{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Vil I kigge min lånekontrakt igennem? - Rettet til {{forumTopicSubject}}

Så prøver vi igen. smiley Denne gang er den rettet til med alle de råd der er kommet. smiley

Hesteejer:
(Navn, adresse, telefonnummer, evt. CPR-nr.)

og

Lejer:..........
(Navn, adresse, telefonnummer, evt. CPR-nr.)
er dags dato indgået følgende aftale om leje/lån af

Hesten: Rastell, 208333200608801 DK LH, vallak, 1 maj 2006
(Navn, registreringsnummer, køn og fødselsdato)

2. IKRAFTTRÆDEN
Denne aftale om leje/lån af ovennævnte hest træder i kraft fra den...........................................

3. HESTENS STATUS
Hesten er senest vaccineret den: 28/3-12

For så vidt angår gødningsprøve og/eller ormekursbehandling, oplyser ejer følgende:
Omrekursbehandling gives før hesten flyttes

Ejer oplyser at hesten – ejer bekendt – er fuldstændig sund og rask på nær følgende:
Nej, har spat i begge haser
(Her oplyses eventuelle sygdomme/skavanker samt eventuelle behandlingsforslag/tiltag)

Endelig har ejer oplyst, at (Svar ja/nej)

Hesten er uden problemer og kan sættes på stald /i boks, herunder alene: Ja

Hesten har vist tendens til krybbebinding, vævning, vindslugning, e. lign: Nej

Hesten har vist tendens til nymfomani eller hvinskhed: Nej

Hesten har vist utilpashed ved at stå bundet: Nej

Hesten er nem at indfange på fold: Ja

Hesten har udvist eller udviser aggressivitet over for andre heste/dyr: Nej

Hesten har udvist eller udviser aggressivitet overfor mennesker, herunder børn: Nej

Hesten har udvist eller udviser aggressivitet i forbindelse med fodring: Nej

Hesten i øvrigt har udvist en adfærd, der må betegnes som anormal: Nej

4. HESTENS ANVENDELSE
Følgende er aftale vedrørende hestens anvendelse: Ejer oplyser at hesten har været anvendt til:

Dressur, små ture samt HMS
(Avl, konkurrenceridning, skovtursridning, andet)

Det er aftalt, at lejer må anvende hesten til: Dressur, tur, HMS
(Avl, konkurrenceridning, skovtursridning, andet)

5. EJERS FORPLIGTELSER/YDELSER
Hesten lejes/lånes ud til lejer per ikrafttrædelsesdato, hvor hesten stilles til lejers fulde rådighed/afhentning.

Ejer er forpligtet til at bibeholde forsikring på hesten i lejeperioden. Der er dags dato etableret følgende forsikring på hesten:

Livs-, ansvar-, Kolik-, og sygeforsikeret.

Ejer er endvidere forpligtet til at afholde følgende udgifter: Forsikring, vaccination, dyrlæge der har med spatten og gøre.

(Dyrlæge, smed, opstaldning, foder, medicin, forsikringspræmie, andet (skal afstemmes med lejers forpligtelser, jf. pkt. 6))

Ejer bekræfter hermed at have etableret lovpligtig ansvarsforsikring på hesten.

6. LEJERS FORPLIGTELSER/YDELSER
Lejer forpligter sig til at betale en månedlig leje på:0 kr.

Lejen skal forudbetales, således at den er ejer i hænde senest den første hverdag i måneden.
Lejen er fast året rundt, selvom hesten måtte blive syg eller lignende.
Lejer er endvidere forpligtet til at afholde følgende udgifter: Dyrlæge der ikke har med spatten og gøre, smed, opstaldning, foder, nødvendige medicin, tandlæge
(Dyrlæge, smed, opstaldning, foder, medicin, forsikringspræmie, mm.)

Det er imellem parterne aftalt, at den i nærværende aftale omtalte hest skal være opstaldet i:
Løsdrift
(Indeboks, udeboks, løsdrift, andet)

Følgende er særligt aftalt vedrørende lejers pleje af hesten: passes med foder, smed,

Rastell skal have 60 ml hybenpuvler dagligt. Rastell skal have smed hver 12 uge, der skal holdes øje med hans hf, om revnen vokser ”ud over” den resterne hov. Revnen skal holdes nede.
(Her anføres særlige vilkår, f.eks. fast medicinering eller anden behandling, om hesten skal gå med specielle sko, om hesten skal have særligt foder, eller lignende)

7. SYGDOM/SKADE PÅ HESTEN
Lejer er forpligtet til at sørge for, at hesten ikke lider overlast og den i øvrigt bliver passet, plejet og redet forsvarligt og under hensyntagen til hestens tarv.

Lejer er erstatningspligtig overfor ejer efter dansk rets almindelige regler, hvis hesten kommer til skade som følge af lejers groft uagtsomme handlinger eller undladelser.

I tilfælde af, at hesten virker syg/er kommet til skade, er lejer forpligtet til straks at tilkalde dyrlæge og samtidig forsøge at komme i kontakt med ejer via ovennævnte telefonnummer.

Ejer har normalt benyttet følgende dyrlæge/hestehospital:
Hestedoktoren, Bukkerupvej 195 - 4360 Kirke Eskilstrup, 59162160
(Navn, adresse, telefonnummer)

8. PART PÅ/UDLÅN AF HESTEN
Lejer er ikke berettiget til at låne/leje eller på anden måde at overlade hesten i andres varetægt uden udtrykkelig, skriftlig aftale herom med ejer.

9. VARSLING AF ÆNDRINGER
Eventuelle ændringer til nærværende kontrakt skal varsles med minimum en måneds varsel til den første i en måned.

10. OPSIGELSE
Nærværende kontrakt løber på et år og kan ikke opsiges. I tilfælde af en af parternes væsentlige misligholdelse af nærværende kontrakt, kan kontrakten opsiges med øjeblikkeligt varsel.

Den part, der påberåber sig væsentlig misligholdelse, har bevisbyrden for, at en sådan er indtrådt.

Der gøres udtrykkeligt opmærksom på, at ejer blandt andet betragter anden anvendelse end det aftalte, jf. ovenfor punkt 4, og forsinkelse med lejebetaling fra lejers side som værende væsentlig misligholdelse, når der er gået 14 dage over forfaldstid, og ejer er derfor i sådanne tilfælde berettiget til omgående at afhente/sætte sig i besiddelse af hesten.

11. SÆRLIGE VILKÅR
For denne kontrakt gælder i øvrigt følgende særlige vilkår:
Rastell SKAL genoptrænes før han kan rides normalt, genoptræningsplanen ser sådan ud:
Uge 1-4. Start med skridt i 10 min, og langsomt komme op på flere min om dagen til han er oppe på 45-60 min ved uge 4.
Uge 5-9. Kan der lægges 2 min trav ind, og derefter langsomt op på sammenlagt 20 min.
Uge 10-14. Kan der lægges 2 min gallop, og derefter langsomt op på sammenlagt 15 min.
Genoptræning skal forgå på så meget forskelligt underlag som muligt, han skal rides/gå tures/trænes med 4-6 gange om ugen, end til genoptræningen er afsluttet.
Kontrakten kan forlænges efter det første år, to år af gangen.
Alt udstyr SKAL leveres tilbage i samme stand(alm. Slid godtages), som det er i ved modtagelsen, medmindre andet aftales, ved fx omstopning af sadel. Hvis noget går i stykker betaler låner noget til svarende af det ødelagte.
Hvis Rastells hestepas skulle bortkomme, betaler lånetager alle omkostninger omkring et nyt pas.
Rastell skal have hyben i pulverfrom 60 ml om dagen. Enten fordelt over en eller flere gange.
Ejer har ret til at komme på uanmeldt besøg hesten.
Skulle kontrakten brydes af låntager eller ejer, påfalder der et bøde krav på 8.000 kr til modsatte part, der skal betales inden 30 dage, derefter vil sagen gå til inkasso.
Ejer kan ikke hente hesten, uden der er tegn på mistrives eller anden uroligende bekymring(vurderes af dyrlæge(betales af ejer)), hvis dyrlæge vurdere at hesten mistrives eller andet kan hesten hentes hjem uden varsel.
Hvis Rastell har taget ”skade”(tabt sig voldsomt, manglende smed osv) under lånet, betaler låntager for at få rettet skaden op hos ejer.
Hvis låner skulle gå hen og dø, blive alvorlig syg eller miste job, kontaktes ejer og der findes en løsning.
Hvis Rastell skal aflives under lånet, deler låner og ejer om udgifterne her omkring(Daka og dyrlæge)
Låntager henter selv/sørge for transport fra ejer til opstaldnings sted.
Ejer henter selv/sørge for transport fra opstaldnings sted til ejer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil I kigge min lånekontrakt igennem? - Rettet til
Kommentér på:
Vil I kigge min lånekontrakt igennem? - Rettet til

Annonce