{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.712 visninger | Oprettet:

Aktivering under boksro {{forumTopicSubject}}

Min dejlige hest står desværre stille med en gaffelbåndsskade pt

Hel "boksro" er det ikke, han må komme på fold, bare ikke løbe rundt - og da han ikke kan det på en stor fold, står han på en lille sandkasse fold alene på 7*7 meter eller lignende..

Han er begyndt at blive rigtigt gnaven mm, er der nogen der har gode fif til hvad man kan gøre? Ved godt det er super begrænset, men man kunne jo være heldig!

Indtil videre er den eneste aktivitet den time jeg græsser med ham om dagen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering under boksro
  • #1   9. maj 2012 Da min stod stille købte jeg de der aktivitetsbolde... udover det havde jeg hende ude 2-3 gange om dagen.. gerne ud og græsse om morgen eller på mikro fold - og så ud og græs igen senere...

    Men det er jo alt efter om jeg havde fri eller i skole...

    Og ja, så stiglede jeg en masse og nussede... måske kan i øve noget horsemanship smiley


  • #2   9. maj 2012 Har købt sådan en jollyball - den var sjov i 10 minutter smiley

    ja græs og fold er alt den står på, men han keder sig stadig helt vildt smiley


  • #3   9. maj 2012 fyld dens hø i et net så det tager længere tid og få ud?

  • #4   9. maj 2012 æbler op i vandtruet, det kan vores få lang tid til at gå med at fiske dem op smiley

  • #5   9. maj 2012 Da min stod helt i boksro i 2 måneder, havde hun alt det hø hun kunne spise i hønet med meget små huller, gulerødder inde i halmen så hun skulle lede lede efter dem . Hun var overraskende rolig i de 8 uger.

  • #6   9. maj 2012 min fik en bold til at hænge i boksen hvor man kan putte 3 sliksten i

  • #7   9. maj 2012 Da han har tendens til kolik får han 10 kg hø fordelt over hele dagen, så det har han stort set hele tiden, hønet går desværre ikke, da han bider hul i dem smiley

    Må prøve med gulerødder og æbler i høet og vandet!:-)

    Kender i nogle enkle HSM øvelser man kan lave med dem?


  • #8   9. maj 2012 da min stod i boksro.. deltog han bare aktivt i alle aktiviteter med mig mens jeg var i stalden.. havde ham med i en snor rundt.. vi skovlede hovslag, hentede strigler satte koste på plads efter vi havde fejet staldgang han var med ude når jeg kørte trillebør på mødding.. og vi flyttede bomme rundt og trak over banen, så lærte han det.
    jeg forsøgte at gøre alt jeg alligevel skulle i stalden til noget han deltog i med mig,..
    det aktiverede ham på en anden måde så han brugte hovedet og ik bare skulle stå og kede sig.
    i hans boks gemte jeg gulerødder i hans hø halm osv..
    på hans lille fold smed jeg gulerødder ud han så kunne bruge tiden på at lede efter.


  • #9   11. maj 2012 håbr for dig det ikke er ALT for længe han skal stå sådan -uanset hvor meget umage man så ellers gør sig med aktivering, så vil de fleste heste påvirkes i en eller nden grad mentalt af at have boksro og derfor normalt osse være afkåret fra artsfæller (en hest i naboboksen er bare ikke det samme som at dele en fold med den;o))

    Axel har haft 5 mdr's streng boksro, og yderligere et par mdr på lille alenefold før han igen måtte komme ud med sin makker.

    Det tog meget lang tid før han var "sig selv" igen bagefter. Men jeg forsøgte at aktivere self ved almindelig hygge som en god strigletur og den slags, men ellers ved at brække gulerødder i passende stykker og blande i høet -så blev der brugt en del tid på at fiske dem ud før han åd høet

    Han fik sådan en slikke-stens-dims der hænges op (kan fås næsten alle steder, og sættes i en plastic-holder med en "bold" eller klods under, så den hænger "frit" i luften -håber du ved hvilken jeg mener)
    Han fandt nu hurtigt ud af hvordan man spiste sådan en, men det var da god underholdning så længe.

    Han stod i en boks hvor han kunne følge godt med i hvad der skete. Vinduet blev pillet ud så han osse kunne stå med hovedet ud mod folden (det kræver self hesten ikke hidser sig op over de andre heste),

    Det han manglede mest af alt, var det sociale. Og det kan vi mennesker bare ikke erstatte. Men man kan hjælpe lidt ved at gnubbe, nusse osv. så hesten ikke bare står alene 24/7



  • #10   11. maj 2012 Miv -det er jo så ikke boksro. Er der bordret streng boksrø, dur det jo ikke at trække rundt med hesten i flere timer om dagen, selvom det bare er ud med trillebøren osv;o)

  • #11   11. maj 2012 Lige pt har han stået 7 uger og skal scannes igen om 3, så må vi se!

    Syntes egentligt han tager det meget godt, men det er bare så tydligt han keder sig..
    Prøvede den med gullerøder i høet, han forstod det ikke rigtigt smiley


Kommentér på:
Aktivering under boksro

Annonce