{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Nyt græs {{forumTopicSubject}}

Har lige talt med min hovtrimmer fordi min hest (Irish Cob vallak, 5 år, let overvægtig) har haft lidt ømme hove og muligvis en lille ændring i sine bevægelser (så lidt at jeg ikke er sikker + at i dag var det fx helt som det plejer).

Hun siger at jeg skal passe på græsset da der er en del hest der er stivbenene for tiden.

Min hest har ikke tidligere været forfangen - og det er bestemt ikke noget jeg har lyst til at han bliver!!

Han går i løsdrift på en stor fold hvor der er kort græs + at de dagligt er nogle timer på en anden fold med højt græs.
De spiser ikke ret meget wrap mere, men foretrækker at være ude og nippe til græsset.

Hvad kan jeg gøre for at undgå forfangenhed?
Er det farligste det nedbidte græs på deres alm. fold som nu begynder at skyde igen, eller er det høje (og helt tøre, gule græs) også farligt?

Kom rigtig gerne med alle jeres råd og erfaringer, for har aldrig haft denne sygdom 'inde på livet' heldigvis..

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt græs
  • #1   22. mar 2012 Det nedbidte græs er det mest sukkerholdige, så derfor også det farligste smiley
    Det høje tørre græs vil jeg mene er meget bedre da det jo er tørt, og det meste sukker er 'siet' fra i solen smiley

    Måske på med en mundkurv? smiley


  • #2   22. mar 2012 Det er rigtig at det 'nye' græs er mest sukkerholdigt, men når de kun kan gå og nippe til det skal han jo bruge utroligt lang tid på at spise en lille smule smiley
    Jeg har aldrig haft en hest med forfangenhed, så jeg kan nok ikke komme med så mange gode råd... Men jeg vil STÆRKT fraråde en mundkurv! Den ville jeg kun bruge i alleryderste tilfælde, hvis hesten har været forfangen flere gange. En mundkurv begrænser stærkt hestens mulighed for socialt samvær med flokken - den kan hverken klø sig selv eller andre, den kan ikke bide fra sig osv. Så jeg ville overveje det meget grundigt før jeg puttede en mundkurv på min hest smiley


  • #3   24. mar 2012 Tak for svar smiley Jeg må prøve at holde øje med ham. For han spiser ikke ret meget af det nedbidte græs på deres alm fold (så vidt jeg kan se smiley )

  • Benno  H
    Benno H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Svar: 2
    #4   14. aug 2018 Hvad med de nye spire der kommer efter tørken kan de give forfangenhed

  • Benno  H
    Benno H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 11 Svar: 2
    #5   14. aug 2018 Hvad med de nye spire der kommer efter tørken kan de give forfangenhed

Kommentér på:
Nyt græs

Annonce