1.727 visninger
|
Oprettet:
Galde i bagknæ - erfaring??? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg træner en pony, som har nogle problemer med sine bagknæ. Han har været til dyrlæge og er blevet tjekket, og de har fundet ud af, at han har galde i bagknæene. Han er kun meget let halt, og han har tidligere haft en skæv hofte, så vi troede først det var det, der var problemet (da han gav os nogle tegn om, at han havde ondt).
Men nu er sagen den, at han har fået binyrebarkhormon sprøjtet ind i bagknæene, og så skal han stå syg i 3 uger (der er gået 14 dage) - galden skulle gerne forsvinde.
Har i nogen erfaring omkring dette, eller kender i noget til det?
Mvh.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 153
Jeg har ikke erfaring med galde i bagknæ, men min hest har haft det i begge bagben, kode og hele vejen op. Han fik gjort præcis det samme som din part, men det hjalp ikke. Så jeg lod ham stå stille, ingen ridning, men selvfølgelig fold, indtil det var væk. Der gik 7 uger, men har så dog hellere ikke været der siden. Det hjælper hvis du lader det få tid, også evt. ligge nogen Back on Track stald bandager på, det hjælper rigtig godt
dec 2004
Følger: 162 Følgere: 136 Heste: 9 Emner: 52 Svar: 228
Skævhed sætter sig i haserne oftes, og udvikler spat i glideled, det er dog ikke med galle ... Og spat hesten går oftes fint uden haltheder...
Hvis ikke der er røgten af knæ, ja så ville jeg får undersøgt for mus da den også har galle der ....
Hvis den har fået led beh i knæ så jaer den jo en skade ? Lyder bare underligt syntes jeg
jul 2008
Følger: 297 Følgere: 299 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.053
Så hun har bare galle i hasen on/off..
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.471
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 128 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.694
okt 2007
Følger: 78 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 290
Jeg venter lige på flere svar
Galde i bagknæ - erfaring???