{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Ny part svært ved tillid! {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er!

Jeg red i dag min nye part for 3 gang smiley Min nye part har haft over 5 parter og har rigtig svært ved at finde tillid hos nye mennesker...! Hun var rigtig strid i dag og kunne slet ikke styre det så kom til at lave noget som nemt kan skabe mistillid! Men kan slet ikke holde hoved koldt når en hest løber rundt og skyder skulder!

Men så til mit spørgsmål
Har i en metode vi evt kunne skabe et bedre bånd! Hvordan jeg kan takle det? Ja bare i det hele taget nogle gode råd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny part svært ved tillid!
  • #2   9. jul 2012 Den løber ikke rundt, men hvis jeg tager min ben tilbage fordi jeg har en stor vane med at de ryger frem løber hun frem fordi hun tror jeg vil sparke til hende smiley Hun skyder skulder når jeg vil havde hun skal ind på en volte inden for hovslaget.... smiley

• #4   9. jul 2012 Får undervisning, men lige så snart jeg skal holde mig selv i ørene går det skævt!

Har også rigtig svært ved at sidde på hende og så bliver jeg frustreret over det!

• #5   9. jul 2012 Hesten kan nok Lc lb men rytter den stoler på og er dygtig smiley

Jeg er nok Lc smiley

• #6   9. jul 2012
    Ingen bestemte metoder for det lyder ikke til det handler om tillid - men istedet at hesten lære signaler, lære at forstå hvad man vil og at du lære at håndtere de problemer den har. :o)

• #7   9. jul 2012 Der er en anden pige der rider den plus nogle dygtige ryttere for at holde den i gang

• #8   9. jul 2012 At hesten skyder skulderen, har intet at gøre med tillid. Hvis du ikke kan ride den optimalt, dvs at du på forhånd ved at du ikke kan holde hovedet koldt hvis den gør noget så harmløst som at skyde skulderen, så er der flere muligheder:

du venter med at ride hesten til I har lært hinanden at kende rigtig godt. Træk med den, få den til at lytte til dig fra jorden, der skal den gå frem når du beder den om det, stoppe når du beder den om det, bakke når du beder den om det, rykke sig til siderne når du beder den om det.

Du rider den kun når du har hjælp fra jorden, enten af en underviser eller af ejer selv.

Du finder en anden hest/pony at have part på, som er mere ligetil.

Hvad I rider af klasser i dressur er irrelavant, det har intet at gøre med om du har lært at løse de problemer der kan dukke op med en privat hest.

Held og lykke.)

• #9   9. jul 2012 Få de andre ryttere der rider den , til at undervise dig , de burde vide hvordan den bedst kan lide at blive redet smiley

Mht nedsidning , hvis det kun er 5 gang du rider den så bliver det bedre med tiden . Fortsæt i letridning de næste mange gange , så i begge får mest ud af det og slapper af .

Hvis det stadig ikke går. Og den løber, skyder skulder og du bliver sur over at du ikke kan sidde på den , så passer i måske ikke sammen ?:)

• #10   9. jul 2012 Jeg ville sige, træn en masse med rebgrime, rid ture, lav det de syntes er sjovt ikke bare det samme kedelige dressur, det blev min part også træt af, hurtigt, men så begyndte jeg at springe på den fordi den er gammel springhest.
    Og ja hvad mere skal man sige nu har jeg haft halvpart på den i et halv år og vi kunne ikke have et tættere bånd, jeg kan ride i reb grime uden sadel, stå indenunder ham, og behøver entenligt ikke have ham bundet men gør det alligevel, hvis nu.... Det uheldige skulle ske. smiley

Kommentér på:
Ny part svært ved tillid!

Annonce