Mening om Dyon The Difference Trense?? {{forumTopicSubject}}
Hej da jeg sådan bare kigger lidt rundt på rideudstyr siderne og så kommer jeg til at falde over det her trense - Dyon The Difference Trense Spring. OG der stod beskrivelse noget den her retning ->
Dyon The Difference Trense har nakkestykket placeret 7 cm bag ørene på hesten. Dette gør at der ikke er noget der trykker på de blodkar, nerver og muskler der er bag ved ørene, da det har en negativ indvirkning på syn, hørelse og balancen - dermed nedsættes præsentationsniveauet.
Dette kan være årsagen til misforståelser mellem hest og rytter. Eller årsagen til at hesten bliver hård i munden.
Nakkestykket på den klasiske trense - som vi kender den- ligger lige bagved hestens ører, i dette område er der ingen knogler som nakkestykket kan hvile på - så derfor er der intet der beskytter hesten mod tryk.
Og da min hest kan være meget hård i munden, hvor vi har prøvet med massage, nyt bid & rapset tænder OSv. Så tænkte jeg om dette var noget for min hest.
Men vil lige høre om i har nogle erfaringer med dette trense?
MVH. F.L.A
P.S. Ved godt den er ikke lige så kønt, men hvis det skal gøre mig og min hest er det noget værd.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Apropo hård i munden - så kan det jo komme af en hård hånd og måden bidet bruges på hvis andet bid, massage osv. ikke har ændret noget :o)
Trensen selv, har jeg ingen større erfaring med andet end at have set den på alt fra LC til GP heste :o)
jan 2009
Følger: 111 Følgere: 95 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 307
Hæ hæ.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hesten bliver ikke blød i munden fordi man rider med løse tøjler :o)
Det er ens håndtering der skal ændres :o)
Hvis hesten er vant til at blive pille i munden, nykket, arbejdet med osv. - så bliver den ikke blød, fordi man rider med løse tøjler. Det bliver den først når tøjlerne ikke bruges til dette længere.
Hvis hesten er vant til at blive pillet i munden meget hele tiden, så vil den til sidst blive ligeglad og døv for signaler :o) - ligesom mange rideskole heste er hårde i munden fordi de bliver trukket og i munden osv.
Det kan heller ikke løses med løse tøjler.
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
jan 2009
Men i fik lige en gamle idé tilbage som jeg har brugt meget ang. min håndopstilling.
Ha ha, men tak for det.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 411
Fra dyons side:
"To maintain it in the right place, the throat latch should be adjusted very tight on each side and the “crossed piece” should be placed just between the noseband and the jawbone (see pictures).
As the straps are adjusted only on the cheeks and on the bony parts of the head, it does not generate any discomfort.
Every part of the head stays free of movement."
((link fjernet)
Hvis man samtidig kigger de billeder så kan man se de har strammet det rigtig godt... Både på spring og dressurversionen. Ser sgu ikke behagelig ud.
Jeg købte heller et lammeskind til min hypster, mest pga at han fik gnavemerker af alt i regnvejrsperioden i sommer, men os fordi jeg ville give et mindre pres på nakke. Det fungerer perfekt...
jan 2009
Ja den ser meget voldsom ud.
Du gav det svar som jeg søgte efter. Tak!
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 411
jul 2010
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 3 Svar: 1
Jeg har en hest som jeg har et ridemæssigt porblem med og som er undersøgt og prøvet med hvad som helst snart. Jeg fik tilbud om at prøve den her trense af en som havde købt den til sin egen pga. probler også. Synes den er fantastisk og har slet ikke de samme problemer mere med min hest. Så jeg vil til enhver tid anbefale den. Og ærlig talt så tror jeg ikke at sådan en som Michale søgaard ville ride med den hvis det var dyremishandling!!!
Den er jo netop lavet for at skåne hesten, som ikke er lavet til at skulle gå med en rem over nakken.
Bare min mening
mar 2009
Følger: 219 Følgere: 126 Heste: 25 Emner: 234 Svar: 849
Mening om Dyon The Difference Trense??