{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Udgifter {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er ret nysgerrig omkring hvad det koster at have en hest pr. måned? Tænker på de faste udgifter som foder, opstaldning, smed, dyrlæge osv. Ved godt det er meget individuelt hvor henne i landet du befinder dig, men er så specielt interesseret i omkring og i Esbjerg/guldager smiley Håber på en masse gode svar som jeg kan bruge til noget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter
  • #1   5. apr 2012 Okay det virker jo rimeligt til at have med at gøre, det var langt fra så meget som jeg havde troet smiley

  • #2   5. apr 2012 Præcis det ER virkelig dyrt så var derfor jeg gerne ville se hvad udgifterne egentlig var hver måned smiley

  • #3   5. apr 2012 for min en mdr med smed uden dyrelæge

    opstaldning 1200,-
    Ekstra foder 424,-
    Smed 850,-
    + evt stævne start


  • #4   5. apr 2012 Jeg bor i Sabro (Århus), for mig ser det så ledes ud for en hest.
    Opstaldning + foder + alle fasiliteter = 1100 kr
    Fri wrap pr mdr. = 300 kr
    smed hver 3 mdr ca = 350 kr
    forsikring (liv, uanvendlighed og dyrlæge) = 2100 kr pr ½ år
    lucerne til ca 1½ mdr = 180 kr

    så omkring 2000 kr pr månede smiley


  • #5   5. apr 2012 opstaldning 1700 ,-
    Hø 350 ,-
    foder ca 144 .-

    Undervisning (hold v berider) 375 .- mdr
    ( noglegange eneundervisning 200 pr gang)
    medlemskab v Sønder hygum rideklub 600 om året

    Ja så kommer udgifter til bil,trailer,diesel.. smiley

    Det er i guldager / Elmegården


  • #6   5. apr 2012 Hej Linda.. Vil du have hest? smiley

    Men en typisk pris for opstaldning i Esbjerg området ligger omkring de 15/1700 kr, nogen steder mere end andre. Somregl er prisen "kun" med foder og halm. Men du skal altså stadig selv sørge for udmugning, ud og indlukning. Og du betaler tit hø ved siden af. Lige umidelbart så er lindegården og stald ok lige de eneste jeg kender til hvor prisen er rimelig.. Men der må du have fat i nogen derude fra. Og ja det billigste sted er altså bare Damgård.. smiley

    Opstaldning/foder/hø giver jeg 900 kr i måneden. Dog har vi lagt 1700 kr i budgettet, men det var jo dengang jeg havde to heste, men vi lader beløbet være hvis der skulle opstå noget.

    Smed giver jeg 500 kr for beskæring hver 8 uge, ved registeret beslag smed.
    Dyrlæge ligger jeg 500 kr til side hver månede.
    Undervisning betaler jeg jo så ikke til ligenu.
    Forsikring. Ja ikke noget ligenu..

    Tror det var det.. smiley


  • #7   5. apr 2012 Her er mit budget:

    Opstaldning: 2350 kr
    Ekstra foder: 350 kr.
    Smed: 1312 kr (4 sko)
    Undervisning: 600 kr.
    Dyrlæge årligt: 1800 kr (Vacc + Tandrasp)
    Dyrlæge akut: 400 kr. (Plejer at være 4000-5000 årligt)
    Diverse: 200 kr.
    Gulerødder: 125 kr.
    Medlemsskab af Klub: 400 (Årligt)

    Sådan ca. der er sikkert en del man glemmer smiley
    Ovenikøbet kører jeg også i stalden og har godt og vel 20-25 km, hver vej (: - Så der går også en del Benzin til.


  • #9   5. apr 2012 Min står i bjergby 9800 Hjørring i løsdrift

    Foldleje (incl. Hø/halm & mineraler) - 200 kr.
    Tilskudsfoder (mash) - 144 kr. For 15 kg som holder ca. 10 måneder - så teknisk set betaler jeg 14,4 kr. Om måneden hvis man dividerer ud.
    Undervisning - 400 kr. Fast og så evt. Ekstra timer.
    Stævner - mindst 105 kr. Men kan godt komme til at bruge 800+ på en måned.
    Smed - 150 kr. Cirka hvert halve år.
    Udstyr - jeg bruger nok omkring 300-500 om måneden i gennemsnit. Er nok lidt afhængig smiley


  • #10   5. apr 2012 Karina & Horst smiley .
    Hvor står du henne? smiley


  • #11   5. apr 2012 Ca. 1000kr pr hest nogen gange mere er lidt forskelligt men ca 1000kr om månden uden dyrelæge eller smed..
    Smed har jeg ca. 5gange pr. år hver gang koster 200kr smiley



  • #12   5. apr 2012 Tusind tak for alle jeres svar det kan jeg virkelig bruge til noget.
    Stine: Ja jeg har altid drømt om at få min egen hest, men havde ikke nogen ide om hvor dyrt det egentlig er i måneden så det er derfor jeg har spurgt jer som har egen hest for at jeg kan få et billede af hvor meget jeg skal ligge til side hver måned før drømmen kan blive virkelig smiley Hvis det bliver virkeligt så vil jeg MEGET gerne stå på Damgård for det er et super dejligt sted med en masse søde mennesker og det betyder virkelig meget for mig for var glad for at stå der da jeg havde halvpart på Scarlet smiley smiley
    Hvis ikke jeg kan komme til at stå på damgård så ved jeg ikke lige hvor det skulle være smiley


  • #13   6. apr 2012 Stine : Jeg står på enggården i hørslev (harlev) smiley

Kommentér på:
Udgifter

Annonce