En masse spørgsmål om opstaldning. Forskellige heste {{forumTopicSubject}}
Hej folkens. Nu bliver det jeg snart sidste weekend i august, Der får jeg Addi hjem, Så skal snart have fundet nogle smarte løsninger til mine heste. Først lidt om hestene.
1. Coco Er min ridehest som helst skal stå et sted ed alle ride faciliteter i orden.
2. Lukas er en gammel fjord hest som ikke rigtig kan bruges til noget. Står faktisk lidt og overvejer om han skal aflives/slagtes. Han er købt på den betingelse at han ikke må sælges vider. på det tidspunkt havde jeg en dejlig billig opstaldning til ham. Men da vi blev uvenner fordi Lukas blev forfanget bliver jeg nødsaget tl at flytte ham. og nu står han på rideskolen som er pæn dyrt når han ikke kan bruges.
3. Addi er føl fra marts af. Det var planen hun skulle på rideskolen og lege med rideskolens føl. Men tror også det går hen og bliver meget dyrt i længden.
Vil ikke have heste stående tre forskellige steder.
Så syntes i jeg skal aflives Lukas? Han bliver aldrig ridehest da han har været forfanget mange gange efter hånden og da jeg købte ham havde han gået med en overvægt på 250 kg i alle de 6 år jeg har kendt ham. Dem har han dog smidt nu. Men han må ingen græs få. og det syntes jeg er svært at finde til ingen penge.
Addi SKAL have andre føl hun kan rende rundt og lege med. og blive store sammen med.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Kan du ikke sende føllet i følbørnehave?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Det er også det jeg tænker.
Ved ikke rigtig noget oom føl børnehaver. Hvor kan jeg finde sådan nogle henne
jan 2009
Følger: 15 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 117 Svar: 666
På denne måde siger du farvel og sender ham videre i hans egne omgivelser, hvilket jeg mener, at man skylder de dyr man anskaffer sig.
jan 2009
Du kunne evt. få ridehus kort til et sted i nærheden eller få en underviser ud til dig - hvis det er grundet undervisning, at du står på en rideskole.. ?
mar 2007
Der er bare ikke de helt store opstaldnings muligheder hernede. Er sindsyg glad for rideskolen. Men min veninde flytter på efterskole. og det er faktisk kun hende jeg rider sammen med. Så overvejer at flytte Coco op til min underviser. køre alligevel lige forbi når jeg skal på skole.
Men kender bare INGEN der kan have føl.
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 875
Mht. til hvordan fjordhesten skal herfra var jo ikke lige spørgsmålet Julie, men nu når du selv kommer ind på det så vil JEG bestemt fortrække slagter frem for aflivning, hesten mærker jo ikke noget, og du får en skilling for hesten, hvis du afliver får du en regning til dyrlæge og daka, hvilket hvor jeg bor løbet op i 3000 kr.
Håber du finder den rigtige løsning for dig og dine muler :o)
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 125 Svar: 979
jan 2009
Måske, du kunne gå på kompromi og så havde dem på rideskolen (hvis der var føl muligheder) indtil den er ældre, og så flytte dem ud til din underviser ?
jan 2009
mar 2007
Da jeg købte ham havde han gået sammen med en lille hvid pony på omrking 100 cm. og de var pot og pande.
Så jeg tænker lidt om muligheden var at finde en som havde noget jord + et føl som mangler en lege kammerat OG en lege onkel.
dec 2007
Følger: 53 Følgere: 194 Heste: 13 Svar: 421
jan 2009
Min tidligere fjordhest var også onkel for føllerne på det trav stutteri, hvor jeg trænede travheste og de har altså godt af en onkel, der kan opdrage lidt på dem
Jeg havde i hvertfald stor glæde af det, da min nuværende Gaston var føl.
En masse spørgsmål om opstaldning. Forskellige heste