{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Æv - snart mere bekymring end noget andet... {{forumTopicSubject}}

Jeg giver snart op med de kære heste...
Sidste sommer måtte jeg aflive min dejlige hoppe, Rosinante, som jeg selv havde avlet - hun var kun 14 år gammel. Hun havde, da hun var ca. 5 år gammel desværre pådraget sig herpes virus, hvilket satte sig i nervebanerne og gjorde hende delvis lam i bagparten. Mirakuløst kom hun sig, flere heste døde under udbruddet, og efter langsom genoptræning kunne vi ride igen.
Men hun blev aldrig den samme...hendes bagpart var ikke god og selvom jeg fik meget ros for mit arbejde og fik at vide at det var pga. hendes fine muskler, gav hendes forben op til sidst...

Nu har jeg så min dejlige vallak Bønne. Efter lang tids træning - han var lidt af et fugleskræmsel uden muskler og træls ryg - gik det endelig bedre.
Men han falder tilbage...ondt i ryggen...genoptræning...prøv igen...
Utallige besøg af fysioterapeuten - som altid plejede at hjælpe.
Sidste gang var det versader og traversader der skulle trænes for at styrke og løsne op, men han er SÅ sløv. Jeg fik dyrlægen ud og kigge på ham - blodmangel. Flere kurer og galoptræning - han skal op og puste - tempospring.

Fedt - endelig kan jeg springe lidt smiley

En tur på en bane og nu er han helt håbløs igen. Vil dårligt gå frem og er begyndt at slå med halen smiley Sidebevægelse som han ellers var blevet så god til duer han slet ikke til mere.

Nogen siger jeg er pylret - han er bare stiv og skal trænes igennem - du bliver også stiv og øm når du træner.
Dyrlægen siger galoptræning
Fysioterapeuten versader og traversader - ingen galop...

Puha - har det dårligt hver gang jeg rider - sæt jeg gør ham ondt smiley

Hvad mon det koster at få ryggen røntgenfotograferet? Må indrømme at jeg frygter resultatet...

Piv fra en frustreret og nedtrykt hesteejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æv - snart mere bekymring end noget andet...
  • #2   25. maj 2012 Åh ja sadlerne...jeg har også købt en hel ny sadel til Bønne efter både fysioterapeutens og sadelmagerens vejledning og fået den tilpasset - uh jeg synes det er hårdt...det nager hele tiden

  • #3   25. maj 2012 nu ved jeg ikke hvad røngten af ryg koster men synes du skal gøre det.
    min veninde har lige aflivet sin som pludselig fik ondt og blev mærkelig. kiropraktor og dyrlæge på hesten blev læsnet og lammet i højre side. så røngten. hesten havde brækket ryggen... og blev aflivet.


  • #4   25. maj 2012 hov løsnet ikke læsnet

  • #5   25. maj 2012 Kender alt for godt din frustration. Jeg havde selv købt en hest, der viste sig at have kissing spines. Det blev først opdaget, da jeg bad om grundig undersøgelse og røntgen. Røntgen af ryggen alene koster omkring et par tusind kroner, og jeg kan kun anbefale dig at gøre det, så du kan få be- eller afkræftet, om der er noget galt i ryggen. held og lykke.

  • #6   25. maj 2012 Ja - det tror jeg også jeg vil... det er slet ikke til at holde ud hele tiden at være så bekymret...

  • #7   25. maj 2012 jeg mener at jeg gav 1400 kr for røngten af ryg og hofter . det er penge jeg aldrig har fortrudt da det viste sig at hesten havde meget tydelige låsninger og måtte behandles , , hvis du er i tvivl om hesten har ondt så er det bare med at få den i røngten snarest , du vil jo få det enormt dårligt hvis du har redet rungt og tvunget hesten til en hel masse mens den havde ondt , ,

  • #8   25. maj 2012 Ved præcis hvordan du har det smiley Det er ulideligt hårdt...

    Jeg gav 2000 kr for røntgen af min hests ryg alt inkl.
    Min veninde må vist slippe 5000 kr for ar hendes hest har overnattet to nætter på dyrehospital, været igennem en masse bøjeprøver og behandling + røntgen af forbenene.

    Så vil tro man skal regne med mellem 2000 og 5000 kr for røntgen afhænigig af hvor på kroppen og hvor stor en del af kroppen self.


  • #9   25. maj 2012 Har lige fået min hest scannet i både ryg og hals intet galt der, men han har ondt! Nu får han en fynadine test og skulle helst blive bedre, eller er det ikke godt, så har ham muligvis gigt et sted eller inflammation i en muskel! Så kender det godt, har ikke haft ham så længe men han er min bedste ven! Og håber inderligt han bliver bedre af fynadine! Og hvis ikke så håber jeg at det han har kan behandles! Så ved hvordan du har det! Og ville klart investere i røntgen af ryggen!

  • #10   25. maj 2012 Tror helt sikkert Equine Touch vil kunne hjælpe dig!

  • #11   25. maj 2012 kan kun sige jeg kender det for godt smiley og økonomien blir ved at gå ad h til med alle de regninger selvom man har forsikringer på dem smiley

  • #12   25. maj 2012 åh din stakkel. det er bare skod, men held og lykke...

  • #13   25. maj 2012 Har slåset for at få Cassie igennem 3 år.. Da hun så endelig blev min og hun er blevet redet begyndte hun at blive urentgående.. Hun kom til Hørsholm og fik taget billeder af hals og ryg.. Fik at vide hun havde tildens til kissing spine og det væreste er hun har spondylose.. Var og er fuldstændig grædefærdig.. Hvis hende som styrtede på hende for 4 år siden ca havde fået hende tjekket igennem og havde fået hende behandlet så havde hun ikke haft de svære skader!!

    Står så også med en hest som er halt diagonalt og grunden til dette vides ikke.. Har fået taget røntgen billeder af hans ben og lagt blokader og stadig er der ingen diagnose så han skal også en tur til Hørsholm..

    Nogen gange synes jeg det er alt for hårdt at have hest rent følelsesmæssigt!! For hva gør man dog ikke for de dyr..


  • #14   25. maj 2012 Hashim - bruger du også Nikolai Jarløv?

  • #15   26. maj 2012 Har jo fået ham kontrolleret mange gange af fys + træner. Han er også handelsundersøgt for ca. et år siden og han er ikke uren - samler bare ikke bagparten ordentlig med op. Jeg spurgte om jeg skulle have dyrlægen ind over, men som hun sagde - du står med noget skidt i hænderne - sætter du dyrlægen på står du stadig med noget skidt i hænderne - nu får det bare en fin latinsk betegnelse...

    Men jeg er bange for at det er noget kronisk, som jeg ikke kan træne mig ud af...tror faktisk godt jeg vil have den latinske betegnelse nu og en vurdering af om han kan klare at være ridehest...

    Men jeg har selvfølgelig ikke redet rundt og ladet som ingenting - jeg har virkelig gjort hvad jeg kunne - både træningsmæssigt, behandlingsmæssigt og sadelmæssigt... Nu er der nærmest kun "den endelige dom" tilbage med et røntgen-billede.


  • #16   26. maj 2012 Nej tror han hedder Henrik

  • #17   26. maj 2012 Henrik Christensen sikkert smiley

Kommentér på:
Æv - snart mere bekymring end noget andet...

Annonce