{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med barefoot sadler.
  • #1   7. apr 2012 jeg har en barefoot london smiley har været rigtig glad for den, man sidder rigtig godt i den, der er god støtte og man opdager faktisk ikke at man sidder i en bomløs smiley lexingtonen skulle være på samme måde

den er desværre bare en anelse for lang til min, da jeg har fundet ud af at hun har et kortere sadelleje end normalt smiley

• #2   7. apr 2012 london og lexington er næsten ens.
    jeg har dem begge, og den eneste betydelige forskel er, at lexington har dybere sæde, højere bagsvidsel.

Jeg vil til enhver tid kun tale positivt om de modeller. Jeg kender ikke de andre:)

• #3   7. apr 2012 Hej Malene. Barefoot er rimelig brede at sidde i. Har haft en London til Safir, men følte virkelig han blev for bred. Der er meget velcro over det hele, så den er lidt mere klodset at se på end andre bomløse. Men ellers gode sadler, de er bare lidt lange til de fleste heste.

• #4   7. apr 2012 Har hørt, at både London og Lexington er meget lange og store i det. At hvis man ikke har lange ben, at det ikke kan betale sig at købe dem, da ens ben ikke kan nå ned over sadelklapperne. Jeg er 165.. Passer det?

• #5   7. apr 2012 Tak Laura smiley Har dog besluttet, at gå efter en barefoot i stedet for bl.a en trekker. Kan ikke finde nogle til en rimelig pris, og barefoot ligger bedst til mit prisleje. Mener Kristina har en Cherokee.. Kunne være jeg skulle spørge hende.

• #6   7. apr 2012 jeg er 160 og sidder fint i både London og Lexington.

det er rigtigt at de er brede at sidde i. Men selv på en overfed pony, synes jeg ikke det er træls smiley

Prøv da om du evt kan låne en, for at se om det er noget

• #7   7. apr 2012 Det kunne være jeg skulle prøve det ja smiley

• #8   7. apr 2012 du kan se min Bonnie's profil. der er et par billeder af hende med London.
    min datter på ca 125 cm sidder i den på det ene. og hun er selvfølgelig alt for kortbenet, men du kan danne dig et indtryk:)

det er forresten en str 0, som passer min str 36 mås perfekt;)

• #9   7. apr 2012 Jeg bruger også 36 i str. mås smiley Men har det ingen betydning for hesten, hvis man vælger 0? Min mule er ikke fed, men er heller ikke en spinkel hest.

• #10   7. apr 2012 Okay smiley jeg kan næsten ikke sidde i en barefoot pga. det brede sæde. Men du kan finde nogle billige brugte, så det er da værd at prøve. Jeg brugte en størrelse 1, og den skulle ikke være mindre smiley en 0 er kortere i længden, så den havde passet safir bedre.

• #11   7. apr 2012 Hvis slanke du bruger 1, skal jeg nok bestemt ikke bruge 0 smiley

• #12   7. apr 2012 Hm.. Synes godt nok der er mange forskellige holdninger om London smiley Er dog ikke interesseret i en Cheyenne, da jeg gerne vil have en smule støtte.

• #14   7. apr 2012 Hvad syned du ellers om London sadlen? Nogle mener man ikke har tilstrækkelig kontakt til hesten, og andre mener, at man får ondt af at sidde i den. Hvad mener du?

• #15   7. apr 2012 Du er lidt mindre end mig, men det er vel tæt på det samme. Jeg synes en 1 passede mig perfekt, selvom jeg ikke brød mig om sadlen. Stødte på forsvidslen når jeg red og fik ondt ved bækkenet. Men der var god kontakt til hesten, og Safir var glad for den. Køber du en brugt, kan du sikkert komme af med den igen til samme pris.
    Jeg har prøvet Cherokee, London og en westernmodel, London var bedst hvis jeg skulle vælge.

• #16   7. apr 2012 Køber en ny smiley Men skal helt sikkert kunne sende dem tilbage igen. Var det London du beskrev nu? Hvad kunne du ikke lide ved cherokee?

• #17   7. apr 2012 Ja, men Cherokee var værre. Den var virkelig bred, og slet ingen støtte.
    Tror der er endnu mere støtte i en Lexington. Men man skal vænne sig til at ride i dem.

• #18   7. apr 2012 Det jo klart. Snakkede med Hanne idag. Hun har cherokee. Hun var meget glad for den. Tror måske også, at nu når safir er så smal, at der ikke skal meget til, før sadlen føles for bred smiley

• #19   7. apr 2012 Ja måske. Men det er jo forskelligt hvor bredt ens bækken er, og mit er åbenbart ret smalt, så derfor føler jeg det ubehageligt, skal have en der er smal i sædet. Men sadlerne er gode for hestene, det kunne jeg da mærke på safir. Men de er elendige at springe i.

• #20   7. apr 2012 Beholder også min kombi til det formål, eller også køber jeg en bomløs freemax springsadel brugt smiley

• #21   7. apr 2012 hvis du boede tættere på, var du velkommen til at prøve mine...

personligt synes jeg ikke hverken london eller lexington er for brede at sidde i, selvom jeg selv er en lille person.

• #22   7. apr 2012 Ja, men kan desværre ikke lige påstå, at vi bor tæt på hinanden..

Hm.. Hvilken er bedst? Lexington eller London? Også hvis vi snakker den der er mindst bred at sidde i.

• #23   7. apr 2012 hmmm... Lexington har et dybere sæde.
    umiddelbart vil jeg måske også synes lexington er lidt "tættere" til hesten. altså smallere at sidde i, men det er virkelig meget lidt forskel der.

Kommer jo så også an på hvilket underlag fx. Jeg har et grandeur underlag, hvor man kan skifte de trykfordelende puder. bruger altid de tyndeste, da jeg ikke er så tung. og med de tykkere kommer du også længere fra hesten..

• #24   7. apr 2012 Hm.. Synes virkeligt det er svært at vurdere smiley Folk har så forskellige meninger om de sadler. Kender du noget til Barefoot Berrydale sadlen?

• #25   7. apr 2012 ja, forskellige mennesker, forskellige meninger. Jeg kender desværre kun til Lexington og London ud af alle barefoot's modeller.

• #26   7. apr 2012 Men synes du skal prøve en. Mener du kan få en prøve sadel ud som kan leveres tilbage.
    Var lige inde og kigge på barefoot. Den der Barrydale er ny, og ser mega sej ud smiley

• #27   7. apr 2012 årh ja, den barrydale ser da toplækker ud smiley

Vil også støtte op om : Prøv en. Hvis du har mulighed for at prøve begge sadler lige efter hinanden, vil det være lettere for dig at vurdere selv

Jeg selv prøvede mig frem med flere forskellige mislykkede køb af de billige modeller af bomløse... Nu har jeg London og Lexington. skal ikke bruge to sadler, men kan ikke beslutte mig for, hvilken jeg synes er bedst;)

• #28   7. apr 2012 Ja, den ser ektremt lækker ud! Siden den er så ny, kan jeg desværre ikke læse om folks erfaringer. Men det kunne være, at jeg også skulle få den på prøve smiley Det bedste er nok at prøve dem først, ja.

• #29   12. apr 2012 Jeg har en barefoot London.
    Er EKSTREMT glad for den. Den ligger virkelig virkelig godt, min hest går afslappet med den, man sidder som i en sofa. Skøn skøn sadel!
    Den eneste ''ulempe'' ved en bomløs er at man SKAL stige op fra en skammel eller lign. ellers glider den. Men det vender man sig til smiley

Vil lige fortælle at Lexington modellen er lidt høj bagtil, så man skal passe på hvis man har en hest der er lidt overbygget, den ligger ikke godt på dem.

Men kan sige GO for London sadlen. Den er skøn!

• #30   12. apr 2012 jeg kan godt stige op i bøjlen på både min London og min Lexington. de glider ingen vegne smiley

• #31   12. apr 2012 Det kommer nok også an på hvor markeret hesten er, tror jeg. Men min gjord skal strammes meget hvis jeg skal stige op fra jorden smiley

Men det er en dum idé, for det trækker sadlen skæv smiley

• #32   12. apr 2012 jeg ved godt det er langt bedre at stige op fra skammel. ingen tvivl om det, men det er begrænset hvor mange skamler der står på landevejen eller i skoven smiley

min fede Bonnie er rund som en tønde, og hende glider den heller ikke på. ej heller på min islænder eller den fjordhest, jeg har prøvet den på smiley

jeg tror det også har noget at gøre med, hvor "tung i røven" man er smiley altså om man ved opstigning lægger al sin vægt i bøjlen og trækker sig op... og om man bruger den nøjagtigt passende "bomjern" og gjord.
    jeg strammer aldrig gjorden mere end at jeg kan få min hånd ind under den

• #33   12. apr 2012 Hmmmm... Okay, jamen så må du jo være ekspert i at stige op i sadlen, for jeg har efterhånden snakket med mange om det, som der også siger den glider nemt smiley

• #34   12. apr 2012 Jeg tror også det kommer lidt an på størrelsen af sin hest. Det er klart den ikke når at glide så langt når det er en pony man skal op på smiley

• #35   12. apr 2012 Tak for jeres indlæg. Dejlig med nogle gode erfaringer. Regner med, at tage ind og kigge i deres showroom i Hørsholm, i løbet af den kommende uge. Kan slet ikke vente med at få en Barefoot hjem. Synd Berrydale er så ny, så jeg ingen erfaringer får derfra. Er helt skudt i den smiley

Kommentér på:
Erfaring med barefoot sadler.

Annonce