snyd med ponyens alder... {{forumTopicSubject}}
Jeg har i sidste uge købt en pony til min datter og føler mig rigtig godt snydt!!!
Ifølge annoncen på DBA var denne pony 9år. Inden jeg siger ja til at købe den får jeg en dyrelæge til at handelsundersøge den. Han siger at alt er iorden med den. Jeg får den så fra hillerød til nordjylland hvor vi bor, men dagen efter er der en bekend der gør mig opmærksom på at den ser ældre ud på tænderne! Jeg ringer straks til den dyrelæge som har kigget på den og han siger at den var svær at bedømme og han satte alderen efter hvad der stod i vaccinationskortet! Jeg får så 2 dyrelæger (uafhængige af hinanden) til at kigge på den og de siger begge to at den er ca. 18 år!!! Jeg får så kontakt med den tideliger ejer (ikke hende jeg har købt den af) og hun tilbyder mig så at købe den tilbage for det beløb som jeg har givet men hun vil ikke dække udgifterne på 3000kr som jeg har haft til dyrelæger og transport. Så nu står jeg med en pony som jeg ikke ved hvad jeg skal med og en datter der er helt knust for det skulle være hendes første stænepony og istedet for en glædelig oplevelse blev det bare til en rigtig trist sag om nogle der kun er ude på at tjene penge på folk!!!!!!!
Er der nogle der har forslag til hvad jeg skal gøre?
apr 2005
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 1.656
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 8 Emner: 59 Svar: 452
jun 2005
Følger: 140 Følgere: 145 Heste: 33 Emner: 110 Svar: 713
Prøv at tage kontakt til en af disse advokater. Det gjorde jeg ,da jeg selv havde købt en hoppe, der efter ejer skulle være ifolet - dog viste det sig i stedet for, at hoppen havde så meget væske i børen, at hun ikke kan blive i brunst + muligvis ikke drægtig (længere historie). Der måtte jeg true med advokat, for at de vil lade handlen gå tilbage - efter lang tid kæmpen, betalte jeg selv de udgifter jeg havde haft på hende under hendes ophold her.
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
aug 2006
tak for det...
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
men det er sku trist at folk lyver sådan...
aug 2006
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.698
Tiril R
aug 2006
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
Jeg ser lige du har fået et problem..
Du kan prøve at gå på "GOOGLE søgning" og søg under voldgiften heste, den er godt nok afskaffet i 1999. men Landbrugets rådgivningscenter har oprettet et nyt system for at hjælpe såvel køber som sælger luk linket op der hedder Dyrlægens husdyrsrådgivning for heste.Der kan du læse en del om hva du skal gøre, vi har selv for flere år tilbage været i den rigtige ( gamle voldgift) med en hest der ikke kunne bruges, vi fik retten til at afgøre sagen for os ( lang proces) men ikke forgæves, vi fik alt betalt. foder, transport, dyrlæge,mm. det er jo træls at blive snydt. Og i vores tilfælde kunne hesten overhovedet ikke bruges, ikke engang til avl. Med venlig hilsen Helle.
aug 2006
Det vil jeg da prøve...
Har lige snakket med klientklagenævnet for jeg mener at dyrelægen som sagde at hun var omkring de 9 år har et forklaringsproblem hvis han ikke kan se at hun er omkring de 18år. og de bakker mig fuldstændig op og siger at han bør annullere regningen til mig når han tager så meget fejl og jeg har jo på skrift fra to dyrelæger at den er ca. 18år (den ene siger endda 20år!)
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
Ja prøv, det er alt rådgivning gratis, og det kan jo være at den gamle ejer lukker øjnene op, så i ikke behøver at gå så langt, måske vist i gerne vil beholde ponyen i så kan få et rimeligt afslag i prisen, det er jo som så mange andre har sagt selvfølgelig hesten der er taber i dette spil.. Men folk der snyder på den måde skal jo bestemt ikke slippe om ved det, de gør det jo igen.. Alt mulig held og lykke med det. Vil meget gerne have en tilbage melding om hvordan det er gået.. pøj pøj.....
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 237
jan 2006
og hver du bare glad for at der er nogle der vil ta den igen! -til den pris du købte den til.
er det altid sådan ved dig, at når du køber en hest, og får den dyrlæge tjekket, hvis den ikke går igennem, så skal sælger betale for dyrlæge-regningen? fordi du ikk vil ha hesten og den skal sendes tilbage....
jan 2006
men igen, hver dog glad for at du kan komme af med den, til det beløb du købte den til, det vil være mere surt, hvis ingen vil ta den.....
aug 2006
Iøvrigt har hun solgt den videre til en pige i Aarhus!!! om den pige kender alderen (9 eller 18 år) melder historien ingenting om...!
Mvh KarinaH
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
jeg syntes også du skal gå vidre med sagen.. for man må ikke snyde med handel... det er rigtig strængt at gøre den slags... og der skal nok være flere der kan finde på at lyve om hestens alder...
og ja syntes også du skal finde ud af noget med den dyrlæge der tog fejl om ponyens alder...
Men måske har ponyen mange gode år endnu... det kan man ikke vide...
men find ud af om i vil beholde ponyen.. også evt få noget afslag i prisen... eller også må i levere den tilbage.. og få jeres penge tilbage igen... det er jo faktisk også et pænt tilbud.. nogle vil slet ikke lade handlen gå tilbage...
Hilsen stine
snyd med ponyens alder...