{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun changeri galoppen
  • #1   29. aug 2006 har jeg forsøgt men det virker en sjælden gang..

• #2   29. aug 2006 Stil hende ind ad. Måske det er balancen den er gal med smiley

Øv nogle balance øvelser med hende ..

• #3   29. aug 2006 Sætte hende i trav og sige fy . Og så i galop igen . osv.
    Marjolein vil ger have en udf. ? [:

• #4   29. aug 2006 Du skal være meget opmærksom på sat dit indvendige ben ikk kommer frem og dit indvendige ikk tilbage !

Tro mig .. Rony <b>elsker</b> at chancere og jeg har fået afvide af min ridelærer (som også er berider) at jeg skal hellere ha mit udvendige ben lor langt tilbage end for lidt, for det er lidt noget lort hvis han chancere i et dressur program ..

Held og lykke ( :

• #6   29. aug 2006 min ponzer tabte hele tiden bagbenet i vesntregalop og gik i krydsgalop, men lærte bare at drive på ham hvis jeg kunne mærke nu sker det, og det virker fint, eller så drej hende før hjørnet og så når du "er klar" så driv godt på hende, ellers skal du hvis hun gør det, faktisk give hende en hårdt, men ikk smaaderhårdt lille klem i siden mens du stopper hende op og går i trav, når min fjolle går i krydsgalop eller render af med mig siger min - topgode beridder -ridelære det som jeg lige haf forklaret og det virker vildt godt, for klemmet/sparket i siderne gørat hetsen siger, hov det var forkert af mig, så det er nærmest en straf og så skal du ned i trav og prøve igen;D og hvis hesten løber helt need i skridt og frem igen, det virker så godt, måske ikk på dig, men prøv det helt ærligt,

• #7   29. aug 2006 tak for svarene alle sammen vil bruge nogen af jeres råd..

• #8   29. aug 2006 Det kan være at hesten ikke er helt klar i ryggen til at kunne holde kontra galoppen. Når hun changere g¢r hun det så til kryds galop, for det sker tit hvis kontra'en bliver redet måske lidt for hurtigt og hesten kommer i ubalance.

Du skal være sikker på at du sidder lige. Heste plejer jo ikke at g¢re ting for at g¢re rytteren rigtig sur. Pas på at du ikke rider kontraen i for lang tid. Hvis hun holder den hen ad kortsiden (hvis du fks har lavet en volte tilbage), så tage hende ned i trav og ros hende fordi hun ikke changere. Jeg synes ikke du skulle skælle hende ud over at hun changere da hun nok ikke kan g¢re for det. Jeg vil sige at du skal passe på din position f¢rst. Hvis det også kommer til at hun skal lære changementer senere vil det heller ikke være smart at skælle hende ud når hun laver et. Det vil nok være smartere bare at tage hende ned i trav, give hende et klap, og pr¢ve igen; men lad være med at blive ved for længe. Hvis det virker en gang så stop mens legen er god. smiley

Held og lykke med det!

• #9   30. aug 2006 Hvem?
    Der er jo stor forskel på om det er en ung pony, eller en ældre?? er det en ung, er der klart et svar, er det en ældre erfaren pony, bliver svaret et andet.
    skriv gerne igen
    Anita

Kommentér på:
hun changeri galoppen

Annonce