{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

sælgers adresse ved køb {{forumTopicSubject}}

har lige været ude for en meget mærkelig dame, som jeg skulle købe en trense af.. hun sender sit kontooplysninger, men nægter at sende hendes adresse og navn..
hun syntes at det vil hun ikke finde sig i. ydermere skriver hun søde til mig i mange af hendes beskeder, hvilket også i min verden er meget mærkværdig, når jeg absolut ikke kender hende. samtidig er hun meget desperat for at sælge.

jeg vil da gerne vide hvem jeg overføre penge til, da jeg ellers ligeså godt kunne smide dem på gaden og gå videre. men skal jeg affinde mig med at en sælger ikke vil udlevere oplysninger på sig selv.. det er jo ikke cpr eller noget vildt jeg spørger efter.

er det bare mig der er ret stiks? jeg ønsker jo som sagt at vide hvem jeg overføre penge til, så jeg kan tjekke vedkommende, om oplysningerne passer.??

hvad gør i andre, overføre i bare og håber at i får varen som aftalt?? eller beder i også om oplysninger på den i overføre penge til??

syntes det lugtede ret langt væk af snyd, så valgte at hoppe fra, og spare pengene.. men er meget interesseret i at vide om jeg bare er for strid.

er blevet snydt før, men det betyder jo langt fra at alle andre snyder.
kom glad med erfaringer, hvordan i tjekker op på folk inden i overføre penge til en sælger.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælgers adresse ved køb
  • #1   16. mar 2012 Jeg synes bestemt ikke at du er for striks.
    Det er da forståeligt at du gerne vil have hendes navn og adresse. Mange plejer også at bede om telefon nummer.

    Jeg giver dig ret i at det lugter langt væk af snyd, og godt at du sprang fra!
    - Der er så meget snyd herinde, og alle "reelle" købere/sælgere er også indforstået med disse krav/aftaler, især efter de mange indlæg i forum omkring snyd smiley


  • #2   16. mar 2012 Jeg giver dig helt ret.. Ville også undre mig hvis det var mig der var ved at købe af en privat..

  • #3   16. mar 2012 ok, er da glad for det ikke bare er mig..
    hvad er endnu mere underligt er at brugeren nu har slettet alle sine annoncer, og skrevet nogle ret aggresive logmenter, og samtidig har hun sat filter på mig.. og det eneste jeg har skrevet er faktisk at jeg ikke ønsker at købe alligevel..

    hmmp.. håber ikke der er andre der falder for hendes numre.


  • #4   16. mar 2012 er helt enig, jeg ser også gerne at jeg får adresse på den jeg skal overføre penge til, og skriver adressen helt uopfordret til folk der skal handle med mig, inc tlf nr, så kan de checke mig i hoved og numse hvis de vil.


  • #5   16. mar 2012 det må jeg desværre ikke, da det er at udstille en bruger.. det tror jeg ihvertfald ikke at jeg må!!
    egentlig skide irriteredene, for hvordan skal folk ellers blive advaret..??
    ret mig endelig hvis jeg tager fejl


  • #6   16. mar 2012 Er det ikke "bare" offentlig udhængning der er "forbudt"?
    Hvorvidt du privat fortæller andre om dine oplevelser med en bestemt og navngiven bruger er ved private sager, og ikke noget HG kan administrere.
    Vil jeg mene..


  • #7   16. mar 2012 dog har brugeren jo ikke snydt mig endnu, så derfor er det ikke fair at nevne hende med navn.. det kan jo også bare være en ekstrem naiv person, der tror man kan udnytte hendes adresse til noget..

    i princippet kan hun være en 13 årig pige, som bare ikke ved bedre, hende sprog er også skrevet ret naivt, og med ord som søde osv.. derfor ønsker jeg ikke at hænge hende ud her på offentlig forum..

    men er lidt chokerende at hun sletter abnnoncer m.m men man er uskyldigt til andet er bevist.. tror dog jeg kontakter HA´erne, så må de jo om hvad de gør.


  • #8   16. mar 2012 Jeg sender altid min adresse + telefon nummer når jeg sælger.
    Synes det lugter langt væk af snyd at hun ikke vil fortælle sin adresse.


  • #9   16. mar 2012 altså som standart sender jeg også altid min egen adresse, fulde navn samt mobil nummer, sammen med beskeden omkring konto og reg nummer..


  • #10   16. mar 2012 CoDok> hvor er det skønt at du har haft en god førstegangoplevelse smiley
    de sælgere og købere vil vi gerne have nogle flere af..



  • #11   16. mar 2012 Jeg tror godt jeg ved hvem du snakker om, for det har jeg også været ude for smiley
    Jeg handlede nu alligevel, for det var et bid til 50 kr det handlede om, og hun var villig til at spille porto - så jeg skulle kun af med 70 kr. Og de hele størrelser er svære at opdrive. Det mest normale er jo 13,5, 14,5 osv. smiley

    Der var INGEN problemer med det, jeg fik mit bid som aftalt, i den stand sælger havde beskrevet det.

    Jeg synes også det var lidt mærkeligt, men jeg havde ingen problemer med hende smiley


  • #12   16. mar 2012 Emilie; dejligt hvis det alligevel har været en super handel, og du har fået tingene, det er bestemt kun dejligt..

    jeg tør bare desværre ikke.. var faktisk ved at skrive til sælger at jeg ikke ville overføre uden adresse(andet) men hvis hun sendte trensen som lovet, så ville over overføre når jeg havde modtaget udstyret.. men hun havde sat mig på filter på det tidspunkt, så kunne ikke sende det,,'

    men det er kun positivt hvis man får varen som aftalt, jeg tør bare ikke rigtigt, da jeg er blevet snydt før, og helst ikke vil være naiv igen.


  • #13   16. mar 2012 Det kan jeg godt forstå, jeg ville heller ikke turde hvis det drejede sig om 'mange' penge. Men når det nu var under 100 kr, så tog jeg chancen smiley 3-delte bid i str. 14 er lidt svære at opdrive, hvis ikke man vil betale en formue.

    Og jeg kan godt forstå at man bliver noget mere forsigtig når man er blevet snydt før. Så bliver man vel automatisk lidt mere mistroisk smiley


  • #14   16. mar 2012 ja, desværre.. og syntes da det er træls at man er mistroisk, og at man føler man bør tage alle forholdsregler..
    jeg har lært at man grundlæggende bør stole på folk, det er bare en skam at er er nogle mennesker der ødelægger dette.


  • #15   16. mar 2012
    Efter jeg er blevet snydt, beder jeg altid om fulde navn, adresse og telefonnummer.
    - Jeg har ikke lyst til at kaste penge og forventninger efter noget jeg ingen sikkerhed har på.

    Så nej, vil ikke mene at du er sippet.


  • #16   21. mar 2012 Hej jeg har ikke lyst til at blande mig helt vildt, men jeg har handlet med hende du snakker om. Jeg overførte pengene og dagen efter sendte hun. Der er rigtig mange der kun er herinde for at sælge og gider derfor ikke at alt muligt andet. og hvis de bla. sælger det for andre.. hvis du kigger mit logment og foto så kan du se at jeg har handlet med hende.. har lige købt hendes Kandar som du sikkert ogs har bidt mærke i at hun har haft smiley

    Du er velkommen til at kontakte mig privat, jeg har haft en samtale over telefon med hende hvor hun faktisk føler sig truffet over at du hanker ved på hende. Men du har jo faktisk slet ingen beviser..

    Jeg har hermed bevist det stik modsatte af hvad du siger, hun er flink person som bare vil have en handel hurtig overstået og have sendt sine vare.

    Knus Tessa


Kommentér på:
sælgers adresse ved køb

Annonce