{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Hjælp til lus {{forumTopicSubject}}

så valgte lusene endelig at angribe min hest efter de to andre han går sammen med har haft det igennem længere tid, så afsted det gik efter lusemiddel, men som jeg står og læser specifikationer på pakken kommer jeg til at tænke på hans udstyr, det er jo højst sandsynligt også angrebet.
Så nu spørger jeg jer HG, hvad gør i ved hestens ting?
selv planlægger jeg at vaske ALLE strigler godt og så en tur i fryseren med dem, det dækken han har gået med de kolde nætter skal heldigvis ikke bruges længere, men jeg tager det stadig med hjem, spuler det med højtryksrenseren og så ellers også i fryseren med den, underlaget bliver også taget af sadlen bliver vasket og frosset, så fryseren bliver dejlig fyldt, derefter vil jeg vaske det hele igen for at være sikker på det er væk. :o)
Men så er jeg lidt i tvivl, hvor længe går der fra behandling til han er lusefri, hvornår må man bruge hans gamle strigler igen og underlag igen?
Det skal også siges at de øvrige angrebene heste er under behandling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til lus
  • #1   23. feb 2012 jeg brugte det til hunde, åh navnet er lige væk... 2 pipetter tror jeg min 425 kg hest fik. ... frontline vet var det vist, og så har jeg ikke redet efter at lus blev opdaget og en uge frem, hvor jeg kunne se det kløede... fpr det synes jeg var synd, men alle lus va døde efter to dage, når jeg kiggede ham efter ved hjælp ar ungernes lusekam

• #2   23. feb 2012 Så vidt jeg ved burde alle lusene være døde efter ca. 48 timer uden kontakt til hesten, og hvis du så ovenikøbet fryser hele baduljen, så tror jeg du er godt sikret. smiley
    Hvis di vil være helt og aldeles på den sikre side, kan du jo vente en dag eller to ekstra med at tage tingene i brug igen. smiley

• #3   23. feb 2012 Jeg har også brugt Frontlline med stor succes. De kan købes i en 200 ml beholder med spray, meget nemt.
    Med hensyn til udstyret, da ville jeg nok give hesten fri et par dage, for så skulle det problem være løst smiley

• #4   23. feb 2012 Kia: jeg har også købt frontline, den til 25 kg hund, af dyrlægen fik jeg af vide at jeg skulle bruge 4 pipetter til min 550 kg hest.

det er heldigvis kun begyndene, indtil videre kan jeg kun finde det oppe i nakken på ham, dog har jeg ikke set nogen lus, men han er begyndt at få små sår og tabe pels så jeg tager ingen chancer specielt når de to han går med har lus.
    nogen der ved hvor lang tid der går fra de har fået luse kur til at lusene burde være døde og man kan tage hesten i "brug" igen, det er jo synd at han skal rides eller på anden måde bedes om at koncentrere sig hvis han er ved at blive sindsyg af kløen.

• Tina H
    Tina H Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 7
    #5   23. feb 2012 Min plag fik lus sidste forår, og da gav jge ham bare en lusekur, beregnet itl hunde. Hans fold-kammerat fik også en kur. Jeg vaskede ikke udstyr og gjorde ikke andet, og de var væk med det samme, - eller ihvertfald efter få dage. I løbet af 14 dage, var pelsen groet ud igen, og man kunne ikke se det.

• #7   18. jun 2013 jeg har fundet flusa extra særdeles effektiv, det tager både lus, skabsmider og andet utøj, og der skal kun bruges 40 ml.
    Derudover kan den også bruges om sommeren til at holde insekter, hvilket er rart når de går lige ned til en å.

• #9   7. jan 2015 Hej urtehesten, det kan købet her på danish agro: https://webshop.danishagro.dk/?action=shop_show_item&varenr=v_469&topmenu=20&group=560-1
    Det er godt nok lid pebret, men jeg synes det fungerer meget godt

• #11   7. jan 2015 Jeg regnede ud at det hedder 1 ml pr 10 kg hest, så 10 ml pr 100 kg. Men der må maks bruges 40 ml uanset vægt.
    Når det er mod lus og insekter gav jeg 10 ml ved lansemærket 20 ned ad ryg til til haler og de sidste 10 fordelt til hver side ned over skulderen fra lansemærket, dette ved 500 kg hest.
    Når det gives mod skab gives der 1/4 del på hvert ben omkring knæet.
    Du kan give det hver tredje uge. Men efter 1 behandling er lus som regel væk smiley
    En kende kradsbørstigt, jeg vil anbefale du får en engangssprørte og gummihandsker når du bruger det, desuden er det lidt blegende så når du giver det så vent lige et døgn med at ride eller strigle

• #13   7. jan 2015 ja hvis det er 400 kg og opefter vi snakker om

• #15   7. jan 2015 Det var så lidt, jeg håber det var forståeligt smiley

Kommentér på:
Hjælp til lus

Annonce