{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Hjælp - trykfordeling med bomløs {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille udfordring jeg håber I har en god ide til.

Jeg rider i en Barefoot bomløs og har et trykfordelende underlag under. Nu skal jeg ud og lave show til sommer og vi har fået designet nogle special underlag men de er ikke trykfordelende????

Hva' dælen do I do jeg kan jo ikke have mit trykfordelende underlag inden under det her design underlag???

Skal jeg anskaffe mig en trykfordelende sadelpad så jeg er sikker på hestens ryg ikke får forkert trykfordeling/belastining eller kan jeg godt ride de små shows (det tager ½ time a 3 gange dagligt) med almindelig underlag under en Barefoot ???

Håber I har nogle kreative bud på hvordan jeg løser denne udfordring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - trykfordeling med bomløs
  • #1   8. mar 2012 Hvis din hest er godt muskuleret og du ikke bruger bøjlerne til spring, letridning eller andet, så burde du godt kunne ride med alm underlag..

  • #2   8. mar 2012 Jeg har kun bøjler som støtte for min balance, og sidder kun nedsidning.

    Vi springer ikke det er et kvadrilleshow vi laver smiley


  • #3   8. mar 2012 Det kan du sagtens smiley Man skal bare ikke gøre det fast.

  • #4   8. mar 2012 Super så behøver jeg ikke ud og investere og lave en mærkelig løsning hvis det godt kan lade sig gøre med et almindeligt underlag. Vi skal give opvisning i 2 dage af 3 x 15 min og så er der jo lidt opvarmning først og skridt af bagefter.

    Skal også lige sige at min hest er en kraftig Tinker vallak og hans ryg er god stærk og muskuløs, jeg var bare af den opfattelse at man overhovedet ikke måtte ride i de bomløse sadler uden et trykfordelende underlag smiley

    Tak for Jeres svar smiley


  • #5   8. mar 2012 Det må du gerne, det er bare ikke optimalt for hestens ryg og kan i længden skade voldsomt smiley

    Men så længe du ikke springer, rider letredning eller på anden måde giver nogen stød gennem sadlen - så har det ikke den afgørende betydning når det er så lidt.


  • #6   8. mar 2012 og ellers kan jeg anbefale et skito pad. Det bruger jeg, (du kan se det i mit album: min bomløse) Der kan man nemlig bruge sine almindelige underlag sammen med, men det er ret kort, så ved ikke hvordan det ville fungere med en barefoot.

Kommentér på:
Hjælp - trykfordeling med bomløs

Annonce