{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Ang. Foder til shetlænder {{forumTopicSubject}}

hejsa. Da jeg er flyttet på et landsted, skal jeg have min hest hjem og har derfor købt en shetlænder som selvskab. Hvad fodre i jeres shetlænder med? Er det overhovedet nødvendigt med andet end vitaminer måske, når den ikke skal bruges til andet end hygge? Hvordan gør i med jeres ift. Sommergræs, for det bare lov at spise alt det de kan? Har nemlig læst at de kan have lettere ved at blive forfange, men ved ikke om det passer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. Foder til shetlænder
  • #1   5. jun 2012 Altså min pony er halv shetlænder, og hun går på sommergræs derhjemme lige nu - hun får en lille håndfuld havre & vitaminer smiley
    Havren & vitaminerne giver jeg som godbider smiley

• #2   5. jun 2012 Vi giver en lille smule traverfoder, ca en håndfuld(u. Stivelse) og 2 håndfulde lucerne :-))

• #3   5. jun 2012 Min lille Adelain på 84 cm, får ad libitum wrap sammen med de store heste, samt 1 større håndfund lucerne og en håndfuld sorthavre, fordelt på 3 måltider om dagen, samt vit/min self smiley

• #4   5. jun 2012 Min tidligere shetlænder fik ikke andet end vitaminer og mineraler samt græs og hø. I 3 år gik hun på døgnfold, hvor vi havde stribegræs, og der var ingen problemer med forfangenhed smiley Men det er rigtigt, at shetlændere samt bl.a. fjordheste, islændere og haflingere har større tendens til forfangenhed (i hvert fald i følge mine dyrlæger).
    Denne vinter blev hun dog forfangen, ikke af foder men af at stå på frossen, ujævn jord. Da hun i år kom på døgnfold, blev hun forfangen bare af at få en lille smule græs, hvilket var grunden til, at hun desværre blev aflivet. Så det er ikke kun foderet, man skal være opmærksom på mht. forfangenhed.

• #5   5. jun 2012 Min shetlænder går på sommergræs og får vitaminer, om vinteren får hun vitaminer + hø eller wrap

• #7   5. jun 2012 Tak for hjælpen alle sammen, altid godt man kan få nogle gode råd smiley

Kommentér på:
Ang. Foder til shetlænder

Annonce