{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Staldbandager {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg er meget i tvivl, om min pony godt kunne bruge nogen staldbandager, når han står i boksen om natten. Når han skal ud om morgenen, så har han rigtig tykke ben, og er meget stiv, men så snart han har været lidt i gang, så går det væk igen.
Ville det hjælpe med staldbandager, eller skal jeg bare lade det være?

Mvh
Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Spartling af huller i væg 205 kr.
  • Rengøring 750 kr.
  • Fjernelse af træstub 1.400 kr.
  • Fjerne træstamme 700 kr.
  • Bruser slangen er kommet løs for brus hovedet 500 kr.
  • Elektrikerhjælp til udskiftning lysdæmperkontakter til almindelig tænd/sluk kontakter 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staldbandager
  • #1   29. jan 2012 Min chefs grandprix hest står med staldbandager om natten, netop fordi han ellers får hævede ben smiley . Normalt ville jeg sige don't, men Chamsen står aldrig med hævede ben efter at have haft bandager på om natten, så jeg synes da du skulle give det et forsøg smiley

• #2   29. jan 2012 Kan i anbefale nogen? :o)

• #5   29. jan 2012 Ville sige nej,
    det er ofte et tegn på overbetastede ben, tænk over det

find en løsdrift til hesten i stedet.

• #6   29. jan 2012 Jeg ville sige at det ikke skader, der er dog lidt ekstra arbejde ved det, da de jo skal tages af og på.
    Stald bandager er en god ting hvis du har din hest i hænder hverdag, dog vær opmærksom på pels irritationer, dette kan forkomme hvis hesten ikke er klippet.
    Du kan jo prøve i en periode og se om det hjælper

Der er to former for stald bandagering
    Den gode gammeldags måde med tykke bandage underlag som vist på billede.
    http://www.ryttersrideudstyr.dk/product.asp?productid=2375
    Dertil skal der bruges strik bandager, da dette er det bedste til stald bandager, da det mindsker risikoen for at lave dem for stramme og derved lukke for blodomløbet.
    husk at der skal rulles med uret rundt, da dette er det mest optimale for blodomløbet i hestens ben.

OG så er der stald gamache løsningen som er lige til. Den skal blot ligges på som en almindelig gamache

(link fjernet)

Dette er de mærker, begge løsninger kan findes i billigere udgaver hos hooks.

Kommentér på:
Staldbandager

Annonce