lade tidligere avlshingst være med hopper? {{forumTopicSubject}}
har kigget på den her dejlige pony, han har gået som avlshingst i holland og kastreret som 5 årig, nu er han 8
Han virkede rimelig rolig og hun sagde han på ingen måde var hingstet, men jeg tænker at når han nu har prøvet at bedække osv er det jo ikke det smarteste at lade ham gå på fold med hopper....?
Men hvad har i af erfaringer med tidligere avlshingste? kan i fx godt gå ved siden af hopper og ride forbi dem i ridehuset fx?? måske er det lidt dumme spørgsmål, kunne bare godt tænke mig at høre jeres erfaringer lidt
Han er rigtig dejlig, men det skræmmer mig bare lidt at han har været avlshingst tror jeg hihihi
men hvis det nu er næsten uden betydning. er der noget man skal være ekstra opmærksom på? eller opføre de sig generelt bare som normale vallakker? ved godt at det er meget forskelligt så vil bare høre jeres egne erfaringet!
Rodet^^^ hahahah men TASK
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
men du skal nok ikke regne med at den kan gå på fold med hopper uden at springe på dem.. jeg har i hvert fald ikke set eller hørt om nogen der kunne
okt 2011
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.186
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
jul 2008
Følger: 297 Følgere: 299 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.053
F.eks Pontiac's far.. Blev kastereret som 5års.. Solgt 4 mdr efter som ridepony. Har ikke prøvet på noget som helst hingste-sjov efter kasteration..
Min mand's vallak, Melle... Kastereret som 3års.. Har prøvet at springe i Holland.. God som dagen er lang, men ved liiige hvor han skal trykke hopperne, så de kommer i brunst nærmest på klokkeslet (fantastisk, når man skal inseminere).. Passer sin lille flok med 2-3-4 hopper til UG..
Så lad dig ikke skræmme af, at det er en tidligere avlshingst.. Selvfølgelig er der de heste, som går den modsatte retning..
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Sexualdriften forsvinder jo, når han bliver kastreret, og selvom han har prøvet at bedække
okt 2011
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.186
lade tidligere avlshingst være med hopper?