{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

Beskæring af panisk shetter {{forumTopicSubject}}

Havde smeden ude og ordne Bayonne idag, og det var så også meningen at hans skulle have taget Tulle... Vi har altid haft problemer med at komme til Tulles ben (hun lægger sig ned), og desværre lykkedes det ikke for smeden at ordne hendes hove.
Hun panikkede fuldstændig, prøvede at lægge sig ned, stejlede, sparkede, bed osv...

Tulle er i det daglige enormt sød, og et nussehovede med stort N .. Min datter kan få trækketure på hende uden problemer, og jeg kan uden problemer pille hende i ørene osv...

Vi snakkede med smeden om hva sulen man skal gøre, for hun er virkelig rædselssagen for at man rører hendes ben... har prøvet at træne med hende, men uden held...
Så nu er vi ude i at hun skal bedøves for at smeden kan komme til smiley

Nogen der har prøvet ligende og ved hva sulen man ellers kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beskæring af panisk shetter
  • #1   5. jun 2012
    Måske det er det at smeden er mandelig?

• #3   5. jun 2012 Krikken - Jeg kan heller ikke få lov at røre ved hendes ben smiley Hun opfører sig som om at nogen har tæsket hendes ben...

Team Gunnestrup - Det har vi også overvejet om det kunne være løsningen

• #4   5. jun 2012 Vores smed har givet os det råd, at man skal fodre dem, med godbider, foder i en spand eller lignende. Så tænker de kun på at spise. Det har hjulpet på vores, der har været nervøse eller urolige.. Kende dog også en det ikke har hjulpet på, men han står så til gengæld pænt, hvis bare en bestemt person er tilstede..

• #5   5. jun 2012 Godbidder er prøvet, og hun er simpelthen ikke interesseret i den på angst smiley hun plejer ellers altid at elske godbidder

• #6   5. jun 2012 Jeg har gode erfaringer med at bedøve - dog var det en stor hest (plag på 150), som jeg godt selv kunne løfte hove på i hverdagen.. Han blev bedøvet og selvom han første gang prøvede at stejle i bedøvet tilstand, så svækkede bedøvelsen hans sanser så meget at han bagefter ikke kunne huske at det havde gjort ham bange for fremover kunne smeden komme uden bedøvelse og de efterfølgende gange fik han lidt godbidder imens og smeden gav en gulerod indimellem.. Efter 3 gange tror jeg, stod han ligesom en gammel rideskolepony..

• #7   5. jun 2012 CoDoK - Har ikke prøvet dem.. Hvis jeg vil børste hende på benene lægger hun sig ned smiley

• #8   5. jun 2012 Men eller prøv at lægge hende ned.. Det lyder brutalt, men er der ro omkring hende imens kan det være det virker..

• #9   5. jun 2012 Hvad med at lægge en bremse? Det gjorde dyrlægen også ved min tidl. omtalte plag fordi hun ellers ikke kunne komme til ham.. Men med den på stod han helt roligt..

• #10   5. jun 2012 CoDoK - Da vi i sin tid købte Tulle, fik vi at vide at hun havde en arvelig defekt der gjorde at hun til tider blev stiv på det ene bagben (det ser vi så næsten aldrig noget til mere, men var slemt da vi fik hende)... Tror umiddelbart ikke at hun har mug, for hendes koder+baller ser helt fine ud... Og nej, vi har aldrig kunne komme til de ben... Har før prøvet at få smed til hende, men heller ikke før har det lykkedes smiley

Nu har vi haft hende i 2år, og hendes hove trænger altså virkelig til det... Dog sagde smeden idag, at det ikke var katastrofalt eller invaliderende på nogen på... for-hovene knækker hun selv af, men bag-hovene gør hun ikke smiley

• #11   5. jun 2012 Cawani - Vi prøvede også med bremsen, og det hjalp ikke det mindste smiley Virkede ellers også super på Bayonne sidste år, da hun ikke var overbevist om at få ordnet hove

• #12   5. jun 2012 jeg ville lære hende at lægge sig ned, og blive holdt der.. så det er nogen hun kender, og er tryg ved smiley

evt give hende noget beroligende inden ( urter ) ..

når angsten er så slem så skal det bare overståes på bedst mulig måde..

held og lykke med hende smiley

• #13   5. jun 2012 Løft hendes ben hver dag, og giv hende en godbid.

• #14   6. jun 2012 min gamle pony Santana skulle altid bedøves som en 600kg hest når smeden kom, men dyrlægen anbefalde noget bedøvelse som hesten skal have i munden, altså pasta bedøvelse. Santana skulle have det 1 time før smeden kom og hun var bedøvet nok til at smeden kunne komme til hende:)

Pasta bedøvelse gør at hesten husker oplevelsen ved smeden og ikke som bedøvelse i blodet hvor hesten ikke registrere noget, det lærer den jo ikke noget af smiley

• #15   6. jun 2012 Den lille stakkel er i forvejen panisk - så er det da endnu mere tortur at lægge en bremse. Det er KUN stædig træning med berøring af benene der hjælper på den stakkels lille ponys angst. Skal hovene akut beskæres, så lad dyrlægen berolige hende først - men ellers skal den angst væk.. Det kræver meget stor tålmodighed og lang lang træning, - og at alle der omgås hesten gør nøjagtig på samme måde. smiley

Kommentér på:
Beskæring af panisk shetter

Annonce