{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.308 visninger | Oprettet:

Min hest har ondt/er låst i ryggen igen.... {{forumTopicSubject}}

Jeg synes ofte jeg hører, min hest har haft kiropraktor, den var total låst i ryg og lænd, eller jeg har haft massør, min hest var total spændt... ect..

Er det bare mig, eller er det som det ikke går op for folk, at det deres egen fejl hesten er så låst eller lign. -Det kommer jo oftest af ridningen....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest har ondt/er låst i ryggen igen....
  • #1   25. jan 2012 Jeg har heldigvis ikke den slags problemer smiley

Det KAN komme af dårlig ridning, men nogle individer er bare svagere end andre, jeg har fx lidt rygproblemer, født med en svagere ryg end gennemsnittet. Men jo, nu tænker jeg især på de lidt tungere ryttere uden balance, som ikke helt kan se at de nok skulle smide et par kilo og gå til lidt balancetræning, hvis ikke for deres egen så for hestenes skyld (=

• #2   25. jan 2012 Jeg tænker vidt om kring, at den er låst 1 enkelt gang kan værre uheld, men synes jeg ser folk skrive det gang på gang på gang...

og en tung rytter i balance kan faktisk være bedre for hesten end en tynd rytter uden balance...- men vil ikke afvise at vægt selvf også spiller en rolle. Jeg er selv en stor rytter, og jeg har aldrig haft en hest der var spændt i ryggen eller lign.

• #3   25. jan 2012 Er enig i at man skal finde årsagen til det, men det kan ligeså godt være hesten er trådt forkert, er væltet eller går og spænder at den får en "låsning" som at det kan være udstyret, men der er mange der rider med forkert tilpassede sadler og det er derfor årsag til at de fleste heste har brug for at blive løsnet op

men de fleste massører (kiopraktor har jeg kun oplevet én gang) spørger ind til årsagen og nogen kigger sågar på udstyret

har selv en hest som var lidt øm i ryggen efter at jeg har redet hende med diverse dårlige sadler og efter at jeg skiftede til bomløs og fik behandlet hende med Equine Touch så har der intet været smiley så det har stor betydning at hjælpe hesten med at bruge korrekt udstyr og give hesten lidt luksus en gang imellem smiley

• #4   25. jan 2012 Christina&Lady
    Læs min kommentar lidt længere nede...

• #5   25. jan 2012 Så længe der ingen navne nævnes gør det vel ikke noget at man kommer med sin mening og sin opfattelse af hvordan man oplever det?

Jeg er også af den mening at det må kommer fra ridningen og forkert træning.
    Selvfølgelig kan der ske noget ved et uheld, hvis hesten vælter eller lignende.
    Men som det grundlæggende er jeg enig med trådstarter. Jeg har aldrig haft en hest som har fejlet noget med ryggen eller været stiv eller ligende.

• #6   25. jan 2012 Jeg synes bare jeg hører/ser det for ofte.... Selvf kan hesten have lavet et uheld, men da ikke altid......

• #7   25. jan 2012 Præcis, med at det er generelt ment smiley
    Så peger hun vel ikke fingre af nogle når det er en mening trådstarter har smiley

• #8   25. jan 2012 Neeej, det gør jeg ikke.... jeg undrer mig bare så at sige... Så længe jeg ikke nævner navne, eller hentyder til nogen generelt...

-hvis dette emne rører dig, så må der jo være en grund til det?

• #9   25. jan 2012 Igen præcis!
    Det er trådstarters mening og opfattelse? Det er ingen beskyldninger i det, det er en mening som bliver gjort tilkende.
    Og hvis hun vil have den opfattelse/mening så lad da trådstarter have det, det er der intet galt i smiley

Jeg er enig Iben! smiley
    Tror som skrevet tidligere at det ofte skyldes ridning eller et uheld smiley
    Og nej, jeg peger ikke fingre af nogle, det er min mening om hvad jeg ser ud fra heste verden smiley

• #10   25. jan 2012 Alt dette ved jeg godt...

undrer mig bare over at folk skriver det så ofte... Det kan fanme ikke passe... selvf kan den komme til skade på folden og døje med dette, men det er sådan set ikke det jeg ser mest synes jeg...
    -hvis hesten så er låst efter en skade, og det bliver løsnet, bør man måske træne den i lidt longe eller lign, og ikke bare sætte sig til at ride igen...

• #11   25. jan 2012 Nemlig Simone, synes bare ikke det kan rigtigt! - glad for at vi i det mindste forstår hinanden! smiley

• #12   25. jan 2012 *kan være rigtigt

• #13   25. jan 2012 hvis hesten så har en ødelagt muskulatur, må man jo ride den som en 3 års igen, indtil den er hel... drop samling shenkelvig og ect indtil den er OK - det er jo netop det jeg ser folk IKKE gør!

• #14   25. jan 2012 Selvom man rider sin hest rigtig også i genoptræningen, så sker det meget ofte at heste der har været låst, bliver låst igen. Det kan slf. mindskes ved korrekt træning osv. men tit så kommer det igen.

• #15   25. jan 2012 Hmmm, det kan vel være mange ting, men har dog et par muligheder.

* Måden hesten/ponyen bevæger sig på??? kan være den overbelaster ryggen???

*Ved selvføligelig ikke hvad for nogen "regler" du rider efter, men det kun være du træk hovdet en mod halsen på hesten(som nogen gør) så er der sadsynlighed for at den belaster(eller hvad man ellers skal kalde det) ryggen forkert.

* prøv måske evt. noget træning fra jorden et par gange om ugen, så den får løsnet op?

Ikke meningen jeg skal fremstå som en kloge åge:P

//Kaja//

• #16   25. jan 2012 *Men kan jo også være, sadlen sidder forkert på din hest/pony???

*Hvordan reagere hesten/ponyen når du ligger den på og ridder???

smiley

//Kaja//

• #17   25. jan 2012 Nå, undskyld:3
    Men det var så lige min holdningxD

• #18   25. jan 2012 der kan være mange grunde til at ens hest er låst eller har ondt, det kan være alt fra ryttern, udstyr og forkert ridning osv.

• #19   25. jan 2012 Min plag havde en låsning, da hun var 1½ år, og slæbte benet efter sig..

Hvad havde hun lavet.,.... Tadaaaa stået i boks!!

Så det er ski ikke ridning, det kommer af her.

Kommentér på:
Min hest har ondt/er låst i ryggen igen....

Annonce