1.544 visninger
|
Oprettet:
forskel på spore ? {{forumTopicSubject}}
hej hger
jeg så min underviser ride på min hest er i lørdags og hun red med spore med hjul så kom jeg til at tænke på hvad forskel gør det ?
jeg rider med nogle spore som nok er 2cm som er rundet i spidsen
hvad forskel gør det ?
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 222
aug 2011
det ikke min hest som får mærker når jeg rider det en veninde jeg har så bare vist det hjalp så ville jeg sige det til hende
sep 2009
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 82
Sker dette, kan der købes et "bandage" som man kan ride med, og dermed ikke give slidmærker.
Jeg vil gerne understrege at fordi hesten er slidt på siderne, betyder det altså ikke at rytteren har redet med spidse spore, eller har hakket den ondt i sidderne...
Mht. Emnet så kan en rullesporer give et mere konkret korrekt signal, altsã et mere specifikt signal. En rullesporer kan også være blidere pã det sæt at den ikke behøves at gives direkte ind i siden på hesten, men rulles. Samtidigt findes der flere forskellige rullespore typer, nogle med takker, hjul og i forskellige størrelser.
Mvh CBB
sep 2009
Netop i dnne tid er hetene mere følsomme, specielt om de er klippet. Dette ses også på at dæknerne ofte nu pludselig liderforskellige steder hor de ikke plejer at lide/skarve.
Er sved ikke fjernet fra hesten, kan dette også forværre irritationen.
Samtidigt svæver der også en infektion rundt i disse tider, som gør at hestens yderste hudlag samt pels ryger af ved strigling, ridning ekls. Dette skal hesten have medicin for.
Mvh CBB
sep 2009
Dette ses også på dæknerne som nu pludselig, slider forskellige steder, hvor de ikke plejer at slide/skarve
aug 2011
forskel på spore ?