{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installere håndvask 2.500 kr.
  • reparation af gorenje vaskemaskine med vandindtagproblem 1.750 kr.
  • Forefaldende havearbejde 2.500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 950 kr.
  • Fugning 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til slutrengøringen i en etværelses lejlighed med stor altan. 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frederiksborg hest
  • #2   5. feb 2012 det med at de har gangarter som en kørehest, passer nu ikke.. Frederiksborgerne er ved at være avlet fra den type, til den mere lette og sporty type,, Jeg har selv 2 og de har ikke "køreheste-gang" smiley

• #3   5. feb 2012
    Det kommer an på hvilken type frederiksborger :o)

Er det køre typen - så vil den have køreheste gang, bevæge sig anderledes og knap så let, men så med høje knæløft.

Er det den moderne så vil den bevæge sig mere elegant, de høje knæløft er ikke nær så høje og den er mere spinkel.

Samme ses ved fjordheste smiley

• #4   5. feb 2012 Frederiksborger er en race og DV er en avlsforbund. En frederiksborger kan jo godt stå i og være registreret i DV. Vi har da en xx hoppe der er kåret i DV.

• #5   6. feb 2012 Det jo svært at sammenligne med en DV, når det ikke er en race..

• #6   6. feb 2012 Synes ikke helt det er til at sammenligne... Spørg hellere dig selv hvad du søger i en ridehest, hvilke behov har du til temperament osv?

Har selv 2 freder og er medlem af forbundet.. Kan se at der er da en del som klarer sig hæderligt på konkurrenceplan smiley Freden har bare et træls rygte omkring sig er min mening.... Synes selv den er en skøn ridehest med mange facetter smiley

• #7   6. feb 2012 Hej.

Frederiksborg hesten er igennem de seneste år avlet tilbage til den alsidige ridehest og forskellen mellem frede og Dv er ikke længere så stor. Kendetegnet ved en DV er jo også bare en ridehest.
    Vi avler frederiksborg, og vores mål er en ridehest over 160 med gode gangarter og et godt hoved. Du kan kigge forbi min profil hvis du vil se nogle eksempler.
    Folk mener tydeligt de kan se forskel på vores Dansk varmblod og freder, indtil de står og kigger ud over folden, så kommer de i vanskelighedder smiley Flere af vores hopper er også kåret i både FHF og Dv.

MVH Tiana

• Dorthe R
    Dorthe R Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 95
    #8   6. feb 2012 Smukke heste du har Stald Sandby:-)

Ja indrømmet.. det er svært at kende forskel på dem og en dansk varmblod.

Jeg har fundet en frederiksborg med et fantastisk temperament, men nok en lidt "kortere" gang end jeg er vant til ved Danske Varmblod,

Når jeg spørger som jeg gør, er det for ikke at "købe katten i sækken".

• #9   6. feb 2012 Der avles mest ride frederikker nu, så at finde en der har gode dressurgener er ikke svært. smiley Og nej man kan ikke sammenligne en DV og en frederik smiley

Kommentér på:
Frederiksborg hest

Annonce