{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Ballebyld / hovbyld {{forumTopicSubject}}

Hej HG:
Iparus fik imorges fjernet en ballebyld (en byld som sad på indersiden af hoven) Så nu står den på korte gåture, ingen fold og sæbevand i 7 dage.
Han har fået antibiotika og er samtidig blevet chippet.
Vil bare hører om der er andre som har prøvet lign? Hvordan reagerede jeres heste efter dyrlægens besøg? Opførte den sig som "normalt" ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ballebyld / hovbyld
  • #1   23. jan 2012 hejsa

jeg havde en hest engang en ung threkener blanding som skulle ha været aflivet om mandagen grundet uhelbredelig og forandring i svær forfangethed lød dommen fra dyrlægen søndag aften ved midnats tid opdager udlejer afstedet det siver noget fra alantic´s for hov.
    skal lige siges at dagene for inden har han haft feber vil ikke spise stod bare og hang med vægten på bagbene han havde weekenden over fået lov at gå i ridehallen med lidt halm og gulerødder at spise til han skulla aflives om mandagen.
    men for vende tilbage til det med hoven som sagt så han noget sive fra hoven han bøjer sig ned for se på det og da han trykker er det som en bums eksplodere kort tid efter kaster alantic med hovede begynder galopere rundt flere omgange for til sidst gå i krig med halm og gulerødderne som han ikke har rørt de sidste 2dage

de ringer til mig og fortælelr jeg kommer straks der op og finder stort set min gamle alantic igen som vrinsker en i møde som han altdig gjorde før han blev syg.

dyrlægen kommer dagen efter konstantere det er en gennem gående hovbyld som selv har fundet vej ud ved kron randen - men de vil ikke indrømme det var det han har fejlet fra starten og det var bare et pussigt sammen træf han overvandt sin forfangenhed hvilke de stadig troede var årsagen til hans syge forløb. - jeg tror ikke på det for derefter fejle han intet det samme galt haltheden den var helt væk 2 dage efter. er sikker på det kun var den hov byld som var skyld i det smeden fandt heller ingen tegn på forfangen i hans hove tiden der efter. han har aldrig reagere på græs hellre ikke der efter smiley

men nu ve djeg ikke hvordan din er/var før den fik taget hov bylden men min blev helt klat gladere og sig selv igen smiley

Kommentér på:
Ballebyld / hovbyld

Annonce