{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
940 visninger | Oprettet:

Hingstegal - dumt spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Ja, det her er måske ret dumt et spørgsmål, men det er der vel i sidste ende, ikek rigtigt noget der hedder. Kun dumme svar, ikke?

Nå, men here goes.

Kan man gøre noget, for at ens hoppe bliver mindre hestegal, eller forkorte perioden, et eller andet? Nogen der har nogel tips, tricks, ideer?

Og gider helt ærligt ikke dumme kommentarer. Jeg tror allerede svaret er nej, men igen, spørger du ikke, får du ikke svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hingstegal - dumt spørgsmål.
  • #1   27. mar 2012 mener faktisk der findes et pulver af en art til hopper som har hormonelle problemer for at dæmpe det smiley

• #2   27. mar 2012 Hun skal abre til et stort stævne i weekenden, og hun blvier lidt ukoncentreret i den periode. Hun går dog kun sammen med een vallak, på fold, og han er ikke det mindste hingstet.

• #3   27. mar 2012 Man kan købe noget som gør dem mindre hingstegale smiley Prøv at hør din dyrlæge..

• #4   27. mar 2012 Nogle bruger faktisk bare magnesium- det kan være en hjælp til lettere vågne heste men også til hopper i deres perioder. Min veninde fik det anbefalet af dyrlæge Nicolai Jarløv fra Hørsholm Hestepraksis. Han mente hun havde en slags menstruationssmerter så han anbefalede at vi kunne starte med magnesium og hvis det ikek virkede måtte vi igang med noget andet. Men det virkede fint.

• #6   27. mar 2012 man kan vidst få nogle urter der skulle være rigtig gode , der er en der hvor jeg står opstaldet der bliver rigtig hys når den er hestegal , men efter den er begyndt på urterne , er der næsten ingenting

• #7   27. mar 2012 Louise Albæk Jensen:
    er der godt nok nogen der syuer dem bagi?!?!?!
    Det syntes jeg godt nok er at gå til ekstremerne...

• #8   27. mar 2012 syuer=syer

• #10   27. mar 2012 Pulveret lyder som en god ide, men det skal gerne være noget jeg har lidt nemmere ved at fremskaffe, da de kører på onsdag, og jeg kommer først fredag. Magnesium, i hvilken form? Noget man måske kan få på apoteket?

• #11   27. mar 2012 hvis den går med vallaker eller tæt på hingste kunne det hurtigt afhjælpes men du kan også få noget pulver der hælper mod det, men det må jeg desværre tilstå at jeg tager meget stor afstand til da jeg mener det strider imod hestens naturlige adfærd.

• #12   27. mar 2012 Ja Heidi, den del tænker jeg nemlig også over. Det er jo mere end naturligt, at de kommer i brunst. Så det skulle kun være noget mildt. Hun bliover bare så ukoncentreret, og det er muligvis hendes sidste stævne år, så jeg ville så gerne, at hun fik en god tur smiley

• #13   27. mar 2012 MIMI HØST .
    Forstår dig godt men hvis jeg var dig tror jeg aligevel at jeg ville droppe det og så bare lade være med at satse for højt til stævnet. Det at en hest kommer i brunst er som du også selv skriver meget normalt og en del en hver hopper bør tage med hver gang det kommer. sådan er min holdning og ikke alt drejer sig jo om stævner men forstår også godt hvis du vælger at gøre det bare ikke et valg jeg ville tage (:

• #14   27. mar 2012 Det er også mere fordi, at hun godt kan være lidt lumsk, når hun er hingstegal. Og det er ikke bare lige sådanm, at lade være med at satse til de store stævner - det er jo der det gælder smiley Men det er ikke første gang hun skal til så stort et stævne, og det er ikke det største hun har været til. Så jeg er ikke SÅ nervøs. Det er også bare mere for hendes egen skyld, så hun slapper lidt mere af. Men det hele skal nok, som sagt har hun jo været til en del stævner, og også når hun har været hingstegal. Det var mere, hvis der nu VAR et godt råd eller trick jeg ikke havde hørt om, som jeg gerne ville prøve smiley Og der er var en masse jeg ikke havde hørt om allerede, så det er jo super smiley

Kommentér på:
Hingstegal - dumt spørgsmål.

Annonce