{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Alle jer der underviser (ikke udannede) {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet spurgt om jeg vil undervise en rigtig sød pige, som gerne vil igang med at ride smiley jeg har givet hende en smule undervisning en enkelt gang (fordi hun ville prøve min pony)

undervisningen skulle foregå på min pony

men jeg er i tvivl om jeg kan "tillade" mig at gøre det

om mig:
20 år
redet i 6 år
har selv redet min pony op
har undervist i det grundlæggende nogle enkelte gange

om ponyen:
snart 11 år
super sød, men kan dog godt lide at prøve sin rytter af (ved fx. at gå en anden vej end man beder hende om) :O) tilgengæld passer hun godt på nybegyndere og stopper tilmed hvis hun kan mærke de er ved at ryge af

Er bare i tvivl om jeg har erfaring nok? og samtidig så er jeg i tvivl om, om ponyen har for meget selvstændighed og personlighed til at hun kan fortsætte med at ride hende når hun når til at trave uden longe :S

jeg kan godt lide at undervise og hun er den første nybegynder der bare har klikket med min pony fra allerførste sekund smiley

så hvad synes i?
alternativet er at hun skal på rideskole, for hun skal nok komme til at ride er jeg sikker på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle jer der underviser (ikke udannede)
  • #1   2. maj 2012 hvorfor ik springhe ud i det vi har alle sammen skulle starte et sted

• #3   2. maj 2012 Hmm. Jeg synes det med underviserer er en svær ting. Jeg synes at for at kunne tage ansvaret som træner skal man have en hvis erfarring og kunne ride på et vist niveau. Det er så nemt at kalde sig træner/underviser og det er så nemt at belære folk en hel masse forkert. Man skal vide hvad man gør og man skal kunne stå til ansvar for det man belære folk om rigtigt og forkert smiley

"Din" rytter er stadig på det helt basale niveau lyder det til og der kan du nok godt hjælpe hende igang. Du har en moden alder, som taler for at ansvaret som underviser vil blive taget alvorligt smiley

• #4   2. maj 2012 Jeg ville gøre det! Jeg ville dog ikke kræve ret mange penge for det.
    Men der er da ingen tvivl om at privatundervisning - og hest/pony - er LANGT bedre for enhver nybegynder end at lalle rundt på en rideskolepony! Selvom du ikke er uddannet kan du jo sagtens lære hende de grundlæggende ting. Ikke bare om ridning men om omgangen/pasningen af heste. Det får man ikke på en rideskole.
    Helt klart: Go for it.
    Og at din hest måske er lidt en udfordring for en begynder.. tja.. der er ingen der har sagt det skal være nemt. smiley

Held og lykke med det! smiley Og husk at have pigens forældre med ind over! smiley

• #5   2. maj 2012
    Nu vil jeg bare lige fortælle om min egen situation smiley
    Jeg er 19 år gammel, og fylder 20 her til Juli.
    Har undervist siden jeg var 15-16 år gammel, hvor jeg startede med at have undervisningen af de små børn (dengang 3-7 årige). Min mor er uddannet socialpædagog, og ved derfor rigtig meget om børn, hvordan de lærer osv. hvilket vi har brugt rigtigt meget i undervisningen.
    Efter ca. 1 år maks. overtog jeg ridningen selv. Jeg har en pige på 13 år til at hjælpe mig, når der er mange heste, der skal sadles op og af osv. men ellers kører jeg undervisningen selv.

Aldersgruppen er pt. 1-9 år på mine hold, og jeg har flere gange også undervist som afløser for de ældre børn/unge/voksne, hvilket jeg har haft det helt fint med.

Mht. erfaring så har jeg haft med heste af gøre det meste af mit liv - da jeg var 2-5 år fik jeg ture i skridt og trav på min mormors store DV hest. Da jeg var 6 år startede jeg til ridning, og da jeg fyldte 10 fik jeg så min første egen pony.
    Jeg har redet en hel masse undervisning, kurser, stævner osv. og kunne alle øvelser til ponyklasser på min tidligere pony, der var A-pony. Startede sydjysk mesterskab i dressur og sprang MA-S baner til træning derhjemme på ham.
    Jeg har også redet ponyer op fra ingenting til smarte små konkurrenceponyer, har arbejdet hos berideren og hjulpet med at tilride ungheste og motionere et par grand prix heste. Har startet LA-klasser på hest, men har derhjemme redet flere GP heste, og kan alle øvelser fra passage, piaff, galop piruetter, seriechangementer osv smiley

Jeg føler mig godt i stand til at udnervise - også på højere niveau end jeg gør fast. Har undervist nogle piger på min egen alder også, og det fik de rigtigt meget ud af smiley

Lige pt. starter jeg kun LC-LB på min hest, der lgie har stået skadet 1 års tid med et brækket ben, men jeg har jo masser af erfaring med i bagagen, og føler mig derfor fint i stand til at undervise.

Den pædagogiske del af det falder mig meget naturligt...

Men ja, det kommer meget an på erfaringen og hvor moden du er. Da jeg var 15 og fyldte 16 troede forældre til de børn jeg underviste ikke på, at jeg var under 18 smiley
    Så ja.. Men når du selv er i tvivl tyder det jo på, at du ikke er sikker i din sag.

Men umiddelbart burde de fleste kunne lære dem det grundlæggende - hvordan man drejer (med ben, sæde og kun ganske fin tøjlehjælp) og hvordan man stopper, laver halve parader, laver alverdens øvelser, letridning og let springning smiley ?

• #6   2. maj 2012 Tag en prøveperiode på en måned smiley og lad værre med at forlange løn for det smiley

• #7   2. maj 2012 Synes da sagtens du kunne gøre det!
    Du har jo forstand på at ride, du kan måske ikke gøre det ligeså godt, og give helt de samme råd som en uddannet

• #8   2. maj 2012 Tak for jeres svar allesammen :O)
    Jamen så tror jeg da jeg vil prøve at give det en chance

hendes mor har hest i samme stald som jeg så der er ingen problemer dér :O)

det er slet ikke pengene det kommer an på, det bliver kun symbolsk

Kommentér på:
Alle jer der underviser (ikke udannede)

Annonce