Forbenet dragtbrusk- HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej
Vores 2'er pony Beauty har nu haltet på fornbenene i en lille måneds tid. Da hun blev vaccineret i sidste måned, kiggede dyrelægen derfor også lige på hendes forben. Han mente at det var forbenet dragtbrusk! Han foreslog at vi skulle give hende forsko på. Og det har hun så fået...Derefter begyndte vi at ride hende lidt igen, men da hun istadig kke var rent gående på forbenene, stoppede vi igen:(
Da smeden var for at give hende forsko på, kunne han ikke forstå, at hun havde forbenet dragtbrusk, da han åbenbart ikke kunne se det!?
Han begyndte at snakke om, at hun måske skal til røngten, så vi kan se hvad der er galt....Beauty virker ikke som om, at hun har ondt overhovet! Hun er lige så vild, skør, tosset og drengeglad som hun plejer:)
Min ridelærer kiggede på hende igår, og sagde at det også kunne være en hovbyld som smeden havde overset, eller at det kunne være slid! (Hun er jo trods alt 20 år!)
Jeg er bare så bekymret for hende, og frygter at vi ikke kommer til at ride hende igen, og at der er et eller andet helt galt:(
Er der nogen af jer der har erfaringer/viden omkring forbenet dragtbrusk?
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.891
men jeg ved hvor hårdt det er, pludselig ikke at kunne ride sin elskede gamle dreng mere !
for i vinters blev Charlie syg, han begyndte at hoste.. Jeg havde passet ham næsten 2½ år der.. (det er min søsters, men havde ham dengang som min egen).. først mente dyrlægen det var lungebetændelse, men medicinen hjalp ikke.. efter lang tid ville de have ham kikkertundersøgt, og der kom svaret. Allergi
men han blev redet til det sidste, og man skulle ikke tro han var en gamme dreng<3
så i dag hygger han på markerne, og er med på skovtur i ny og næ :]<3
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 60 Svar: 602
Okay, det endte heldigvis godt;) Dejligt!
sep 2005
Følger: 212 Følgere: 208 Heste: 11 Emner: 62 Svar: 1.196
Det endte godt og han blev først aflivet da han var 31 år.
jul 2005
Betina- Team Bredager/VJR:
Ja, det var da dejligt! Godt han ikke blev aflivet allerede som 13 årig:)
sep 2005
jul 2005
Okay. Hvis Beauty bliver ved med at halte skal hun også til røngten....
sep 2005
Istedet for at blive aflivet i 1984 blev han det i 2002. Tænk at få 18 år mere med en hest der blev dødsdømt.
Derfor giv ikk op for alt er undersøgt
jul 2005
Det vil vi heller ikke gøre:) Dejligt at høre, at det hele endte godt:) Fantastisk at han fik 18 år mere!
Forbenet dragtbrusk- HJÆLP