{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Dårlig ridetime igår! {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Nu ligger jeg syg derhjemme, og sidder og tænker tilbage på den dårlige ridetime igår, og hvad man kunne have gjort bedre.
Jeg rider på rideskole og var til ridning her igår aftes.
Her er lige et lille resume på ridetimen:
Jeg skulle ride på Spirit. Hun er hollands sportspony og rimelig ilter. Jeg fik striglet hende og sadlet hende op. Så kom vi ind på banen, hvor jeg spændte gjorden, rettede stigbøjler og steg op på hende. Hun var super sød da vi skridtede til, og jeg fik hende til at gå rigtig pænt. I traven arbejdede hun lidt imod mig, men gik egentlig rimelig roligt. Så det var jeg også godt tilfreds med. Shenkelvigningerne i trav var bare noget lort. Hun gad slet ikke lytte til mine shenkler.
Så blev det tid til noget gallop. Vi fik lavet et pænt anspring i gallop. Men jeg kunne mærke at hun meget gerne ville løbe med mig. Jeg prøvede at lave nogle halve parader, men det hjalp ikke. Istedet red jeg hende rundt på en 20 m volte. Hun ville slet ikke lytte til mine signaler, så jeg kunne ikke få hende ned i trav, men hun var ikke stukket af med mig. Jeg blev nødt til at lave mindre og mindre volter på hende indtil hun satte i trav. Sådan kæmpede vi flere gange mens de andre lavede øvelser i gallop.
Bagefter skulle vi øve anspring fra skridt af. Det gik faktisk rigtig godt. Hun lavede et super flot anspring og blev i rolig gallop. Jeg skulle så have hende ned i skridt igen for at lave nyt anspring. Havde lidt svært ved at få hende ned i trav, men ikke lige så svært som før.
Jeg skridtede hende så lige rundt i en volte for aat forberede anspringet, og lige pludselig styrter hun bare frem, og jorder afsted. Jeg kan slet ikke stoppe hende, og hun bliver bare ved med at jorde. Efter ca. 10 omgange i ridehuset, har hun sat tempoet lidt ned. Så nu synes jeg det er sikkert nok at prøve på at styre hende ind på en 20 m volte. Men lige før et sving sætter hun tempoet meget op, og jeg var virkelig bange for at hun skulle vælte! smiley
Hun væltede ikke, og jeg valgte at styre hende ind på en 20 m volte alligevel. Efter 2 runder i 20 m volten fik jeg sat hende ned i trav. Jeg kan godt sige jer jeg klappede og roste hende!
Heldigvis skulle vi trave af med det samme. Så det gjorde jeg, og skridtede hende så af.

Ja undskyld sproget, men pony var en lille lort igår!
Måtte bare ud med det. Så tak hvis du har gidet læse det hele! smiley
Jeg red også af lort til igår, men pony var heller ikke ligefrem sød mod mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ridetime igår!
Kommentér på:
Dårlig ridetime igår!

Annonce