881 visninger
|
Oprettet:
Læderkapsun med cykelkæde og uden {{forumTopicSubject}}
Jep, hvad er forskellen?
Skal bruge en kapsun til jordarbejde og måske lidt ridning - og det skal være i læder, gider ikke dem med nylon.
Fandt en i Herning i går (og skal afsted igen i dag) virkelig lækker - uden cykelkæde - sådan at næsebåndet bare er sådan lidt ala rundt gummi med læder omkring tror jeg -og så 3 ringe. Overvejer at købe den.
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.986
Men tror altså ikke at der er kæde i, burde det ikke være nemt at mærke?
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 183
feb 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 152
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Den kun i læder er blødest, den med cykelkæde er lidt hårdere/stærkere og den faste er selvfølgelig hårdest.
Jeg foretrækker helt klart den i ren læder til de fleste heste, men har et par gange arbejdet med en hest der funkede bedst med cykelkæde i. Den faste har jeg også arbejdet med én gang, men en hidsig PRE jeg skulle skole i dressur, som havde for vane at stikke hovedet i vejret og løbe, hvis han havde kapsun på - indtil han fik den faste, som ikke bare rykkede rundt hvis han prøvede at stikke af.
Men altså, man kan sige at den faste er til "det laveste" niveau, den hest der har brug for mest støtte, el. lign. Den med kæde er når hesten bliver lidt bedre skolet og den kun i læder burde alle godt skolede og følsomme heste kunne gå med :o)
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.986
Tak
Det er nemlig helt læder - ingen metal - den kapsun jeg så
Med det svar du gav mig, - jamen så er det vidst en fin kapsun til mit forbrug
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 183
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.756
Det er de to heste jeg træner med kapsun lige pt., så nej, bruger ikke kæde for tiden.
Læderkapsun med cykelkæde og uden