{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Îndflydelse på hest? {{forumTopicSubject}}


Hvor mange gange om ugen mener du at man skal have en hest for at kunne have indflydelse på den muskelmæssigt?

Her tænker jeg på alle os part mennesker derude, vi rider jo kun nogle gange om ugen også har ejer hesten de andre dage.

Er der forskel på hvor meget indflydelse man har på hesten muskelmæssigt hvis ejer kun rider tur, man selv rider dressur eller hvad hvis ejer rider dressur?

Skal man have hesten ofte - dvs. hver 2 dag, eller er "forskudte" dage nok? Fx. først tirsdag, så torsdag, søndag, tirsdag, fredag osv. - uregelmæssigt.

Kan det overhovedet lade sig gøre som part at bygge noget op på en hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Îndflydelse på hest?
  • #1   8. mar 2012 Det kommer meget an på ridningen, men det er klart at det kommer til at tage utrolig lang tid, hvis der kun bliver redet muskeltrænende ridning 1-2 dage om ugen..

    Har part på hest, og rider så vidt muligt hver dag, og det har gået stærkt, men der er heller ikke en anden der rider hesten..


  • #2   8. mar 2012 Hmm, jeg er den eneste der rider min part hest (ejeren rider den heller ikke) jeg kan desværre kun være der fredag og lørdag, og sjældent de andre dage i ugen, jeg tror bestemt jeg har lidt indflydelse, men jeg ville absolut hellere kunne ligge dagene anderledes, så den ikke har to træningsdage i træk og resten fridage (bliver forhåbentligt lavet om snart :))

    Men jo, jeg vil mene at man som part sagtens kan bygge noget op, om det er forskudte dage eller fast hver 2. dag...


  • #3   8. mar 2012 Bare der ikke går uger imellem man rider den..

  • #4   8. mar 2012 Tror det kommer meget an på hvordan ejer træner dyret :o)
    Aleida har helt klart fået flere muskler siden jeg startede på hende i september, men det ville hun nok ikke have gjort hvis hendes ejer trænede hende forkert - så kunne jeg træne "rigtigt" 3-4 gange om ugen HVER uge, men det ville nok ikke hjælpe meget..

    Svampen har jeg som min egen og han har fået lidt pænere muskler, da jeg kun træner muskelopbyggende (altså dressur for hånd) omkring 1 gang om ugen og det er ikke særlig hårdt for ham.. det er ikke det vi fokuserer på :o)


  • #5   9. mar 2012
    Jeps - det kommer nok meget an på hvordan ejer træner dyret :o)
    Zolos ejer rider nemlig kun tur..


Kommentér på:
Îndflydelse på hest?

Annonce