{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

En masse spørgsmål om opstaldning. Forskellige heste {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Nu bliver det jeg snart sidste weekend i august, Der får jeg Addi hjem, Så skal snart have fundet nogle smarte løsninger til mine heste. Først lidt om hestene.

1. Coco Er min ridehest som helst skal stå et sted ed alle ride faciliteter i orden.

2. Lukas er en gammel fjord hest som ikke rigtig kan bruges til noget. Står faktisk lidt og overvejer om han skal aflives/slagtes. Han er købt på den betingelse at han ikke må sælges vider. på det tidspunkt havde jeg en dejlig billig opstaldning til ham. Men da vi blev uvenner fordi Lukas blev forfanget bliver jeg nødsaget tl at flytte ham. og nu står han på rideskolen som er pæn dyrt når han ikke kan bruges.

3. Addi er føl fra marts af. Det var planen hun skulle på rideskolen og lege med rideskolens føl. Men tror også det går hen og bliver meget dyrt i længden.

Vil ikke have heste stående tre forskellige steder.

Så syntes i jeg skal aflives Lukas? Han bliver aldrig ridehest da han har været forfanget mange gange efter hånden og da jeg købte ham havde han gået med en overvægt på 250 kg i alle de 6 år jeg har kendt ham. Dem har han dog smidt nu. Men han må ingen græs få. og det syntes jeg er svært at finde til ingen penge.

Addi SKAL have andre føl hun kan rende rundt og lege med. og blive store sammen med.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En masse spørgsmål om opstaldning. Forskellige heste
  • #1   6. jul 2012 En død hest lider ikke. Hvis du ikke har råd og tid, ville jeg vælge at sige godnat til fjordhesten og fokusere på at opfylde de behov din ridehest har.
    Kan du ikke sende føllet i følbørnehave?

• #2   6. jul 2012 Katrine P.
    Det er også det jeg tænker.

Ved ikke rigtig noget oom føl børnehaver. Hvor kan jeg finde sådan nogle henne smiley

• #3   6. jul 2012 Hvis Lukas har haft et godt liv og ikke længere er brugbar grundet alder, ser jeg hellere aflivning frem for slagter.

På denne måde siger du farvel og sender ham videre i hans egne omgivelser, hvilket jeg mener, at man skylder de dyr man anskaffer sig.

• #4   6. jul 2012 Måske du skulle finde et privat sted, hvor de evt. har andre ungheste samt de faciliteter du ser nødvendigt - istedet for en rideskole.. ?
    Du kunne evt. få ridehus kort til et sted i nærheden eller få en underviser ud til dig - hvis det er grundet undervisning, at du står på en rideskole.. ?

• #5   6. jul 2012 Lukas har haft en godt liv.

Der er bare ikke de helt store opstaldnings muligheder hernede. Er sindsyg glad for rideskolen. Men min veninde flytter på efterskole. og det er faktisk kun hende jeg rider sammen med. Så overvejer at flytte Coco op til min underviser. køre alligevel lige forbi når jeg skal på skole.

Men kender bare INGEN der kan have føl. smiley

• #6   6. jul 2012 Er fuldstændig enig med Katrine P, søg evt. i dit område feks herinde eller hæng opslag op og se om ikke der skulle være nogen i området der har føl, din k lege med :o)

Mht. til hvordan fjordhesten skal herfra var jo ikke lige spørgsmålet Julie, men nu når du selv kommer ind på det så vil JEG bestemt fortrække slagter frem for aflivning, hesten mærker jo ikke noget, og du får en skilling for hesten, hvis du afliver får du en regning til dyrlæge og daka, hvilket hvor jeg bor løbet op i 3000 kr.

Håber du finder den rigtige løsning for dig og dine muler :o)

• #7   6. jul 2012 Prøv at opret en annonce omkring du søger et sted til dit føl, hvor den kan gå sammen med andre føl. smiley

• #8   6. jul 2012 Hmmm... surt mht. til føl muligheder...
    Måske, du kunne gå på kompromi og så havde dem på rideskolen (hvis der var føl muligheder) indtil den er ældre, og så flytte dem ud til din underviser ?

• #9   6. jul 2012 Carlotte T: Der er vi jo så forskellige - men det er jo også ok, at have forskellige meninger smiley

• #10   6. jul 2012 Altså jeg tænker også lidt. Fjordhesten er jo den PERFEKTE lege onkel til følle. Det kan godt være han er gammel og ikke kan rides. Men føllet på rideskolen er han helt forelsket i. Står der små ponyer rundt om ride banen når jeg skridter rundt på ham kan jeg opgive alt om at komme videre før han har sagt hej til ponyen. Eller rideskolen hun for den sags skyld. Han elsker de små. og tager dem alle sammen ind til sig.
    Da jeg købte ham havde han gået sammen med en lille hvid pony på omrking 100 cm. og de var pot og pande.

Så jeg tænker lidt om muligheden var at finde en som havde noget jord + et føl som mangler en lege kammerat OG en lege onkel.

• #11   6. jul 2012 Find evt. et andet sted for Coco, hvor ridefaciliteterne også er i orden, hvor Addi kan stå og lege med andre føl/ungheste, som er billigere :).

• #12   6. jul 2012 Line: Den løsning lyder super god !
    Min tidligere fjordhest var også onkel for føllerne på det trav stutteri, hvor jeg trænede travheste og de har altså godt af en onkel, der kan opdrage lidt på dem smiley

Jeg havde i hvertfald stor glæde af det, da min nuværende Gaston var føl.

Kommentér på:
En masse spørgsmål om opstaldning. Forskellige heste

Annonce