Stoler han på mig?...... {{forumTopicSubject}}
Hej alle hesteglade mennesker på HG!
Jeg er idt i tvivl og nu skal i høre:
Jeg har part sammen med en anden pige, på en fantastisk oldenborgvallak ude på en rideskole.. min parthest er ikke så gammel og er ikke redet mere end et år i alt og han har været meget kuldret hele vinteren.
Min underviser, de små/store børn der rider på ham når ingen af os parter er der i hverdagene og hende den anden part siger at han er fræk, prøver at smide alle af og afprøver alt og alle... Men det underlige er at han næsten aldrig har gjort det med mig!? Det eneste han har gjort er at hoppe lidt til siden fordi at han været fjollet og ellers blevet lidt forskrækket hvis de andre heste er blevet bange eller noget...
Nu rider jeg på ham to gange om ugen, hvilket jeg har gjort i cirka 1,5 måned og han er aldrig fræk med mig mere, han går bare rigtig fint og er super sød og dejlig at ride men hans anden part siger at han er fræk og ikke særlig sød og bukker og alt muligt...
Er det fordi at han stoler på mig eller er det mon noget andet?
Tak på forhånd!
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
Vi ved ikke hvordan du omgåes og de andre omgåes hesten, så det jo ikke til at give et svar på
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 31 Svar: 147
Line** *: Jeg er ikke mere rutineret end hans anden part. Vi rider begge på LC-niveau(ikke på ham). til stævner men jeg ved ikke om jeg er mere rutineret end dem der rider ham i rideskolen. Der undervises på LD/LC/LB niveau så det er meget forskelligt.
. Christina Smed .:
Jeg bruger en del mere tid til ham end hende den anden gør, hun rider bare, muger og så ind i boksen med hesten. Jeg laver også nogle sjove ting med ham som f.eks sådan noget hvor vi laver tillidsøvelser, eftersom at jeg kun har redet ham i 1,5 måned og derfor godt vil lære ham bedre at kende og have at vi begge er trykke ved hinanden og andre ting ala det
**CALLA**
Hehe, ja det har du egentlig ret i men tak
maj 2008
Følger: 43 Følgere: 37 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 959
Så måske er det fordi du har mere styr på signalerne og har en roligere hånd måske?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.937
Du rider sikkert anderledes end de andre :o)
Og hvis de andre rider på en måde hvor på de genere ham, ja så gør han da noget ved det.
De kan ride på en måde hvor de giver 2 signaler på en gang, giver signaler han ikke forstår osv.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 31 Svar: 147
Det kunne godt være det men jeg tror ikke at jeg har en roligere hånd, det er svært at sige når jeg ikke rigtig ligger mærke til hendes hånd
Stoler han på mig?......