{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

jer under 16 med hest :) {{forumTopicSubject}}

God aften HG smiley
har længe snakket med min mor om det der med stor hest fordi jeg gerne vil have noget større til min komfimation næste år men min mor mener at man først skal have hest når man falder for aldersgrænsen når man starter stævner... jeg vil nemlig gerne have et stort lokum af en hest (undskyld mit sprog) fordi jeg føler bedst tilpas på noget stort så underlig er jeg :b men ville høre jer ryttere under 16 der rider stor hest eller dem de havde stor hest da de var under 16 om i har problemer på stævne banen når i konkurere/ede mod voksne ??? glæder mig til at høre jeres mening smiley
sofie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jer under 16 med hest :)
  • #3   10. mar 2012 Jeg fik min første hest da jheg var 11 (næsten 12) smiley

Det har været svært til at starte med på konkurrence-banerne, da alle de proffe. beridder osv. jo rider mod dig, men nu synes jeg bare det er mega fedt (jeg bliver 17 om en uge, og jeg har ALDRIG fortrudt jeg fik en hest og ikke en pony :))

• #4   10. mar 2012 Noget andet man kan tage stilling til er, at man ikke behøver at sælge (hvis men vil starte konkurrencer), når man nå en aldersgrænse, det synes jeg i hvert tilfælde er rart, nu hvor mine veninder står i den situation at skulle sælge deres ponyer, og jeg bare kan ride vidre smiley

• #5   10. mar 2012 Jeg har en hest på 163 og jeg er 15 bliver 16 i år. smiley
    Og jeg oplever ikke nogle problemer ude på stævnepladserne, altså vil man vinde en masse skal man nok have økonomien til at sidde i skabet og have pengene! smiley

Jeg tager de stævner for at have det sjov, man møder og lærer måske også af de voksne OSV. smiley

• #6   10. mar 2012 Jeg fik min hest da jeg var 11 år. Jeg har overhoved ikke haft problemer på stævne banen, tværtimod. Kommer hjem med en roset, hver gang:-)

• #7   10. mar 2012 Jeg er lige fyldt 13 og er omkring store heste dagligt hjælper bla. med at lukke ind der hvor vi står opstaldet og kan sagtens sætte en hoppe på 175 på plads men hun mener stadig at jeg skal have bella til jeg fylder 16 og samligner mig med mange ponygames ryttere der rider på ponyer på 135 når de selv er 168 (ingen fornærmelse) det er bare ikk særlig elegant på en dressurbane og især ikk når jeg har så lange ben :b

• #8   10. mar 2012 Enten er ridebukserne for små ellers er de for store lort smiley

• #10   10. mar 2012 Min forhåbentlig kommende hest 160 cm ja er 13 år ;O) Det er nok pga. det med aldersgrænsen. Held og lykke!

• #11   10. mar 2012 Team TT: Hvorfor skal den så være over 170 cm? Hvad er der galt med at ride en hest på fx. 155 cm?

• #12   10. mar 2012 jeg leder efter hest smiley
    glæder mig til at vinde over de voksne xD

• #13   10. mar 2012 Jeg rider stadig pony, men rider også lidt konkurrence på min nye hest som bliver 5 her til maj.
    Han har startet et udv. klubstævne og det gik faktisk fint, følte mig ikke presset eller noget fordi jeg skulle ride mod voksne ryttere.
    Men igen, min hest er ung, så jeg rider ikke for at vinde, bare for at have ham med ud smiley

Det kan selvfølgelig godt være der er nogen der ser ned til dig, men ignorer det - sådan er der også nogle ponyrytter der er (ofte hvis man rider fjordhest smiley )

• #15   10. mar 2012 Stort set alle de heste jeg har redet fast, har været heste. Kun enkelte gange har jeg redet pony, primært da jeg red på rideskolenponyer.
    Har altid holdt mig til hest ved halvparter mm. fordi jeg vidste at det var noget jeg med sikkerhed kunne forsætte med også selvom jeg var blevet 16. Ikke fordi jeg nødvendigvis ville starte stævner, men også fordi jeg synes det ser "noller" ud med en rytter der er forstor/lang til sin pony.. Jeg har aldrig oplevet nogen forskelsbehandling på stævne pladser mm.
    Derfor synes jeg at I skal tænke noget længere sigtet end bare lige et par år ud i fremtiden smiley

• #16   10. mar 2012 Okay! Kan godt lide at din mor spørger om den skal have nogen sygedomme!

• #18   10. mar 2012 Okay!

• #19   10. mar 2012 Fik hest da jeg var 11, bare en lille bette springer på 154cm.
    Har fortrudt at jeg ikke har brugt mine ponyår, da jeg gerne ville have startet nogle forskellige mesterskaber osv som jeg ikke har haft mulighed for på hest. Men det er selvfølgelig en smagssag.
    Når man starter stævner, kan man hurtig føle sig lille og overset. Men der er jo dannet children klasse nu smiley

Igne, det er en smagssag og der er både for og imod.

• #20   10. mar 2012 Tja.. Det er jo forskelligt hvad man gerne vil. Jeg har aldrig haft pony kun halvpart og ellers redet ponyer på rideskole osv. Jeg fik hest i konfirmationsgave.. Og jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg købte hest fremfor pony. Det der med pony år går jeg ikke så meget op i. Men det kommer jo nok meget an på hvor stor en stævnerytter man er. Jeg red også stævner på min hest dengang det var aldrig noget problem og der var også andre piger på min alder der red hest. Så det så jeg aldrig som et problem.. smiley jeg har derimod svært ved at skille mig at med mine dyr, så derfor fortrak jeg også at købe hest frem for pony.

Men altså når du har en pony, så kan du ligeså godt ride dine pony år ud, og købe hest senere.. smiley

• #21   10. mar 2012 Overtog min søsters hest på 171cm ca. da jeg var 14 år, havde ikke voldsomme problemer med at følge med i de voksnes rækker, og der er jo også juniorklasser som man kan ride mod ryttere næsten på ens egen alder.
    Man ser også tit de unge ryttere slå de voksne ryttere på stævnepladserne.
    Og det var faktisk mine forældre der spurgte mig om ikke jeg ville ride stor hest, ellers var det også meningen at jeg skulle vente til jeg var 16, men så stoppede min søster og så red jeg stor hest samtidig med ponyerne.

• #22   10. mar 2012 Jeg er selv 14 år har en helt fantastisk hest og hvad stævner angår ligger vi altid i toppen:) og lige pt rider vi LA1
    - det kan kun anbefales og få en hest fordi så skal man jo ikke af med den når man bliver 16:)
    MEN du vil få denne sætning lig hoved mange gange( det har jeg i hvert fald)
    " det er da alt for dumt og bruge sine ponyår med en hest!!"
    Det skider jeg på fordi at dem der står med deres ponyer når de bliver 16 og skal af med dem de er pisse ked af det men det bliver jeg ikke fordi jeg valgte at få en hest:)

• #23   10. mar 2012 jeg har aldrig haft egen hest eller pony, har aldrig startet stævner som sådan. Jeg havde part på en stor hest da jeg var hvad 13 og der red jeg et par stævner. Jeg har aldrig redet mine ponyår ud på den måde. Og jeg er sku endt meget godt, jeg syntes selv jeg klarer det godt smiley

• #25   11. mar 2012 Jeg er på hest nu smiley Og nej det er ikke sværere mod voksne smiley Man skal jo bare være bedre end dem smiley

• #26   11. mar 2012 Tak for jeres svar alle sammen :))) jeg er helt sikker på at jeg sikkert vil have lange ben til bella næste år da jeg allerede er gået fra hul et til hul tre i stigeremmene og føler at jeg skal tage benene op for at drive på hende og ligesom Team T&T S ELSKER jeg store heste men nu har jeg lidt jeg kan vise min mor :b
    ps. hvis jeg skulle af med bella har vi allerede en køber som vi kender godt vi ved vil passe godt på hende så det "problem" er løst :)))

Kommentér på:
jer under 16 med hest :)

Annonce