{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Solgt hest = "brud på aftale" . Hvad gør man? s: {{forumTopicSubject}}

Situation:

- Én hest bliver solgt til en meget billig pris, med den "mundtlige" betingelse af, at hesten skal blive det sted til dens dage endes.

- Efterfølgende finder man ud af, at hesten er blevet solgt videre til hestehandler og derefter én rideskole.

Der er mistanke til, at hesten muligvis er solgt under "falsk" navn og uden stamtavle selvom hesten havde stamtavle.

"Den første ejer" som solgte hesten med betingelse af at den skulle blive det sted, står så vidt vi indtil videre ved, stadig som ejer af hesten.

Hvordan står man i sådan én situation?
- Der er desværre "kun" lavet en almindelig kontrakt dengang hesten blev solgt smiley

"Der er ingen sure miner, bare rart at vide hvordan man står" smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt hest = "brud på aftale" . Hvad gør man? s:
  • #2   29. mar 2012 Katja og Musse smiley .

Men hvis hesten stadig står i personens navn hvad så?

Jeg mener at ku' huske, at dengang jeg købte min gamle pony, der skulle sælgeren skrive under på nogen ejerskifte papire, det er der ikke gjort i dette tilfælde, kan det slet ikke have noegt og sige? smiley

• #3   29. mar 2012 Hvis den gamle ejer stadig står som ejer hos landcentret for heste, så er det i princippet stadig hans/hendes hest.
    Det vil til enhver tid være ejer certifikatet der bestemmer hvem hesten tilhører.
    Derfor er det VIGTIGT at få underskrevet ejerskifte papirerne når man sælger/køber...

Som jeg ser det kan gamle ejer faktisk melde hesten "stjålet" og få den tilbage, da han/hun stadig står som ejer...

• #4   29. mar 2012 Den der står med ejer-certifikatet i hånden er ejer af hesten.
    Så at den ikke er ejer-skiftet, har i princippet intet at sige.

• #5   29. mar 2012 Jeg synes ikke, man kan sælge en hest med den klausul, at den skal blive der til sine dages ende. Der kan altid ske noget ufoudset, der gør, at man må af med hesten.

• #6   29. mar 2012 enig!!

jeg ville aldrig købe en hest hvis ejerne forlangte den skkulle blive hos mig til evig tid. Der kan ske meget som gør man ikke kan varetage en hest.

• #7   29. mar 2012 Bør vi så gå en stor bue udenom salgsannoncer med teksten: "til blivende hjem"? Det er jo lidt det sælger i disse tilfælde ønsker.

• #8   29. mar 2012 Det er der jo rigtig mange, der skriver, men hvor mange lægger helt ærligt vægt på det? Ikke mange!

• #9   29. mar 2012 Personligt tror jeg de bedre kan lide at skrive det, frem for at skrive sandheden: ikke til videre salg. Hvor hesten købes, der ofres tid og energi i at uddanne den, og så sælges den igen.

• #10   29. mar 2012 Du kan intet gøre.

Heller ikke hvis det havde stået i kontrakten.

Du kan kun sætte krav hvis du skriver der er en bod ved overtrædelse af aftale - ellers så holder det ikke i retten. Havde du f.eks. i kontrakten skrevet at blev hesten solgt videre skulle du have 20.000, så kunne du trække dem i retten og kræve de 20.000. Men har du bare skrevet den ikke må sælges kan du intet gøre - slet ikke hvis du ikke engang har skrevet det i kontrakten.

• #11   29. mar 2012 Når jeg har skrevet "til blivende hjem" i en annonce, er det mere ment som en "skal ikke sælges efter 5 mdr"... Der kan altid ske noget uforudset, og det er selvfølgelig acceptabelt - ellers kunne sælger ha beholdt hesten selv...

Kommentér på:
Solgt hest = "brud på aftale" . Hvad gør man? s:

Annonce