{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.196 visninger | Oprettet:

Lægge sag an ? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg står i den kedelige situation at køberen til min hest og pony desværre ikke har overholdt vores købskontrakt.

Ponyen hun fik med i købet (som hun fik GRATIS mod blivende hjem) er en meget speciel pony, og hvis man ikke kender ham godt ved man ikke hvad man går ind til.
Derfor fik hun ham med mod den betingelse at hun ville skrive under på at hvis hun ikke ville have ham mere, skulle han tilbage til mig. Det skrev hun også under på.

Efterfølgende har jeg så fundet ud af at hun faktisk kørte begge hestene DIREKTE til hestehandler og byttede dem dertil for en langt højere værdi end hun selv havde givet, fordi hun løj om hvor "gode" de var, og hun fortalte såmænd at ponyen sagtens kunne rides, hvilket han altså IKKE kan.

Ponyen er solgt videre fra hestehandleren og jeg aner ikke hvor han er smiley
Han betyder meget for mig, og jeg er utrolig ked af denne situation!

eg har tænkt mig at lægge sag an mod hende, og skal snakke med min fætter som er advokat om det i næste uge, da han er på ferie lige nu.
Men er der nogen af jer der har nogle gode forslag til hvordan jeg skal køre sagen osv?
Nogen der har prøvet noget lignende?

Jeg ved godt at det her ikke giver mig min pony tilbage, og at jeg muligvis slet ikke får noget ud af det, men jeg vil ikke give op uden at prøve, for jeg ønsker virkelig ikke at hun skal slippe godt fra det.. Hun ved hvordan ponyen er, og jeg fatter ikke at hun kunne gøre det imod ham!

Desuden var der også en masse problemer med at hun skulle overføre de sidste penge (den sidste del af betalingen skulle først falde til d. 1 måneden efter). Så hun har ovenikøbet byttet hestene væk INDEN hun har betalt dem færdigt!
Øv jeg er skuffet.

Alt hjælp og forslag modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lægge sag an ?
  • #1   3. apr 2012 Hvordan er kontrakten lavet og hvad er der helt præcist skrevet under på , er det altafgørende her.

  • #2   3. apr 2012 Der står bare at hestene er afhentet den aftalte dato og at en del af beløbet betales ved afhentning og resten skal betales til d. 1.
    Og så står der at hvis køber ikke ønsker at have ponyen mere, skal han tilbage til sælger.


  • #3   3. apr 2012 og så står der selvf kontaktoplysninger til os begge osv. Men dem er jeg også i tvivl om om hun har skrevet rigtige.

  • #4   3. apr 2012 Hm er den håndskrevet ?

  • #5   3. apr 2012 Hvis der ingen konsekvens er ved at hun sælger videre, er der ikke meget at stille op - desværre

  • #6   3. apr 2012 Prins kalle: Ja desværre. Nåede ikke at lave en ordentlig og hun virkede så oprigtig smiley

    Men underskrift er vel underskrift...


  • #7   3. apr 2012 Nanna: Man plejer da ikke at skulle skrive en direkte konsekvens i kontrakten.. Hvis hun skriver under på at han skal tilbage til mig, er det vel bare sådan det skal være..

  • #8   3. apr 2012 Tror desværre ikke der er så meget at gøre når det er en håndskreven.

  • #9   3. apr 2012 Skal der stå en konsekvens?? Står og skal sælge hest nemlig, så vil meget gerne vide det.

  • #10   3. apr 2012 Desværre, det skal der være.
    Når hesten ER solgt, kan man intet gøre. Den er allerede ved 3. ejer.
    Der skal være en konsekvens, hvis man vil have hesten tilbage.

    Jeg er ret godt inde i det, da jeg blev snydt med en hest jeg købte for flere år siden.

    Du må jo bare håbe, ponyen har fået det godt. Ved det er hårdt.
    Men man skal altid huske at skrive en konsekvens. og ALTID få en advokat til at kigge det igennem og set en dulle!


  • #11   3. apr 2012 Ved i hvert fald i hundeverdenen skal man lave en bod altså et beløb som skal betales hvis køber gør noget i strid mod kontrakten

  • #12   3. apr 2012 har aldrig skrevet konsekvens før og de kontrakter har da talt, hvis køber brød den.. har prøvet det 2 gange før.. :S

  • #13   3. apr 2012 JGR - Har du da lagt sag an? Med fx en pony/hest der er blevet videresolgt? For jeg er nærmest HELT sikker

  • #14   3. apr 2012 Jeg synes du skal vente med at tænke mere på det indtil din fætter kommer hjem. Ingen af os herinde kan give dig et præcist svar, selvom nogle måske har prøvet det før. Det er kun din advokat der kan hjælpe dig i denne situation og som kan give dig et 100% korrekt svar på dine spørgsmål.

    Når det så er sagt, så vil jeg i hvert fald mene at selvom kontrakten er håndskreven så er den lige så gældene - da min tidligere chef gav mig en fyring og jeg blev i tvivl om jeg ville modtage de penge han havde lovet mig + skyldt mig, ringede jeg til fagforeningen. De fortalte mig at jeg skulle sende ham et håndskrevet brev som advarsel hvis jeg ikke modtog mine penge d 1 april. De fortalte at selvom det er håndskrevet, så er det ligeså gældene som hvis det var noget jeg havde bikset sammen på en computer.


  • #15   3. apr 2012 Ja det har jeg, for nogle år siden. Advokaten nævnte ikke noget om at der skulle stå en konsekvens, men sagen blev afbrudt da køber valgte at give mig hesten tilbage.

    Jeg prøver i hvert fald alligevel. Er bare så ked af det.. eg er helt sikker på at jeg nu er skyld i at han ender som kastebold fordi ingen kan "holde ham ud" smiley


  • #16   3. apr 2012 puha, hvor øv- håber det hele løser sig for dig !! på den anden side kan hun jo slet ikke tillade sig at sælge .. bytte en hest væk hun ikke engang har betalt færdig !!

  • #17   3. apr 2012 va det den der var solgt til torben? du skrev om, der skal ikk være en bod på, da den jo ud fra hva du har skrev ikk kan / må formidles videre til andre end dig, hvis det så som skrevt oppe over

  • #18   3. apr 2012 Krydser fingerne for dig!

  • #19   3. apr 2012 Wedes: Jep..

    Tak for alle de venlige svar.


  • #20   3. apr 2012 Øv altså. Jeg synes du skal lægge sag an på hende, da det der SLET ikke er okay, hverken fra din eller ponyens side! Når hun nu skrev under, som hun nu gjorde, så ved hun jo vilkårene for det hele. Det er virkelig en respektløs og uforskammet handling.
    - Håber virkelig det bedste for dig, og din pony. Held og lykke, jeg skal nok krydse fingre. smiley


  • #21   3. apr 2012 jeg ved godt hvilken hestehandler han kom til, og jeg kender hestehandleren godt.. Men han må ikke videregive oplysninger på dem han har solgt til, så jeg er stadig på bare bund..

  • #22   3. apr 2012 Du kan jo efterlyse ejeren herinde. Syntes det svært for hvis ponyen skulle retur til dig, hvis hun ikke ville have den mere, var det jo reelt ikke hendes, og ja sorry nemt at være bagklog, men så skulle du kun have udlånt den til hende, og klart beholdt papirende. Kontrakten er da klart fin, men ja hvad vil du gøre ved hun har brudt kontrakten! Den lyder ikke fyldst gørende smiley men fordi hun har handlet så lusket her, håber jeg i finder en måde at få hævn på... Det ikke ok at sende dem afsted til hestehandler den ene der ikke er hendes og den anden heller ikke hvis den ikke er betalt af! Igen man beholder normalt ejer beviset indtil sidste afdrag!

    Og ja send Aldrig ponyer eller heste vidre, hvis du mener de kun har det godt hos jer. Så må man aflive, for der aldrig garentier. Så har de pluselig sendt hesten til noget familie, ja eller bare givet dem til en hestehandler. Der aldrig en garanti smiley


  • #23   16. dec 2012 hvad hedder ponyen

  • #24   30. maj 2013 hvad hedder ponyen

Kommentér på:
Lægge sag an ?

Annonce