2.379 visninger
|
Oprettet:
Lim- sko ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et par sko liggende, som kan limes på, men findes der flere udgaver, og har I prøvet dem? Mine er for små, så de ligger bare.
Kan man selv lime dem på, eller skal/ kan/ vil en smed gøre det?
Jeg er ikke vild med at give min 3-års jernsko på allerede, men hun slider dem enormt meget.
Har tænkt på boots, men har fundet en tråd, som er kritisk overfor dem, så ser, om der er andre muligheder.
Ellers anbefal en boot, og hvorfor ! :;)
http://www.heste-nettet.dk/forum/5/632354/632354/
jul 2008
Følger: 297 Følgere: 299 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.053
Men der er jo muligheden for at lægge en lettere sko på.. Der findes flere forskellige udgaver.. F.eks. aluminiumsko.. Eller Triumf-sko..
feb 2008
Følger: 188 Følgere: 178 Heste: 2 Emner: 127 Svar: 1.026
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Ellers vil jeg da anbefale boots. Dem har vi gode erfaringer med - både til barfodsheste og ovenpå jernsko i stedet for klokker på fold.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Ja, jeg prøver lige at tjekke alle muligheder. Hvad er triumf sko??
Har godt hørt om alu-sko. Er de gode? Og er de meget dyrere?
Ved min "gamle" hest synes jeg, det er fint med jernsko. Men er bare lidt imod det, når det sundeste egentlig er uden sko - men det duer selvfølgelig ikke, når hun bliver lidt øm og nærmest går på sålen. Det er klart.
Ja, sømhuller - føj, min anden hest taber altid skoene om sommeren, pga. kæmpe sømhuller. Får smed af samme grund i morgen.
Men det mest skræmmende var, da jeg fandt en sko liggende på folden med alle sømmene i - pegende opad. Det var ned ad bakke, så var de kommet galoperende, og ikke set skoen - av av.
Kan alle smede sætte lim-sko på?
Og hvilke typer findes der? Min type hedder endurance, kan ikke huske hvad mærket hedder, kaldtes de kondi-sko, eller sådan noget? Løbe-sko?
dec 2008
Av av, med den hest, der trådte op i skoen. Min var tæt på det på staldgangen, da vi skulle forbi en smed, der lige havde været i gang. Så hvis de gør det i galop - ad.
apr 2008
Alu-sko kan jo fåes både som sømsko og limsko. Skoen er let med mere "stiv" i det end jernsko.
dec 2008
Her er en pdf om sko.
Der står aldrig rollersko (det har min haft på, hun kunne slet ikke gå med dem på).
Stål-sko skulle være bedst. Er det normale ikke jern?
Alu er glatte, står der.
k a, tak for mere info.
Jeg har lige forsøgt på min ældre hest, om hun kunne gå uden sko. Hun fik en uge, så kunne jeg ikke holde ud at se på det mere, næsten dyremishandling. Hun har ellers gået en del uden sko, men smeden mente at efter nogle år kan de måske ikke vænne sig "fra" det igen.
apr 2008
dec 2008
Min hest har også haft flap-sko på/gummi sko.
Nå, må lige spørge smeden igen, han er bare lidt stædig. Hehe.
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
Lim- sko ?