{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Idéer til nye tricks/jordtræning {{forumTopicSubject}}

(Første: Ingen kommantarer som ''Så kig da forh*lvede i de andre forums'' eller lign.)

Nu er sneen jo (desværre for os ridemennesker) endelig kommet. Sne = Is =ingen ridning. Så nogle forslag til tricks eller sjov jordtræning jeg kan lave med Blakken? Evt noget jeg kan ''bygge videre'' på af hvad hun allerede har lært. Her kommer de tricks hun kan/vil lære/har prøvet/er igang med.
(OBS: I kan jo bare kigge de områder i er ''eksperter'' i istedet for at læse det hele smiley

Kysse:
Kan kysse mig på munden og kinden kun ved at jeg laver kysselyde. Behøver hverken hjælp fra hænder godbid eller lign. (Kysser også alle andre bare de står foran hende)

Smile:
Jeg kan sige smiiiiil og holde en godbid over hendes læbe og så smiler hun lidt og kort. Vil gerne hun kan gøre det i længere tid og uden godbid (Det er også derfor jeg har stemmekomando over)

Spanske skridt:
Kan spanske skridt fra jorden på begge sider når jeg løfter mit ene ben. Hvis jeg ''vinker'' med benet gør hun også og det samme hvis jeg holder det stille.
Kan også fra ryggen ved pres på skuldren fra foden og berøring af pisken på benet. Kan på begge ben.

Gabe:
Har endnu ikke lært at gabe. Ingen reaktion ved en finger i mundvigen (Jo, hun rystede på hovedet førstegang og ignorerede det herefter). Gaber eller ''tit''. Nogen forslag?

Ryste på hovedet:
Kan hun ikke. Reagerer ikke på kilden ved/i/rundt om øret. Heller ikke hvis man ''irriterer'' hende andre steder i hovedet. Nogen forslag?

Neje:
Har prøvet med en godbid i hånden som føres ned til benet mens jeg løfter en hov og trækker hende længere ned med godbidden. Det er som om at hun tænker ''Ej, jeg får den jo alligevel ikke. Nå. Så kan det da også være ligemeget.'' Nogen forslag?

Ligge:
Ikke noget jeg har tænkt mig at lære hende nu da hun har haft en tendens til at lægge sig under ridning.Ellers hvad er bedst? At vælte hesten efter neje eller sige ''komando'' og så lægger hesten sig? smiley

Stejle:
Nu er Blakken en rolig pony der ''kun'' har stejlet tre gange mens jeg har set det og ikke er særlig aktiv på fold. 2gange under rytter og en mens jeg trak hende. Og alle gange var ikke højere end 20cm. Så jeghar ikke tænkt mig at give hende mere balance til det end det hun kan nu..´

Evt nogle idéer til andre tricks? Evt nogle smarte nogen der hjælper´til dagligt. (Som stå pænt osv.)

Ellers nogle gode idéer til jordtræning? Eller andet sjov her i vinter tiden. Kan kun foregå udendørs på foldene.

(Og ja jeg elsker at bruge ''de her tegn'' smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Idéer til nye tricks/jordtræning
  • #2   1. feb 2012 Gode idéer! Nu har jeg jo så desværre vandgrav, bomme, pressening eller lign. Men det gav mig da nogle idéer selv smiley
    (Pas på Blakken! Næste gang skal du møde en splastik pose på en pisk *Ond latter*)


  • #4   1. feb 2012 Ja selvfølgelig. Og jeg eeelsker bare at slå lin hest! Ej, jeg mente self at vænne hende til berøring af plastik mm. (selvom hun allerede nu bare går hen over det når det ligger på stierne og er ved at æde det når man viser hende det) smiley

Kommentér på:
Idéer til nye tricks/jordtræning

Annonce