{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Betfor el roe piller? {{forumTopicSubject}}

Hey derude :).
Måske et dumt spørgsmål - men hvad gør roepiller el betfor godt for? Og hvad er bedst?
Fodrer i forvejen med en musli blanding og lucerne samt slubber mash 3 gange om ugen. Min ene hest (DV), er meget nem til kolik om sommeren, vil det gavne hende at give hende roepiller el betfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betfor el roe piller?
  • #1   27. jan 2012 Min for roepiller fordi han er kronisk sulten og viterlig sulten lige meget hvor meget mad han får. Da han er en nøjsom hest at fodre får han roepiller til at mætte når de er på fold. Skal måske også have det til sommer der er intet i dem andet en at de skulle mætte hesten i længere tid. Malene p

• #2   27. jan 2012 Okay. Min er egentlig også nøjsom og plejer at have meget energi. Men kan være det ville være godt til at fylde lidt i maven, hun æder stort set hele tiden (ved jeg godt er normalt for heste) men hendes boks er støvsuget hver morgen uanset hvor meget strøelse hun får.

• #3   27. jan 2012 Det er næsten det samme..Betfor indeholder bare også melasse ca 35 %
    hvor roepiller især Møllerens er uden tilsat sukker. SÅ Betfor har et sukkerindhold på 23% i modsætning til roepiller som indeholder ca 5 %.

Begge har et højt indhold af fordøjelige fibre og derved et højt energiniveau.
    Det forbedre hestens stortarmsfunktion og er med til at beskytte mod kolik, diarre, nyreslag og forfangehed. Så det vil være godt til din hoppe hvis hun nemt får kolik.
    Roepiller giver også en stor mæthed og lang tyggetid.

jeg er i tvivl om hvad din Mash indeholder..men vil umiddelbart tænke at det vil være godt for din hoppe med roepiller.
    du skal bare huske at det skal opblødes i minimum (helst) 12 timer (du kan bløde det op i varmt vand på kortere tid, hvis du har glemt at stille det i blød)

• #4   28. jan 2012 Okay, mange tak for det Gitte :).
    Jeg prøver at købe noget til hende. Håber ik hun bliver for energisk af det - energi mangler hun ik smiley

• #5   29. jan 2012 hvis hun ikke mangler energi så skal du bruge Møllerens da den næsten ikke indeholder sukker..

her om vinteren kan du godt lave en roepille ration for hele dagen, men til sommer hvor der bliver varmt, kan du kun lave til en foderation af gangen, da de ellers vil blive dårlige i varmen.

• #6   29. jan 2012 Ellers er der speedi beet. Der er også kun fem procent sukker, men tager ikke mere end 10 min at opbløde.
    Når jeg har brugt noget af foderet i min ene tønde vil jeg købe speedi beet og give når jeg er i stalden. Synes roepiller er lidt besværlige og om vinteren kan de fryse til is henover natten.

• #7   29. jan 2012 Laura&Safir..det kan være en pointe... jeg har mine roepiller i mit bryggers, så jeg har ikke problemet med at det fryser ;-)..og i en snæver vending kan man bruge kogt vand på roepillerne så opblødes de hurtigere, det er dog kun som nødløsning...

men er der ikke stor prisforskel? jeg kender ikke prisen på speedi beet

• #8   29. jan 2012 Jo det er der. mener speedi beet koster 170 kr for 20 kg. Hvor roepiller normalt koster 90 kr for 25 kg.
    Men hvis man ikke kan have dem et varmt sted, kan det være lidt besværligt. Man kan jo bruge det ene om vinteren og det andet om sommeren.
    Det kan også være man kan bruge sådan en flamingo kasse som man bruger til gulerødder her om vinteren for de ikke fryser til is.

• #9   29. jan 2012 Mange tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Betfor el roe piller?

Annonce