1.239 visninger
|
Oprettet:
Betfor el roe piller? {{forumTopicSubject}}
Hey derude :).
Måske et dumt spørgsmål - men hvad gør roepiller el betfor godt for? Og hvad er bedst?
Fodrer i forvejen med en musli blanding og lucerne samt slubber mash 3 gange om ugen. Min ene hest (DV), er meget nem til kolik om sommeren, vil det gavne hende at give hende roepiller el betfor?
mar 2009
Følger: 40 Følgere: 831 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 372
jul 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 68
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.138
hvor roepiller især Møllerens er uden tilsat sukker. SÅ Betfor har et sukkerindhold på 23% i modsætning til roepiller som indeholder ca 5 %.
Begge har et højt indhold af fordøjelige fibre og derved et højt energiniveau.
Det forbedre hestens stortarmsfunktion og er med til at beskytte mod kolik, diarre, nyreslag og forfangehed. Så det vil være godt til din hoppe hvis hun nemt får kolik.
Roepiller giver også en stor mæthed og lang tyggetid.
jeg er i tvivl om hvad din Mash indeholder..men vil umiddelbart tænke at det vil være godt for din hoppe med roepiller.
du skal bare huske at det skal opblødes i minimum (helst) 12 timer (du kan bløde det op i varmt vand på kortere tid, hvis du har glemt at stille det i blød)
jul 2009
Jeg prøver at købe noget til hende. Håber ik hun bliver for energisk af det - energi mangler hun ik
mar 2009
her om vinteren kan du godt lave en roepille ration for hele dagen, men til sommer hvor der bliver varmt, kan du kun lave til en foderation af gangen, da de ellers vil blive dårlige i varmen.
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Når jeg har brugt noget af foderet i min ene tønde vil jeg købe speedi beet og give når jeg er i stalden. Synes roepiller er lidt besværlige og om vinteren kan de fryse til is henover natten.
mar 2009
men er der ikke stor prisforskel? jeg kender ikke prisen på speedi beet
nov 2008
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 3 Emner: 218 Svar: 3.188
Men hvis man ikke kan have dem et varmt sted, kan det være lidt besværligt. Man kan jo bruge det ene om vinteren og det andet om sommeren.
Det kan også være man kan bruge sådan en flamingo kasse som man bruger til gulerødder her om vinteren for de ikke fryser til is.
jul 2009
Betfor el roe piller?