{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kapsun, hvor stram
  • #1   30. mar 2012 En kapsun skal ligge så stramt, at den ikke kan glide rundt, så det vil altså sige at den skal ligge til, så man ikke kan få en finger under, men selvfølgelig uden at stramme meget.

  • #2   30. mar 2012 Næsebåndet skal være så løst, at hesten kan åbne munden og regulerer tandsættet og forskyde kæben, når den skal op og gå i holdning.

    Men ja det er også vigtigt, at den ikke glider rundt på næseryggen, men hellere stramme kæberemmen lidt ekstra end næseremmen smiley


  • #3   30. mar 2012 Veo: Hvad mener du med kæberemmen? For mig er der kun 2 remme på en kapsun der kan spændes, og den bagerste er i mit hoved blot en stoprem, så hovedtøjet ikke kan ryge af. Den skal vel ikke strammes så meget, og hvis den blev det ville den vel ikke forhindre kapsunen i at glide rundt, når nu longen er sat fast på næseremmen. Derfor ville jeg sige, at næseremmen skal sidde til, så den ikke kan bevæge sig rundt. Muligvis kan man fore med lam, så det ikke gnaver de steder, hvor læderet sidder til på sensitive områder.

  • #4   30. mar 2012 Ja altså kæberemmen, en god kapsun, der passer hesten bør ikke glide særlig meget, kæberemmen kan strammes lidt ekstra hvis den gør, så hesten ikke får nakkestykke i øjet.

    Hesten skal kunne kunne åbne munden, ellers vil man ikke kunne få den i korrekt samling, da de skal kunne forskyde underkæben for at komme op i den høj holdning smiley


  • #6   30. mar 2012 Jeg plejer personilgt at stramme den ligesom jeg ville stramme et alm. næsebånd, dvs så der er plads til 2 fingre (ikke på højkant men ved siden af hinanden). Er bare i tvivl om det er for stramt.
    Den rutsjer jo ikke rigtigt rundt, når man rider, synes mere det er i en longe, den kan flytte på sig, hvis den ikke er stram nok.



  • #7   30. mar 2012 Jeg har altid spændt min kapsun sådan at hesten kan gabe, bevæge kæbe osv. Det er dog vigtigt at den IKKE kan glide rundt smiley
    Håber at det hjalp..


Kommentér på:
Kapsun, hvor stram

Annonce