1.388 visninger
|
Oprettet:
den "manglende" kemi O.o {{forumTopicSubject}}
synes man ser i flere og flere salgsannoncer at hesten skal sælges pga. manglende kemi
hvad er det præcis der ligger i de ord?
jeg forstår ikke rigtig hvordan man kan undskylde sig med sådan noget? altså alle har da op og ned ture, men betyder manglende kemi at det hele tiden går dårligt mellem hest og ejer, men ikke mellem andre mennesker og hesten?
lidt forvirrende
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Men ja, tror tit det er en undskyldning, fordi man ikke gider træne hesten ordentligt. Manglende kemi dækker tit over at man ikke kan tumle den, ikke kan styre den, og derfor mener at man ikke passer sammen. Det ville kunne løses hvis man gad at træne det væk.
Men vil også mene at der skal være en form for kemi mellem hest og rytter - nok kun noget rytteren mærker.
mar 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 56 Svar: 644
mens en fremmede rytter ikke havde problemer med hende og det var uanset om det var nybegyndere eller rutinerede ryttere
hesten var sød og rar på staldgang der var aldrig noget men når jeg skulle op gik det galt mellem os
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
ALLE heste er dejlige på hver deres måde og man kan lære at elske en hver hest hvis man bruger lidt tid på at sætte sig ind i den og forstå den og giver den en grund til at være glad og altid vise sine bedste sider.
Men jeg har også heste som jeg klinger bedre med end andre, men jeg kan lære at elske alle heste og ville aldrig sælge en hest fordi jeg klinger lidt dårligere med den end jeg havde gjort med en anden, for jeg kan stadig få et rigtig godt venskab med den
aug 2008
aug 2008
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Ude på den lokale rideskole er der en masse dejlige elevheste, jeg er i praktik der og har jeg ledig tid, så børster jeg løs og hygger med dem. Der er så en fjordhest og normalt kan jeg ikke rigtig lide fjordheste, efter en ret skidt oplevelse med den eneste fjordhest jeg rigtig har kendt ellers. Men denne her fjordhest, se hende har jeg altså bare et softspot for
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
aug 2008
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.471
At have kemi med heste er det samme som at have kemi med mennesker. Nogle klikker man bare med, andre gør man ikke.
jun 2007
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 156
Jeg ville fx aldrig passe sammen med en hest der bare luller derud af, jeg skal have lidt action ellers kommerjeg til at kede mig! ( Du kender jo mit hoppedyr, Nadja:-) )
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 54
Hestefolk er jo, som mange ved, de kloooogeste mennesker paa guds jord, og jeg ved at mange taenker "det der kan jeg sagtens haandtere eller lave om paa", hvor de efter noget tid alligevel maa sande "hesten er sgu for varm eller for kold til mig".
Saa jeg forstaar fuldt ud det med at kemien ikke passer, men tror oftest det er ment med, at hesten ikke opfylder de ridemaessige krav til saelger.
mar 2011
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 54
Nogle gange lyder "manglende kemi" bedre end "jeg synes hesten er vild" eller "hesten er kedelig". Det er jo forskelligt for os alle hvad vi forbinder med vildt og kedeligt, saa derfor er det logisk at nogle ikke finder den rette kemi med den hest, som en anden maaske klinger fantastisk med.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Vi ku simpelthen ikke sammen. Jeg red en del heste, som det gik fint med, men lige denne her, kunne jeg bare ikke med. Vi kunne ikke finde hinanden. Det gik fint med andre ryttere.
Så så ingen grund til at holde fast på den, når den kunne få en rytter, den matchede med meget bedre.
Prøvede gennem 10 mdr - så kom hun videre til en, som det gik super med. Det var nu også en meget speciel dame at omgåes...
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 210
Der er nogle man sagtens kan tale med og man synes at de er søde nok og sådan,
men det 'klikker bare ikke og man kan ikke mærke kemien
Håber du forstår..
Det kan jo sagtens være en rigtig sød og velopdragen hest,
men personligheden er bare ikke så man føler at man kan blive 'venner' (:
den "manglende" kemi O.o