{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

hvad gør en pony til børnepony? {{forumTopicSubject}}

hvordan er en børnepony skruet sammen. ?

jeg har fx. en lille ponyvallak han er klog, glad og selvstændig det eneste minus er, at han bider hvis man ikke magter at sige fra. Han skal egentlig bare behandles som om han var en almindelig stor hest for at fungere, så er han fin.

Så som sådan en god lille dreng, men ikke på nogen måde en pony jeg turde vende ryggen til, hvis der var børn i nærheden i al fald ikke børn under 8, måske endda 10 år, indtil de lige forstod at få sagt nej, når han napper.

men så igen hvem lader sine børn under 10 alene med en hest/pony?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør en pony til børnepony?
  • #3   19. jan 2012
    En børnepony er i min verden en pony der er rolig og finder sig i børns mærkelige påfund.

• #4   19. jan 2012 han skal for håbentlig blive hos mig altid, og lære mine børn at ride - ordentligt og under opsyn...

jeg har indtryk af at en børnepony tålmodigt finder sig i alt hvad en "almindelig" hest ville sige nej tak til.

• #5   19. jan 2012 Men godt spørgsmål.

Jeg synes det virker som om at små ponyer = børneponyer, men som mange der haft med shetlændere at gøre nok vil give mig ret i, er dette langt fra virkeligheden.
    Jeg trak ponytræk med en shetlænderhoppe og hun blev mere og mere sur i løbet af dagen og til sidst måtte jeg stoppe, fordi hun begyndte at bide ud efter børnene - også selvom de ville give hende græs eller aede hende lige så forsigtigt. Voksne var der ingen problemer med.

• #7   19. jan 2012 enig med Line'**

Her skal min 6 årige datter selv kunne tumle hende dvs hente hende på fold. ordne hende og trække hende. ride den selv også mens andre rider.

den skal finde sig i alt. og lidt mere end hvad jeg ville kræve af min egen. dvs ekstra larm og uro og mærkelige berøringer.

dog skal det siges at jeg altid er i nærheden som backup, men typisk skal de have lov selv i første omgang.

• #8   19. jan 2012 ©AM .

nu var min pony oprindeligt slet ikke tænkt til ridebrug, han var bare i annoncen ved siden af den med en miniature jeg gik og drømte om...og så faldt jeg pladask for ham i stedet. Har selv stiftet bekendtskab med et par "rigtige" shettere. de er absolut ikke til børn, og havde allerede inden ældste barn begyndte at plage om en pony besluttet at købe en lidt større pony som jeg selv kunne ride også, så jeg var sikker på den var god og sød og velopdragen, netop for ikke at stå med en ulykkelig unge og knapt en meter pony. så måtte ungerne hellere vente lidt med at ride til de blev store nok til den "rigtige" pony.

• #9   19. jan 2012 For mig er en børnepony en min niece på 6år selv kan hente på folden og trække ind og sætte fast, hun kan lige nu selv ride ham i skridt og trav og forstår hendes små ben, eller små tag i tøjlen..
    Han finder sig i at løbe sammen med hende, og finder sig i hun ikke er 100% rolig i sadlen..
    Hun traver på ham med et langt løst torv og han finder sig i det, hun renser næsten hove alene på ham..
    Og jeg er bestemt ikke utryk ved at vende ryggen til hende når han står bundet..

Det er for mig en rigtig børnepony smiley

• #10   19. jan 2012 En børnepony kan li at have børn rendende om benene. Den skal hverken bide, sparke, være kilden og skal i det hele taget kunne håndtere de uforudsigeligheder der nu kan opstå når der er børn med. Den skal forstå at børn ikke har så mange kræfter eller erfaring og ikke udnytte det. Og der er så rigtig rigtig langt mellem de rigtigt børneponyer. Vi har en, hun er ikke verdens største talent, men det sødeste væsen.

• #11   19. jan 2012 Synes mange skriver perfekt børnepony også ved ungheste og plage´.
    en børnepony skal være en man er helt tryg ved i alle henseender. vi har en mindre pony og han har været med i skole, været med til fastelavnsfester osv og jeg ved at han aldrig aldrig vil sparke, bide, stejle eller noget alle børn kan håndtere ham i stalden og kravle rundt på ham og gøre alt ved ham, han er jordens rareste på det punkt. alligevel vil jeg ikke kalde det en 100 procent børnepony, da han kan blive lidt overfrisk og kåd på stubmarker og spring. men alle vil kunne styre ham på veje, skov og bane hvor han bare er så rar. Så tror ikke mange ponyer kan kaldes 100 procent børneponyer. Men derfor kan de jo være lige så gode begynderponyer, man skal bare være ærlig ved salg, især for ponyen skyld ,så køber ved hvad de får

• #12   19. jan 2012 skal en 6-årrig ikke være meget fremmelig for at kunne håndtere en pony? min datter på snart 7 kan ikke lukke fjederhegn med én hånd eller bære en 10 l. spand med vand, sadle ordentligt op eller overskue at strigle en hel pony? hun kan heller ikke "læse" hvis hestene lægger ører mm. at nu skal hun passe på. hun lever i en drøm om at dyrene elsker hende. min venindes datter på 8 er ikke meget bedre..

• #13   19. jan 2012 tina k- ja netop, det var lige det det fik mig til at lave det her indlæg. hvordan i alverden kan en plag være for børn?

• #14   19. jan 2012 Kia
    Min niece lukker gerne selv et alm. hegn..
    Ordner stald sammen med mig med sin lille trillebør og sin lille skovl..
    Henter selv Robin på folden, strigler ham og er så småt ved at lærer at tage hovene helt selv..
    Hun stiger op i stigbøjlen og svinger sig rundt uden hjælp..
    Tager vandslangen ligger den i karet tænder for vandet, slukker og tager slangen ind i gen..
    Sadle op gør jeg endnu men det er fordi robin driller lidt endnu..
    Hun forstår godt at når hestene ligger ørerne tilbage skal hun gå væk..

Hun trækker selv mine de to store, samt rider min anton i grime og træktov selv og oveni det strigler hun os (så langt hun kan nå) dog primært den store..
    Giver også selv godbider..

Hun har været med i stalden siden hun var to år..

• #15   19. jan 2012 haha det er ikke fordi hun ikke gerne vil lukke hegnet, det er fordi hun skal bruge begge hænder for at kunne trække hårdt nok.

og så er jeg nok også mor-pyldret. min store hest kunne ikke drømme om at sparke, smide af eller bide, men han kan jo komme til at gøre det alligevel fordi han er en hest, vi har hestene hjemme, så vores børn er altid "med" i stalden, de må gå til fx. fliserne eller en stolpe og se på, medmindre der er givet lov til mere af en voksen,

• #16   19. jan 2012 Hahah ja okay, der er jeg slet ikke pylret, ved hvad der kan ske, og min niece er da os både blevet bidt samt er røget af siden hun var 2år, men hun rider stadig tihi smiley
    Jeg vil ikke pylre om dem, så jeg bange for de bliver som hendes lillesøster som tuder bar den kommer i nærheden af hende :S

Men ja det er holdnings spørgsmål jo, mange vil også have de har sikkerhedsvest, diverse beskyttelse osv på når de rider, min niece har ridehjelm på, hun har en sikkerhedsvest, men ser op til faster som bestemt ikke rider med sikkerhedsvest ligegyldigt hvad hun gør haha smiley

men hun ved også præcis hvordan hun skal omgåes heste

• #17   19. jan 2012 Alt kan ske ja, men kan de os selvom de kun går til en flise smiley eller stolpe eller what ever smiley

• #18   19. jan 2012 Hvad de kan afhænger af barnet, "opdragelsen" og så ponyen. Min datter på 8 kan klare det meste selv. Hun har ikke lov at ride alene og jeg er altid med i stalden, men hun kan sagtens tage ponyen ud af boksen og gøre den klar incl opsadling mens jeg fx er i ridehuset. Vores pony er så også virkelig flink. Det jeg er mest utryg ved er de andres store heste. Jeg syntes det er rigtig vigtigt at de får lov hvis det ellers er forsvarligt. Basis for at lære at læse hestene er at være sammen med dem og kende dem og gøre nogle erfaringer selv.

• #19   19. jan 2012 selfølgelig lærer børnene kun af deres egne erfaringer, men jeg oplever ofte at børn er meget lidt "foran" begivenhedderne, de ser et spring, og sætter hesten over, men de har ikke set at der kommer en anden ekvipage på modsatte side, som også vil befinde sig lige i landingszonen når springet er sprunget...men måske er det derfor man sætter ungerne af ved rideskolen og skynder sig væk...?

• #20   19. jan 2012 Nu har vi så nul ridning uden en ansvarlig voksen tilstede, så her er det alene stald delen hun må selv. Hun henter også kun ponyen ind hvis den står alene. Man kan jo heller ikke sige det generelt. Min datter er ret fornuftig og jeg stoler på hende i stalden, og hun er slet ikke i tvivl om at der er nul hest overhovedet hvis hun ikke gør som hun har lært. OG så skal man jo så have en pony man stoler på - så meget som man nu kan stole på et dyr.

• #21   19. jan 2012 jeg cyklede selv ud og red med en jævnaldrende venninde da jeg var 8-9 år, mine forældre er så ikke heste mennesker, så de har måske ikke vidst helt hvad vi egentlig skulle kunne klare. Det kan være man bare skal skrue ned for pylder-gassen og regne med at det går nok...

• #22   19. jan 2012 Jeg red også alene i den alder, red fx tur alene i byområde som 7 årig på en virkelig strid og utilregnelig lille pony. Og der har været situationer hvor jeg har været ualmindelig heldig at det ikke gik alvorlig galt. Lige præcis derfor gives friheden her i små bidder når de er klar til det. Der er mange ting hun ikke behøver at gøre mig efter. Og derfor købte vi en pony der kunne være bedste ven hele vejen rundt og ikke fordi den var et fantastisk ridedyr.

I øvrigt har vi ponyen et sted med mange store heste, og det vil være ret uansvarligt at lukke så lille og uerfaren rytter ind i et ridehus med mange store og ikke altid lige rolige dyr, så ridning alene har hun lange udsigter til.

• #23   20. jan 2012 præcis der er så mange ting børnene ikke behøver rode sig ud i. Hvor har det bare været på et hængende hår mange gange, at det ikke er endt galt, med de ting mine venninder og jeg lavede, både af uerfarenhed og dumdristighed, men det kan nok ikke helt undgås. Men jeg tror også man havde mere "klar dig selv" frihed i børneopdragelsen for 20 år siden. Og det var accepteret af omverdenen at man som forældre lod sine børn gøre tingene selv, med de knubs det kostede. Jeg er skilt fra den ældste datters far, hvis hun kommer til ham og siger jeg red selv eller fremviser et par flotte blå mærker og skrabede knæ (ny cykel ) så er det lige før han melder mig for omsorgssvigt og mishandling, bare fordi han kan... nå det var lidt et sidespor, men det jegville frem til, var at begrebet børnepony måske betyder virkelig "idiotsikker" men bruges i flæng om alt hvad der småt og skal sælges. Således at man lettest kommer på sporet af den "ægte" børnepony når prisen nærmer sig de 7-10.000 i salgsannoncerne, fordi de faktisk er lidt sjældnere end man kunne tro.

• #24   20. jan 2012 De behøver bestemt ikke være dyre for at være ægte børnepony:)
    Vores kostede 1500kr og er det der beskrives som rigtig børnepony:)

Men sjældne er de

• #25   20. jan 2012 jeg vil også sige en pony der finder sig i børns mærkelige påfund ;-D som en "normal" hest ikke ville finde sig lige så megt i. smiley Jeg ville heller ikke sige at shetlændere altid egner sig som børneponyer nogen gør nogen gør ikke. Mange tænker også på Islændere som børneponyer/heste men det vil jeg ikke anbefale! <3<3

Kommentér på:
hvad gør en pony til børnepony?

Annonce