{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Forsikre og så aflive? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i begyndelsen af denne uge haft kontakt til et forsikringsselskab, og sendt begæring ind om at jeg ønsker hesten livsforsikret.

Jeg har fået svar at sagen behandles, og at der kan gå 2-3 uger.

Er det muligt / forbudt / alt for groft at aflive hesten samme uge som forsikringen godkender hesten? Kan man det?

Hesten er kun livsforsikret, og jeg er klar over at forsikringen skal godkende aflivning. Men hvis nu dyrelægen godkender aflivning, og man tilfældigvis kun lige har nået at få hesten godkendt hos forsikringsselskabet. HVordan står man så?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikre og så aflive?
  • #1   20. jun 2012 Livsforsikringen dækker jo kun hvis hestens tilstand er så dårlig at det er uforsvarligt at lade den leve, og hvis du har tid til at vente på at forsikringen indtager hesten, så er hesten enten ikke syg nok til at blive godkendt til aflivning på livsforsikring - eller også trækker du lidelserne i langdrag, hvilket er synd for hesten.

Og ja jeg syntes det er groft bare at forsikre hesten for så at aflive den.. Hvad er formålet ?
    Tror heller ikke forsikringen godtager det så smiley

• #2   20. jun 2012
    Det tror jeg faktisk ikke man kan? mener der er noget med 3 mdr?. Prøv at nærlæse policen?
    Jeg tror de vil vurdere at hesten var syg da du tegnede forsikringen? hvis det ikke ligefrem er en akut kolik/forfangenhed eller den dur

Vil så sige at det ER utroligt svært at få forsikringen til at tage en hest på livsforsikringen!!

Det lyder lidt som om din hest allerede NU fejler noget? og du skriver jo under på tro og love om at hesten er sund og rask skal du huske? :-))

• #3   20. jun 2012 Det kommer an på, hvad der står i forsikringsbetingelserne. Nogle gange skal hesten have været forsikret i en måned. Men en livsforsikring dækker jo kun, hvis hesten skal aflives på stedet af velfærdsårsager eller hesten falder dø om. Skal hesten aflives pga. skade altså uanvendelig, så skal du have en ansvarsforsikring, men der skal hesten jo have været igennem et skadesforløb - i dit tilfælde skal hesten jo nærmest være skadet nu og for vil forsikringen sikkert ikke forsikre dig.

• #4   20. jun 2012 Tror kun at livsforsikringen kan bruges hvis hesten falder og brækker halsen eller andet helt akut...

Hvis du allerede nu ved at der er noget galt med hesten og du derfor får den forsikret for at få nogle penge ud af det, så er jeg næsten 100 på at selskabet nok skal lure den smiley De er meget grundige.

• #5   20. jun 2012 Der kommer meget an på hvilken forsikring du har.

Hvis det fx viser sig at hesten er syg mens du tegner en forsikring, SKAL du faktisk oplyse dem om det, for så siger mange selskaber nej tak.

Det er er det samme som at mennesker der er blevet syge fx. ikke kan melde sig ind i Danmark (sundhedsforsikringen) man skal altså melde sig ind INDEN man bliver syg.

Når det så er sagt, er jeg ret sikker på at forsikringsselskabet har en politik mht. aflivning.
    I min forsikring er det så vidt jeg husker 3 mrd. efter indmelding med mindre det er akut sygdom..

• #6   20. jun 2012 Enig med Katrine P.

Man kan vel sammenligne det lidt med sygeforsikring Danmark.. Du kan heller ikke melde dig ind, hvis du er syg - og derfor gerne vil have tilskud til fx medicin.. Så er ret sikker på at forsikringsselskabet undersøger sagen:) netop for at man ille bare melder sig ind for at få pengene..

• #7   20. jun 2012 Der var lige en, der var hurtigere end mig smiley

• #8   20. jun 2012 Hehe smiley Jeg er 18 og kan ikke forsikre min ryg fordi jeg i forbindelse med hjernerystelse har været ved kiropraktor smiley
    De tager virkelig alle forholdsregler!

• #9   20. jun 2012 Det er vel også fusk. Forsikringen skal vel også have dyrlægens ord på den er iorden (:

• #10   20. jun 2012 Det lyder da som forsikringssvindel hvis du forsikre en hest før du aflive den. Hvis alle forsikrede på den måde ville forsikringen da blive så dyr at der ikke var nogen der havde råd til at forsikre sin hest.Forsikringer lever af at tegne forsikringer. De vil da ikke købe din hest som du ikke kan afsette til anden side.

• #11   20. jun 2012 lyder faktisk lidt som svindel

• #12   20. jun 2012 man kan jo heller ikke totalt skade bilen, kasko forsikre den og så bede kaskoen tage den bagefter.

• #13   21. jun 2012 hvad er det du vil aflive hesten pga?

Kommentér på:
Forsikre og så aflive?

Annonce