{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

navn til småpony(not Shetlænder) {{forumTopicSubject}}

Hej...

Er jeg den eneste der er træt af folk kalder deres små pony ponyer shetlænder...

ved jeg selv har gjirt det med min gamle men synes det er rigtig træls at folk gør det når de skal sælges da jeg er på ud kig efter en med papir og synes det er træls dem man skal kigge i gemmen fordi ejer skriver Shetlænder..

Så er det der jeg tænker kunne man ikke finde et navn for alle de der små ponyer ??
for kan da godt høre en anden race pony ikke lyder så pænt..

andre der har det sådan??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  navn til småpony(not Shetlænder)
  • #1   28. maj 2012 Det kan da godt være en shetlænder, selvom der ikke er papire på?

  • #2   28. maj 2012 nej det jeg ikke træt af.

  • #4   28. maj 2012 jeg er enig....en shetlænder er en pony med papir der siger det er en shetlænder, ikke andre!!! Alt andet kan lige så godt være en blanding. Hvad med at søge på heste nettet, der kan du vel også søge på race og se ud til højre om sælger har registeret den med stamtavle. Jeg købrte min lille Lakrids via heste nettet smiley

  • #5   28. maj 2012 Rannvá V
    mange tak...

    Oki det vil sige hvis en blandings hest ligner en DV må gerne kalde dem DV???

    Jeg siger ikke en blandings hest er mindre værd...
    Har/har haft vist en del af dem....
    Og det betyder lige meget...


  • #6   28. maj 2012 Lykkevang (Trine) J
    dejligt der har samme holdning...

    det var bedre de lavet noget der hed "små pony" i sted for kalder deres små ponyer .1,10 og under shetlænder...


  • #7   28. maj 2012 Vi havde en ''anden race'' som vi kaldte en ægte blanding med tryk på ding. Det syntes folk var ret godt fundet på, når vi var i byen med hende smiley

  • #8   28. maj 2012 Marie & Timon: det forstår jeg ikke?? DV er da ikke en raceren hest eller? jeg har forstået som DV er en type. Derfor vel mere korrekt at sige en DV om en hest der ligner en DV end shetlænder om en pony man ikke aner noget om, da shetlænder jo er en race. Og det kan jo aldrig være en shetrlænder bare fordi 25 % af den er shelænder??

    Men ligemeget jeg er ike enig med dig smiley


  • #9   28. maj 2012 jeg forstår ikke, hvorfor det er mere forkert at kalde en hver hest der ligner en dv en dv end en ikke raceren shetlænder for shetlænder?

    Eller måske er det mere fordi jeg ikke er enig med dig i den måde du kommer frem til dit "resultat".

    I min verden er en shetlænder en shetlænder hvis den er raceren -hvilket kun kan bevises med stamtavle/gentest...lige så meget som islænder kun er islænder med en stamtavle. Hvor imod min irish cob er en irish cob da han opfylder nogle racebeskrivelser og derfor er kåret som en irish cob, for raceren er han vel ikke, da irish cobben består af blandede racer


  • #10   28. maj 2012 kender godt begreberne smiley men er ikke enig med dig i at der er shetlænder blod i alt småt, og bare fordi der er en lille procentdel shetlænder i en pony gør det ikke ponyen til en shetlænder - i min begrebs verden.

Kommentér på:
navn til småpony(not Shetlænder)

Annonce