.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Han finder sig i at løbe sammen med hende, og finder sig i hun ikke er 100% rolig i sadlen..
Hun traver på ham med et langt løst torv og han finder sig i det, hun renser næsten hove alene på ham..
Og jeg er bestemt ikke utryk ved at vende ryggen til hende når han står bundet..
Det er for mig en rigtig børnepony
jan 2011
Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 170
apr 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Svar: 166
en børnepony skal være en man er helt tryg ved i alle henseender. vi har en mindre pony og han har været med i skole, været med til fastelavnsfester osv og jeg ved at han aldrig aldrig vil sparke, bide, stejle eller noget alle børn kan håndtere ham i stalden og kravle rundt på ham og gøre alt ved ham, han er jordens rareste på det punkt. alligevel vil jeg ikke kalde det en 100 procent børnepony, da han kan blive lidt overfrisk og kåd på stubmarker og spring. men alle vil kunne styre ham på veje, skov og bane hvor han bare er så rar. Så tror ikke mange ponyer kan kaldes 100 procent børneponyer. Men derfor kan de jo være lige så gode begynderponyer, man skal bare være ærlig ved salg, især for ponyen skyld ,så køber ved hvad de får
aug 2008
aug 2008
mar 2008
Min niece lukker gerne selv et alm. hegn..
Ordner stald sammen med mig med sin lille trillebør og sin lille skovl..
Henter selv Robin på folden, strigler ham og er så småt ved at lærer at tage hovene helt selv..
Hun stiger op i stigbøjlen og svinger sig rundt uden hjælp..
Tager vandslangen ligger den i karet tænder for vandet, slukker og tager slangen ind i gen..
Sadle op gør jeg endnu men det er fordi robin driller lidt endnu..
Hun forstår godt at når hestene ligger ørerne tilbage skal hun gå væk..
Hun trækker selv mine de to store, samt rider min anton i grime og træktov selv og oveni det strigler hun os (så langt hun kan nå) dog primært den store..
Giver også selv godbider..
Hun har været med i stalden siden hun var to år..
aug 2008
og så er jeg nok også mor-pyldret. min store hest kunne ikke drømme om at sparke, smide af eller bide, men han kan jo komme til at gøre det alligevel fordi han er en hest, vi har hestene hjemme, så vores børn er altid "med" i stalden, de må gå til fx. fliserne eller en stolpe og se på, medmindre der er givet lov til mere af en voksen,
mar 2008
Jeg vil ikke pylre om dem, så jeg bange for de bliver som hendes lillesøster som tuder bar den kommer i nærheden af hende :S
Men ja det er holdnings spørgsmål jo, mange vil også have de har sikkerhedsvest, diverse beskyttelse osv på når de rider, min niece har ridehjelm på, hun har en sikkerhedsvest, men ser op til faster som bestemt ikke rider med sikkerhedsvest ligegyldigt hvad hun gør haha
men hun ved også præcis hvordan hun skal omgåes heste
mar 2008
jan 2011
aug 2008
jan 2011
aug 2008
jan 2011
I øvrigt har vi ponyen et sted med mange store heste, og det vil være ret uansvarligt at lukke så lille og uerfaren rytter ind i et ridehus med mange store og ikke altid lige rolige dyr, så ridning alene har hun lange udsigter til.
aug 2008
mar 2008
Vores kostede 1500kr og er det der beskrives som rigtig børnepony:)
Men sjældne er de
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.272
hvad gør en pony til børnepony?