{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hold kæft hvor er jeg nervøs!! {{forumTopicSubject}}

Imorgen skal Dandy til dyrlæge og blive scannet...

For 9 uger siden kom jeg ud til Dandy, sadlede ham op og kunne ikke mærke noget i skridt men da jeg begyndte at trave synes jeg han gik underligt. Jeg hoppede af og tog ham i longen. Han haltede på højre forben, jeg prøvede at mærke ham og han var varm i forhold til det andet. Torsdag tog jeg derud igen og han haltede stadig så vi ringede til dyrlægen og fik hende ud fredag morgen. Hun sagde så at hun kunne se han haltede og at han var varm. Så han skulle til scanning om en uge for at se hvad der var galt.
Da den uge var gået tog vi til scanning og på scanningen viste det sig så at han havde lavet en skade i sit støttebånd. Det var heldigvis ikke så slem en skade så han skulle "kun" stå i 4 uger. Efter de 4 uger tog vi til scanning igen og jeg regnede virkelig med at han var klar til genoptræning. Han blev scannet og der var ingen bedring... Derfor besluttede vi os for at give ham en behandling som hedder "Shokway" (En slags ultralyd som sender bølger ind i senen)
Det var rigtig dyrt men det er jo også dyrt at have en skadet hest man ikke kan bruge til noget... Han skulle have det 3 gange i alt. Den 3 og sidste gang vi kom derhen tjekkede min dyrlæge ham lige i longen og prøvede at mærke på ham. Han haltede kun lidt på højre volte og han var langt fra lige så øm som første gang. Nu var der kun 2 uger igen.

Og de 4 uger er så gået imorgen og jeg er skide nervøs for at han skal stå i længere tid.. Jeg er ved at blive sindsyg og han er ved at blive sindsyg...
Jeg er selvfølgelig ude hos ham hver dag og nusser med ham, men det er bare ikke det samme. Især når han ikke engang gider smiley

Det blev lidt langt undskyld og stavefejl er gratis!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold kæft hvor er jeg nervøs!!
  • #1   11. apr 2012 Øv..Kan godt forstå at du er nervøs!:(
    Min venindes pony haltede også helt vildt en dag og den blev også scannet! Den havde dsv brækket noget i benet men nu rider han igen:D


  • #2   11. apr 2012 Good luck smiley
    håber dyrelægen siger god for ham smiley


  • #3   11. apr 2012 Jeg krydser fingre for jer!

    Jeg kender der nemlig godt... Min hest fik konstateret ødelagt ledvæske i det ene forben og manglende ledvæske i de ene bagben, efter 5 ugers halthed on/off og en kiropraktorbehandling.

    Ledbehandling er godt nok også en dyr omgang! Hesten skal have min. 1 indsprøjtning i hvert led, og så stå i boks 14 dage, kun afbrugt af én dagligt trækketur på 15 minutter smiley Sådan en indsprøjtning er på 3 mL, og koster 1500 kr O.O
    Min hest er også ved at blive skør i hovedet, så jeg håber virkelig ikke han skal have en behandling til... Han skal også have kontrol imorgen, og så håber jeg virkelig jeg kan gå i gang med at geoptræne ham smiley


  • #4   11. apr 2012 held og lykke til dig også smiley

  • #5   11. apr 2012 held og lykke kan god forstå du nervøs
    min pony har også været skadet i lang tid nu mangler jeg kun to måneder han har stået inde i tre men han har fået lov til at komme på en lille fold alene fordi han var ved at blive sindsyg af at stå inde smiley

    så igen held og lykke smiley


  • #6   11. apr 2012 held og lykke, vil dog sige at vi også engang prøvde de chok behandlinger på min datters tidligere hest. han havde været halt længe.. vi havde mistet håbet, men det virkede ;O) han blev halt fri og har ikke været halt siden. det er 4 år siden nu smiley har dog solgt ham, og han gik fint igemmen bøjeprøven. så krydser fingre for jer smiley

Kommentér på:
Hold kæft hvor er jeg nervøs!!

Annonce