{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Vil I kigge min lånekontrakt igennem? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ville høre om der var nogle af jer skønne mennesker der ville kigge min lånekotrakt igennem, lige for at se om jeg mangler noget osv. smiley

På forhånd tak !

IKRAFTTRÆDEN

Denne låneaftale træder i kraft den ______/______-20_____.


§ 2

LEVERING

2.1. Låntager afhenter/modtager hesten på adressen ______________________________

_____________ den ____/____-20____ , medmindre andet er særligt aftalt under § 21.

2.2. Risikoen for hesten overgår fra dette tidspunkt fra ejer til låntager.


§ 3

HESTENS ANVENDELSE

3.1. Ejer oplyser, at hesten før udlån har været anvendt til dressur på hoppyplan, små ture samt lidt hms.

___________________________________________________________________.

3.2. Låntager indestår for, at hesten skal anvendes til dressur på hobbyplan, tur, evt. HMS

___________________________________________________________________.


§ 4

HESTENS SUNDHEDSTILSTAND

4.1. Ejer erklærer, at hesten:

1) ejer bekendt d.d. er fuldstændig sund og rask Ja ____ Nej x

hvis nej, angiv sygdom: spat__________________________________________

2) har været redet regelmæssigt de sidste tre måneder Ja ____ Nej x

hvis nej, angiv årsagen hertil: Barn____________________________________

3) ikke har vist tegn på halthed Ja ____ Nej x

hvis nej, angiv grunden hertil samt tidsperiode: spark halt en lille uge(mens han var i ridning okb 10-jan 11), da spatten blev konstateret 14 dag(juli 11)

4) ikke har været medicinsk behandlet indenfor de sidste 3 mdr. Ja x Nej ____

hvis nej, angiv grunden til medicinsk behandling: _________________________

5) ikke har vist tegn på/lidt af kolik Ja x Nej ____

hvis nej, angiv tidspunkt for seneste anfald: _____________________________

6) ikke har vist tegn på sommereksem Ja x Nej ____

hvis nej, angiv omfanget af sommereksem: _____________________________

7) ikke har vist tegn på/lidt af en allergi Ja x Nej ____

hvis nej, angiv arten af allergi: _______________________________________

8) ikke har fejlet eller været behandlet for andet Ja x Nej ____

hvis nej, angiv sygdommen: _________________________________________

9) har normal adfærd i boksen, på folden og staldgangen Ja x Nej ____

hvis nej, angiv den anormale adfærd: __________________________________

10) ejer erklærer endvidere, at hesten har været
regelret vaccineret Ja x Nej ____

hvis ja, angiv sidste vaccinationsdato: 22/2-12 og 28/3-12
og behandlet for orm Ja x Nej ____

hvis ja, angiv datoen for sidste ormekur: Før han flyttes


§ 5

PRØVERIDNING AF HESTEN

5.1. Hesten er prøveredet af låntager: Ja x Nej ____

5.2. Hesten er prøveredet ______ gange af låntager.


§ 6

FORTRYDELSESRET

6.1. Ejer og låntager har aftalt en gensidig fortrydelsesret: Ja ____ Nej x

6.2. Hvis ja i § 6.1.: Det er aftalt, at fortrydelsesretten udløber den ___ /___-20__ kl. 12:00.

6.3. Såfremt fortrydelsesretten gøres gældende, skal underretning herom gives den anden part med mindst ______ dages varsel inden fortrydelsesrettens udløb.

6.4. Hesten henstår for låntagers risiko i perioden fra hestens levering til fortrydelsesrettens udløb.

6.5. Låntager skal afholde alle løbende udgifter i forbindelse med hesten i perioden fra levering til fortrydelsesrettens udløb.

6.6. Såfremt fortrydelsesretten gøres gældende, skal låntager for låntagers regning levere hesten retur til ejer i samme stand som ved leveringen.

6.7. Er hesten som følge af låntagers handlinger eller undladelser kommet til skade i perioden for fortrydelsesretten, er låntager erstatningspligtig overfor ejer efter dansk rets almindelige regler.


§ 7

KØBSRET

7.1. Det er aftalt, at låntager har ret til at købe hesten af ejer, såfremt ejer ønsker at sælge

hesten: Ja ____ Nej x

7.2. Hvis ja i § 7.1.:

1) Låntager skal gøres bekendt med ejers beslutning om salg og gives en frist på
mindst ______ dage til at købe hesten.

2) Låntager skal have mulighed for at købe hesten til hestens handelspris og under
normale handelsvilkår, medmindre andet fremgår af § 21. Såfremt der er tvivl
hestens handelspris, skal dette vurderes af en sagkyndig udpeget af den frivillige
husdyrvoldgift, medmindre andet fremgår af § 21.


§ 8

FORSIKRING

8.1.Ejer har tegnet forsikring på hesten: Ja x Nej ____

8.2. Hvis ja i § 8.1.:

Police nr.: 200982080

Forsikringsselskab: First Horse A/S

Forsikringstype: Ansvar(ting og personskade)-, Livs-, Kolik- og sygeforsikeret.

8.3. Låntager ___ ejer x er forpligtet til at bibeholde forsikringen i lejeperioden.

8.4. Låntager er under hele låneperioden pligtig til at lade hesten forsikre med en ansvarsforsikring på sædvanlige betingelser i et anerkendt forsikringsselskab, jf. Lov nr. 315 af 30/04/2008 § 30a, stk. 2.


§ 9

OPSTALDNING

9.1. Låntager bestemmer selv, ejer skal godkende stedet, hvor hesten skal opstaldes, dog ikke i udlandet.

9.2. Låntager forpligter sig dog til udelukkende at opstalde hesten på et opstaldningssted, som lever op til kravene i lov om hestehold, lov nr. 528 af 06/06/2007.

9.3. Ejer har altid krav på at vide, hvor hesten befinder sig, og skal forudgående orienteres skriftligt om enhver flytning.

9.4. Låntager afholder alle udgifter til opstaldning: Ja x Nej ____


§ 10

FODER

10.1. Foderplan for hesten er vedlagt: Ja ____ Nej x

10.2. Låntager er forpligtet til at få lagt en specifik foderplan for hesten, såfremt den vedlagte foderplan udskiftes.


§ 11

DYRLÆGE

11.1. Hestens sædvanlige dyrlæge er: Tølløse dyreklinik og Hestedoktoren

11.2. Låntager er forpligtet til omgående at tilkalde dyrlæge til hesten ved skadestilfælde, sygdom eller ulykke.

11.3. Låntager er forpligtet til at underrette ejer i tilfælde af skade, sygdom eller ulykke.

11.4. Låntager afholder alle dyrlægeudgifter i lejeperioden: Ja x Nej ____

11.5. Hvis ja i § 11.4.: Alt der ikke har med spatten og vac og gøre.

11.6. Låntager vælger selv den praktiserende dyrlæge. Det er dog et krav, at denne er hestepraktiserende.

11.7. Ejer er forpligtet til at lade hesten vaccinere en gang årligt samt lade hesten ormebehandle to gange årligt, hvis nødvendigt.

11.8. Ved operationer af hesten skal beslutningen om behandlingsform samt behandlingsgrad træffes af ejer. Ejer forpligter sig i denne situation til at afholde _____ % af udgifterne til operationen. Såfremt ejer beslutter, at hesten skal gennemgå en operation, er låntager berettiget til at opsige nærværende lånekontrakt uden forudgående varsel.

11.9. Ved behandling af arvelige sygdomme, som ikke kan tilregnes låntager, skal ejer afholde 100 % af udgifterne til behandlingen.
§ 12

BESLAGSMED

12.1. Hestens sædvanlige beslagsmed er: Glenn`s Beslagservice

12.2. Hesten bærer ved aftalens indgåelse 0 sko og bliver skoet hver 12+- uge.

12.3. Låntager afholder alle udgifter til smed i lejeperioden: Ja x Nej ____

12.4. Låntager er berettiget til skifte beslagsmed. Det er dog et krav, at den valgte beslagsmed er registeret beslagsmed, og tilser hesten med det tidsinterval, der har været hos ejer.


§ 13

PART OG UDLÅN AF HESTEN

13.1. Låntager er ikke berettiget til at låne/leje eller på anden måde at overlade hesten i andres varetægt uden udtrykkelig, skriftlig aftale herom med ejer.


§ 14

DEN DAGLIGE PASNING AF HESTEN

14.1. Låntager er forpligtet til at sørge for, at hesten ikke lider overlast, og at den i øvrigt bliver passet, plejet og redet forsvarligt og under hensyntagen til hestens tarv.

14.2. Såfremt der er aftalt nærmere vilkår omkring pleje af hesten, fremgår det af § 21.


§ 15

PRIS

15.1. Selve udlånet af hesten er gratis.


§ 16

ERSTATNINGSANSVAR

16.1. Låntager er erstatningsansvarlig overfor ejer efter dansk rets almindelige regler, såfremt hesten kommer til skade som følge af låntagers handlinger eller undladelser.
§ 17

MISLIGHOLDELSE

17.1. I tilfælde af låntagers væsentlige misligholdelse af §§ 3, 8, 9, 10, 11, 12, 13 og 14 kan ejer ophæve lejeforholdet straks og uden varsel og kræve hesten retur ved fogedbistand samt kræve erstatning efter dansk rets almindelige erstatningsregler.

17.2. Ved mistanke om mistrivelse eller anden uroligende bekymring, kan hesten hentes hjem uden varsel. Hvis Rastell har taget ”skade”(tabt sig voldsomt, manglende smed osv) under lånet, betaler låntager for at få rettet skaden op hos ejer.


§ 18

OPSIGELSE

18.1. Nærværende kontrakt løber i et år, uden opsigelsesfrist, og derefter kan kontrakten opsiges med en opsigelsesfrist på to måneds varsel til en måneds udgang fra begge parters side. Opsigelsen skal være skriftlig.



§ 19

TVISTER

19.1. En eventuel tvist skal afgøres efter danske lovregler, og en eventuel retssag skal anlægges ved ejers værneting.

19.2. Enhver særlig aftale omkring lovvalg, værneting og forum fremgår af § 21.


§ 20

DOKUMENTER I HANDLEN

20.1. Låntager har i forbindelse med indgåelsen af aftalen modtaget:

1) Sundhedsbog (vaccinationsbog) Ja x Nej ____

2) Hestepas Ja x Nej ____

3) Dyrlæge – og ejererklæring Ja ____ Nej x

4) Yderligere dokumenter Ja x Nej ____

hvis ja, angiv dokumenter: Forsikrings betingelser, police, udstyrsliste samt billeder af udstyr.
§ 21

SÆRLIGE VILKÅR

Særlige vilkår anføres her:

Rastell SKAL genoptrænes før han kan rides normalt, genoptræningsplanen ser sådan ud:
Uge 1-4. Start med skridt i 10 min, og langsomt komme op på flere min om dagen til han er oppe på 45-60 min ved uge 4.
Uge 5-9. Kan der lægges 2 min trav ind, og derefter langsomt op på sammenlagt 20 min.
Uge 10-14. Kan der lægges 2 min gallop, og derefter langsomt op på sammenlagt 15 min.
Genoptræning skal forgå på så meget forskelligt underlag som muligt, han skal rides/gå tures/trænes med 4-6 gange om ugen, end til genoptræningen er afsluttet.

Kontrakten kan forlænges efter det første år, to år af gangen.

Alt udstyr SKAL leveres tilbage i samme stand, som det er i ved modtagelsen, medmindre andet aftales, ved fx omstopning af sadel. Hvis noget går i stykker betaler låner noget til svarende af det ødelagte.

Hvis Rastells hestepas skulle bortkomme, betaler lånetager alle omkostninger omkring et nyt pas.

Rastell skal have hyben i pulverfrom 60 ml om dagen. Enten fordelt over en eller flere gange.

Ejer har ret til at komme på uanmeldt besøg hesten.

Skulle kontrakten brydes af låntager, påfalder der et bøde krav på 8.000 kr til ejer, der skal betales inden 10 dage, derefter vil sagen gå til inkasso, og rki.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil I kigge min lånekontrakt igennem?
  • #1   16. apr 2012 Jo jo, det har jeg bare klippet ud, da navn osv er skrevet ind. smiley

  • #2   16. apr 2012 synes 3 til 8 er formuleret forkert - det skal være omvendt med ja og nej ellers siger du ja til at hesten har allergi og har fejlet andet - du skal sætte "hesten har foran sætningen for at det lyder korrekt smiley

  • #3   16. apr 2012 stadigvæk en rigtig ringe og kringlet formulering når der i forvejen er så meget tekst. Der er jo ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er smiley

  • #4   16. apr 2012 11.4 11.5 den ene siger alle udgifter ja. Nedenunder står der ud over spat! Kan ikke sige ja til alle udgifter og senere fratrække noget.
    Forstår slet ikke aller sidste del. Hvis låner bryder kontrakten, og ikke holder sig til genoptræningen fodre forkert og flytter hesten uden at melde det. Så får ejeren en bøde på 8000. Giver ingen mening. 10dage er også alt for lidt. Super der beløb og dage men 30 dage er normalt og så skal det gå begge veje.
    Der ikke skrevet meget omkring retur, hvad hvis låner pludselig ikke har råd til hesten set før. Skal så betales bod, hvem betaler transport af hesten hvis låner mener hesten blir misvedligeholdt og skal hjem. Eller låner ikke ønsker at have hesten mere.

    Held og lykke med lånet eller udlånet.


  • #5   16. apr 2012 Mente hvis ejeren syntes hesten blir misvedligeholdt. Hvor lang tid inden ejer vil have hesten hjem skal det varsles?

  • #6   16. apr 2012 Kig den efter for stavefejl, måske mindre detalje:-) Og giver Findus ret, syntes også det er forvirrende 3-8. Men syntes ellers du kommer godt omkring:-)

  • #7   17. apr 2012 selvom i f.eks. som udgangspunkt fx. aftale hesten udlånt et år skal der jo også være en mulighed for at låner med en given varsel fx. 2-3 mdr. kan levere hesten retur til dig hvis den af en årsag bliver uridelig fx. grundet dens spat.

    Begge parter skal have noget ud af lånet og ikke kun dig som udlåner - du får trods alt redet din hest som du ikke selv har tid til pt.
    Det med at straffe låner økonomisk synes jeg ikke holder - at udlåne er en tillidssag mellem to parter og du har forhåbentlig valgt din låner med omhu.

    Mht. dit udstyr som lånes med ja så kan det ikke leveres tilbage i samme stand som ved lånets begyndelse, for ja der vil opstå naturligt slid. Du kan forlange det skal passes og plejes jævnligt som alle kloge hestemennesker gør med deres udstyr. Bliver et dækken ødelagt på fold kan du selvfølgelig godt kræve et nyt dækken forudsat dækkenet var nyt ved udlån - du kan kun kræve tingene passet på og vedligeholdt og erstattet ved bortkomst. Ikke noget der er nyt eller i bedre stand end ved udlånet. Hvis der f.eks. kommer en rids i sadlen som vi alle kan komme til at lave ved et uheld er det vel ikke noget låner skal hæfte for.


  • #8   17. apr 2012 Findus & Pedersen P

    Synes du skal læse det igen, der står jo at jeg erklære at hesten IKKE har alle de ting der står. smiley

    Kontrakten er fra hn.

    tina C

    Den men dyrlæge kan jeg godt se nu når du siger det, samme med dage, men hvordan skal bøde kunne gå begge veje?. smiley Tak for det. smiley


  • #9   17. apr 2012 Findus & Pedersen P

    Den eneste måde låner vil kunne blive "sraffet" på er ved at h*n ikke passer hesten! Det er vel kun rimeligt..

    Self har jegf valgt min låner med omhu, men der for kan hun stadig give sig ud for noget helt andet end hun er, ingen der siger hun ikke er det, smiley

    Ang udstyr, alm slid det kommer jo, self gør det det. det har jeg fået rettet. Men jeg kræver ikke et nyt dækken fx hvis det han har fået med går i stykker, jeg kræver et TILSVARENDE.. Ingen der siger det skal være nyt..

    - Michella -

    Det er helt fint for mig I ikke har en kontrakt! Og flot, hvis i kan klare jer med det.. Jeg tør ikke.. Og self skal kontrakten til gode se begge parter. smiley

    Kan godt se lige den med rki, den var ikke såå heldig. smiley Jeg har rettet dagene til 30 dage, og at den kan gå begge veje.

    Og tak for alle indput.

    Der kommer senere en med alle rettelserne. smiley


  • #10   3. feb 2013 http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/kontrakt.php

    Her er en fuld kontrakt, ved dog ikke hvilken du skal bruge:P


  • #11   3. feb 2013 Kig lige hvornår den er oprettet.

Kommentér på:
Vil I kigge min lånekontrakt igennem?

Annonce