{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

er det tegn på gigt? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej hg!

Ja, mig og min underviser har holdt lidt øje med min hests fremskridt her, og vi startede mens der var frost (hun bliver redet 4-6 gange om ugen, men har kun fået undervisning i en måned.)
Her sidste gang, hvor der nu er blevet lidt varmere i vejret, sagde min underviser at hun da løftede benene, især bagbenene bedre, og virkede knap så stiv som hun plejede... og så kom jeg til at tænke på, at her når der er meget koldt, der kan hun nemt snuble 5-10 gange på en ridetime, men nu hvor vejret er blevet i + igen, der snubler hun måske 1-3 gange, og det er i skridt og nogle gange trav og galop. dog ved jeg også at hun mangler muskler i bagparten, så ved ikke om det kan være medførende til at hun nogle gange snubler i galoppen. (som om hun spænder lidt ben for sig selv der)

så mit spørgsmål er nu, kan det være tegn på gigt? Hun er ikke helt ung mere, 13 år. og vil jo da give hende noget til hendes led hvis det er sådan noget der kan gemme sig... overvejer også at få en kiropraktor ud, men vil heller ikke bare smide penge efter sådan en, hvis de ikke kan gøre en dyt alligevel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det tegn på gigt? :/
  • #1   27. feb 2012 og må hellere lige sige at hendes sadel ligger fint og at hun går pænt lige på sine ben og fejler intet ellers, udover hun har lidt galle. (er tjekket af dyrlægen og er af ingen betydning efter hans udtalelse)

  • #2   27. feb 2012 Måske.. Det kan kun en dyrlæge svar dig på.. smiley Ville da ringe til en dyrlæge og få hende undersøgt..

  • #3   27. feb 2012 det var også mere for at høre om det er nogle tegn andre har oplevet i forbindelse med gigt. Jeg vil selvfølgelig få hende undersøgt smiley

    det bare underligt for hun har ikke ondt nogen steder og er ikke varm på benene...


  • #4   27. feb 2012 min hest har gigt, når vejret bliver ret koldt så snubler/halter han. Det kan godt være at din har gigt, men bare det at du har mistanke gør at jeg vil foreslå at du får en kiropraktor ud. Er det gigt så vil det tage ca 5/6 uger inden et tilskud vil begynde at give resultater så jo hurtigere jo bedre

  • #5   27. feb 2012 vil også få det tjekket. Og skal i forvejen til at give hende hyben og andre urter som kan hjælpe på det, men hvis det er gigt, så skal hun jo have noget glucosamin/MSM eller lign. også, hvis det andet ikke er nok smiley Øv øv, håber godt nok at det højest bare kan være en låsning og lidt stive led, som vi andre også kan have..

  • #6   27. feb 2012 hun halter dog ikke og har ikke gjort det på noget tidspunkt smiley hun snubler kun og er lidt stiv i benene. smiley

  • #7   27. feb 2012 en anden ting er, at det ikke er ret lang tid siden at hun fik lavet en bøjeprøve, og dem smutter hun lige igennem uden anmærkninger - burde gigt ikke vise sig i sådan en, iform af ømhed/halthed??

  • #8   27. feb 2012 jo har hun gigt så burde det vise sig i en bøjeprøve. Måske hun har spændinger i ryggen så?

  • #9   27. feb 2012 hmm... altså jeg ved hun er lidt stram i lænden og så har hun en meget kort kryds, så det kunne måske godt være det gemte sig der?? det er en kiro der kan rette på sådan noget, ikke? smiley

Kommentér på:
er det tegn på gigt? :/

Annonce