{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.735 visninger | Oprettet:

Stald/stutteri navn {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...
Jeg står overfor muligvis at få min egen stald, og dermed mulighed for at lave en smule avl i fremtiden...
Her søger jeg hjælp fra jeres kreative hjerner...
Hvad skal min stald hedde?

Jeg har en shetlænder hingst som gerne skulle blive avlshingst til næste år, han hedder Aastrupgaards August. Og så håber jeg i fremtiden at få et par hopper til ham...
Jeg vil gerne fokusere på at lave dyr som er gode i hovedet, godt eksteriør, som er brugbare og har spændende farver.

Det skal helst ikke være nødvendigt med et "stald" foran navnet...

Kom glad med jeres ideer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stald/stutteri navn
  • #1   17. jul 2012 ikke fordi jeg skal blande mig i du skal avle eller ikk, men nu har jeg selv shetter hingst, og efter hvad jeg har hørt er det meget meget svært at få en shetter hingst avls godkendt (vi havde samme tanke med vores) men der er simpenlthen for mange.. og føllene kan man ikk komme af med også.... jeg fik det råd at anskaffe en hoppe og KUN lavføl jeg havde plads til...

  • #2   17. jul 2012 Har bestemt heller ikke tænk mig at være storavler, kun til hygge, og fordi jeg med tiden gerne selv vil have føl efter ham...
    Nu vil jeg jo nok mene, at vist August ikke bliver kåret, er der noget galt, da han er ret godt sat sammen, er god i hovedet, har gang og en, for mig, spændende farve...
    Er da kvaliteter jeg godt ville avle på...


  • #3   17. jul 2012 Hvad med bare at bruge dit efternavn? Højlund´s ..... det lyder da meget godt smiley

    Men kender godt dilemmaet, jeg venter føl næste år, og kan ikke hitte ud af hvad dyret skal hedde, udover navnet selvfølgelig..

    Jeg fik føl i 2009 og der kom føllet kun til at hedde et navn, ganske simpelt fordi jeg ikke kunne finde på et opdrætter navn..

    Hvilket jo heller ikke er nogen der siger de skal have smiley


  • #4   17. jul 2012 Vores gård hedder Højagergård og derfor hedder vores stald højager og når/hvis vi for føl så kommer de til at hedde Højager`s ........ eller ..... af Højager det ved jeg ikke helt endnu.

  • #5   17. jul 2012 ja, men synes også højlund's eller af højlund lyder godt...
    jeg sagde også udelukkende da vi jo også har en, og er hvad vi har fået a vide a avlere... vi har selv palomino hingst e. Golden cracker


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #7   17. jul 2012 Jeg synes også Højlunds lyder godt og så er det jo personligt for dig smiley For god ordens skyld bruger man normalt ikke ' på ejefald på dansk smiley

  • #8   17. jul 2012 Ja jeg har også selv tænkt tanken med at bruge mit efternavn.. Men har kun tænk stald Højlund, slet ikke på Højlunds, , men det lyder da faktisk ret godt.. smiley

    Sandie: det er jeg skam født med, er ikke gift endnu... Men da satser jeg også på at beholde navnet...


Kommentér på:
Stald/stutteri navn

Annonce